Title
Faktori uspešnosti usvajanja programskih sadržaja ritmičke gimnastike kod osoba različitog pola
Creator
Moskovljević, Lidija T., 1966-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 11.10.2013.
Other responsibilities
mentor
Radisavljević, Lepa, 1948-
član komisije
Lazarević, Dušanka, 1950-
član komisije
Nedeljković, Aleksandar, 1975-
član komisije
Bijelić, Snežana
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja
Alternative title
Success factors of rhythmic gymnastics syllabus
acquisition in persons of different genders
Publisher
Beograd : [L. T. Moskovljević]
Format
PDF/A (169 listova)
description
Fizičko vaspitanje i Sport - Teorija i Tehnologija sporta i fizičkog vaspitanja / Physical education and Sport
- Theory and Technology of sport and physical education
Abstract (sr)
U ovom radu ispitivani su faktori uspešnosti usvajanja programskih sadržaja
ritmičke gimnastike kod osoba različitog pola. Ciljevi istraživanja su bili da se utvrde
morfološki, motorički, psihološki i muzički faktori, značajni za uspešnost usvajanja
programskih sadržaja ritmičke gimnastike kod osoba različitog pola i da se ispita da li je
kod osoba različitog pola, značaj tih faktora uspešnosti različit. Istraživanje je
realizovano na uzorku od 58 ispitanika (29 ženskog pola i 29 muškog pola), studenata
Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja Univerziteta u Beogradu, uzrasta 20-21 godina.
Programski sadržaji ritmičke gimnastike, u koje su bili uključeni svi ispitanici,
realizovani su u okviru redovne nastave na predmetu Teorija i metodika ritmičke
gimnastike, kontinuirano u periodu od tri meseca. Merenja morfoloških, motoričkih i
psiholoških varijabli izvršena su pre početka programa ritmičke gimnastike, kao
inicijalno merenje i po završetku programa, kao finalno merenje. Muzičke sposobnosti su
procenjene u okviru inicijalnog merenja. Izvršena je procena morfološkog statusa
ispitanika oba pola (telesna visina, sedeća visina, telesna masa, body mass index, dužina
leve noge, dužina leve ruke) i motoričkog statusa ispitanika oba pola (motorički testovi za
procenu ravnoteže, gipkosti, koordinacije u ritmu i opšte koordinacije, eksplozivne i
repetitivne snage mišića opružača nogu). Utvrđene su psihološke karakteristike ispitanika
oba pola u pogledu motivacije postignuća, pomoću instrumenta MOP2002, karakteristika
fizičkog self-koncepta, pomoću Upitnika fizičkog samoopisivanja (Physical Self
Description Questionnaire-PSDQ) i stava prema ritmičkoj gimnastici, pomoću
instrumenta Konotativni diferencijal (CD-15). Procena muzičkih sposobnosti ispitanika
oba pola izvršena je pomoću Sišor testa. Utvrđen je nivo savladanosti programskih
sadržaja ritmičke gimnastike (sastav bez rekvizita, sastav vijačom, sastav loptom) putem
ekspertske ocene, kao i povezanost između praćenih morfoloških, motoričkih,
psiholoških i muzičkih varijabli i ekspertske ocene iz ritmičke gimnastike kod ispitanika
oba pola...
Abstract (en)
In this paper the success factors of rhythmic gymnastics syllabus acquisition in
persons of different genders have been examined. The objectives of the research were to
determine morphological, motor, psychological and musical factors important for
successful acquisition of rhythmic gymnastics syllabus in persons of different gender and
to examine whether the importance of these success factors is different in persons of
different gender. The research was realized in the sample of 58 respondents (29 female
and 29 male), students of the Faculty of Sport and Physical Education of the University
of Belgrade, aged 20-21. Rhythmic gymnastics syllabus, which involved all the
respondents, has been realized during regular classes of Theory and teaching methods of
rhythmic gymnastics, in the period of three months continuously. Measurement of
morphological, motor and psychological variables was done before the beginning of
rhythmic gymnastics program, as an initial measurement, and upon its completion as the
final measurement. Musical abilities were estimated within the initial measurement.
Estimation of morphological status of the respondents of both genders (body height,
sitting height, body mass, body mass index, left leg length, left arm length), as well as the
motor status of the respondents of both genders (motor test for balance, flexibility,
rhythmic coordination and general coordination, explosive and repetitive muscle strength
of leg extensors) was performed. Psychological characteristics of the respondents of both
genders were determined with respect to achievement motivation, by means of MOP2002
instrument, characteristics of physical self-concept, by means of Physical Self -
Description Questionnaire – PSDQ, and the attitude towards rhythmic gymnastics, by
means of the connotative differential instrument (CD-15). Musical abilities estimation of
the respondents of both genders was done by means of Seashore test. The level of
mastered rhythmic gymnastics program (exercise without apparatus, exercise with the
rope, exercise with the ball) by means of an expert’s evaluation, as well as the connection
between the observed morphological, motor, psychological and musical variables and the
expert’s evaluation of rhythmic gymnastics in respondents of both genders...
Authors Key words
faktori uspešnosti/ ritmička gimnastika/ pol/ morfološke karakteristike/
motoričke sposobnosti/ psihološke karakteristike/ muzičke sposobnosti/
Authors Key words
success factors / rhythmic gymnastics / gender / morphological
characteristics / motor abilities / psychological characteristics / musical abilities
Classification
796/799
Type
monograph
text - theses
Tekst
Abstract (sr)
U ovom radu ispitivani su faktori uspešnosti usvajanja programskih sadržaja
ritmičke gimnastike kod osoba različitog pola. Ciljevi istraživanja su bili da se utvrde
morfološki, motorički, psihološki i muzički faktori, značajni za uspešnost usvajanja
programskih sadržaja ritmičke gimnastike kod osoba različitog pola i da se ispita da li je
kod osoba različitog pola, značaj tih faktora uspešnosti različit. Istraživanje je
realizovano na uzorku od 58 ispitanika (29 ženskog pola i 29 muškog pola), studenata
Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja Univerziteta u Beogradu, uzrasta 20-21 godina.
Programski sadržaji ritmičke gimnastike, u koje su bili uključeni svi ispitanici,
realizovani su u okviru redovne nastave na predmetu Teorija i metodika ritmičke
gimnastike, kontinuirano u periodu od tri meseca. Merenja morfoloških, motoričkih i
psiholoških varijabli izvršena su pre početka programa ritmičke gimnastike, kao
inicijalno merenje i po završetku programa, kao finalno merenje. Muzičke sposobnosti su
procenjene u okviru inicijalnog merenja. Izvršena je procena morfološkog statusa
ispitanika oba pola (telesna visina, sedeća visina, telesna masa, body mass index, dužina
leve noge, dužina leve ruke) i motoričkog statusa ispitanika oba pola (motorički testovi za
procenu ravnoteže, gipkosti, koordinacije u ritmu i opšte koordinacije, eksplozivne i
repetitivne snage mišića opružača nogu). Utvrđene su psihološke karakteristike ispitanika
oba pola u pogledu motivacije postignuća, pomoću instrumenta MOP2002, karakteristika
fizičkog self-koncepta, pomoću Upitnika fizičkog samoopisivanja (Physical Self
Description Questionnaire-PSDQ) i stava prema ritmičkoj gimnastici, pomoću
instrumenta Konotativni diferencijal (CD-15). Procena muzičkih sposobnosti ispitanika
oba pola izvršena je pomoću Sišor testa. Utvrđen je nivo savladanosti programskih
sadržaja ritmičke gimnastike (sastav bez rekvizita, sastav vijačom, sastav loptom) putem
ekspertske ocene, kao i povezanost između praćenih morfoloških, motoričkih,
psiholoških i muzičkih varijabli i ekspertske ocene iz ritmičke gimnastike kod ispitanika
oba pola...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.