Title
Потрошачки начин живота и проблеми у животној средини у настави природе и друштва
Creator
Veinović, Zorica P. 1974-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Датум одбране: 31.10.2013.
Other responsibilities
mentor
Banđur, Veljko, 1950-
član komisije
Jovanović, Slobodan. 1955-
član komisije
Nadić, Darko, 1964-
član komisije
Blagdanić, Sanja, 1975-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Učiteljski fakultet
Alternative title
Consumerism and environmental problems in teaching natural and social sciences
Publisher
[Е. П. Веиновић]
Format
PDF/A (296 listova)
description
Дидактичко-методичке науке - Методика наставе природе и друштва / Didactic-methodological sciences - Natural and social sciences teaching methodology
Abstract (sr)
У раду се бавимо аспектима ефикасног приступа вези између
потрошачког начина живота и проблема у животној средини у настави природе
и друштва.
Методом теоријске анализе релевантне научне и стручне литературе и
документације, истражили смо специфичности везе између потрошачког начина
живота и проблема у животној средини, односно, одлике потрошачког начина
живота као препреке помирењу развојних циљева са ограничењима животне
средине. Предмет анализе била је и функција појединца и образовања као
фактора у процесу трансформације потрошачког у одрживо друштво. Анализа
нам је помогла у сагледавању могућности и улоге наставе природе и друштва у
подстицању ученика млађег школског узраста да буду одговорни и одрживи
потрошачи. Овим проблемом бавили смо се најпре из угла важности саме теме,
те обавеза њене имплементације у образовни систем на свим нивоима, која
проистиче из међународних и националних докумената. Даље, проблем смо
сагледали и из угла потенцијала наставе природе и друштва, који се огледа у
интердисциплинарном карактеру садржаја и захтеву за научним
описмењавањем ученика, а, у вези са тим, и из угла обавезе да се, приликом
израде наставних планова и програма, поштују педагошки принципи
савремености и научности. Коначно, водили смо рачуна о когнитивним
карактеристикама ученика на узрасту од седам до једанаест година, са којима се
ова настава реализује. Предмет анализе били су и програми наставе природе и
друштва, у периоду од педесетих година двадесетог века до савремених...
Abstract (en)
This paper deals with aspects of an effective approach to the correlation
between consumerism and environmental problems in the in teaching natural and
social sciences.
Theoretical analysis method of the relevant scientific and professional
literature and documentation was used to explore the specificities of the relationship
between the consumer way of life and the environmental problems, or, in other words,
the traits of the consumer way of life as obstacles to the reconciliation of the
developmental goals and the limitations of the environment. The subject of the
analysis was the function of an individual and education as factors in the
transformation process of the consumer society into a sustainable one. The analysis
helped us perceive the possibilities and the role of teaching natural and social sciences
in motivating younger pupils to be responsible and sustainable consumers. We first
considered this issue from the aspect of the topic importance and then from the aspect
which arose from national and international documentation namely of the
responsibility of its implementation in the school system on all levels. Further more,
we considered the problem from the aspect of teaching natural and social sciences
potential which can be seen in the interdisciplinary character of the content and in the
demand for the scientific literacy of the students and from the aspect of the
responsibility that during the making of the curriculum all pedagogical and scientific
principles as well as contemporaneity should be respected. Finally, we took into
account cognitive characteristics of the pupils aged seven to eleven with whom this
teaching was realized. Teaching natural and social sciences curricula from the middle
of the twentieth century up until now were also the topic of the analysis...
Authors Key words
потрошачки начин живота, животна средина, одрживи начин
живота, образовање за одрживи развој, методика наставе природе и друштва,
настава природе и друштва, наставни програми, образовни стандарди,
компетенције
Authors Key words
consumerism, environment, sustainable lifestyle, education for
sustainable development, natural and social sciences teaching methodology, teaching
natural and social sciences, curricula, educational standards, competencies
Type
Tekst
Abstract (sr)
У раду се бавимо аспектима ефикасног приступа вези између
потрошачког начина живота и проблема у животној средини у настави природе
и друштва.
Методом теоријске анализе релевантне научне и стручне литературе и
документације, истражили смо специфичности везе између потрошачког начина
живота и проблема у животној средини, односно, одлике потрошачког начина
живота као препреке помирењу развојних циљева са ограничењима животне
средине. Предмет анализе била је и функција појединца и образовања као
фактора у процесу трансформације потрошачког у одрживо друштво. Анализа
нам је помогла у сагледавању могућности и улоге наставе природе и друштва у
подстицању ученика млађег школског узраста да буду одговорни и одрживи
потрошачи. Овим проблемом бавили смо се најпре из угла важности саме теме,
те обавеза њене имплементације у образовни систем на свим нивоима, која
проистиче из међународних и националних докумената. Даље, проблем смо
сагледали и из угла потенцијала наставе природе и друштва, који се огледа у
интердисциплинарном карактеру садржаја и захтеву за научним
описмењавањем ученика, а, у вези са тим, и из угла обавезе да се, приликом
израде наставних планова и програма, поштују педагошки принципи
савремености и научности. Коначно, водили смо рачуна о когнитивним
карактеристикама ученика на узрасту од седам до једанаест година, са којима се
ова настава реализује. Предмет анализе били су и програми наставе природе и
друштва, у периоду од педесетих година двадесетог века до савремених...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.