Title
Образовни ефекти изборних спортова у настави физичког васпитања
Creator
Ljubojević, Milovan M. 1981-
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Датум одбране: 17.06.2014.
Other responsibilities
mentor
Višnjić, Dragoljub, 1950-
član komisije
Višnjić, Dragoljub, 1950-
član komisije
Koprivica, Vladimir, 1952-
član komisije
Marković, Živorad
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja
Alternative title
Educational effects of vocational sport subjects in physical education teaching
Publisher
Београд : [М. Љубојевић]
Format
PDF/A (332 lista)
description
Методика физичког васпитања / Teaching methodology in physical education
Abstract (sr)
Циљ рада је био да се се испитају, односно утврде, ефекти изборног наставног
предмета (фудбал, кошарка, рукомет, одбојка) на развој моторичких способности,
утврди мотивација за активно учествовање на часовима физичког васпитања и
изборног предмета Спорт за спортисте и ставови ученика према изборном предмету,
као и на раст и развој морфолошких карактеристика ученика завршног разреда у
деветогодишњој основној школи.
Основна хипотеза (Хг) од које се пошло у истраживање: Хг - Неће бити статистички
значајне разлике умоторичким способностима, у мотивацији,као и у
антропометријским карактеристикама као посљедица различитих експерименталних
третмана, између експериментом обухваћених група ученица и ученика.
Истраживање је лонгитудинално експерименталног карактера, у коме се као основни
користио експериментални метод, а статистички метод као помоћни. Истраживање је
реализовано у двијема основним школама у Даниловграду, Основна школа „Вуко
Јововић“ и Основна школа „Његош“ Спуж, у трајању од једне школске године.
Истраживањем је обухваћен узорак од 218 испитаника (105 дјевојчица и 113 дјечака),
узраста 14 година, подијељених у 5 група (четири експерименталне и једна контролна
група). Експерименталне групе су чинили ученици и ученице који су, осим физичког
васпитања, похађали и предмет Спорт за спортисте, и то одређени спорт за изборни
предмет (кошарка, фудбал, рукомет, одбојка) који су сами одабрали. Контролну групу
су чинили ученици и ученице који су похађали наставу физичког васпитања, а као
изборни предмет нијесу бирали спорт, већ неки други предмет.
Ефекти контролног и експерименталног третмана процијењени су помоћу варијабли и
то: пет варијабли за мјерење антропометријских карактеристика, осам за процјену
моторичких способности, као и варијабли за процјену мотивационог простора ученика
и ставова ученика према физичком васпитању и спорту за спортисте (испитиване само
једном у току истраживања)...
Abstract (en)
The aim of this study was to examine and determine the effects of vocational subjects
(football, basketball, handball, volleyball) on the development of motor skills, to determine
motivation for active participation in physical education classes and in the vocational subject
“Sports for Athletes”, as well as pupils’ attitudes toward the previously named vocational
subject. Furthermore, this study examines the growth and development of morphological
characteristics of pupils in final grade of nine-year elementary school.
The basic hypothesis (Hg) that served as the baseline for research is as follows: Hg - There
will not be statistically important differences in motor skills, motivation, and in
anthropometric characteristics as a result of different experimental treatments, among the
groups of pupils (both girls and boys) encompassed by the experiment.
The study was of a longitudinally experimental nature, where the experimental method was
used as the basic one, and the statistical method was used as an auxiliary one. Research was
conducted in two elementary schools in Danilovgrad: elementary school "Vuko Jovović” and
elementary school "Njegos" in Spuž, for a period of one academic year. The study sample
consisted of 218 pupils (105 girls and 113 boys), aged 14 years, divided into five groups (four
experimental and one control group). Experimental groups consisted of pupils who have
attended, apart from the regular physical education classes, classes of vocational subject
“Sports for Athletes”, i.e. a particular sport as a vocational subject (basketball, football,
handball, volleyball) chosen by themselves. The control group consisted of pupils who have
attended regular physical education classes but they have not chosen sports as vocational
subject but another one.
The effects of the control and experimental treatment were assessed using the following
variables: five variables to measure anthropometric characteristics, eight variables to assess
motor skills, as well as variables for assessing the motivation of students and their attitudes
towards physical education classes and sport for sportsmen (examined only once during the
study)...
Authors Key words
ефекти, програм, настава, физичко васпитање,
изборни предмети, мотивација
Authors Key words
effects, program, teaching, physical education,
vocational subjects, motivation
Classification
37.016:796.3(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Циљ рада је био да се се испитају, односно утврде, ефекти изборног наставног
предмета (фудбал, кошарка, рукомет, одбојка) на развој моторичких способности,
утврди мотивација за активно учествовање на часовима физичког васпитања и
изборног предмета Спорт за спортисте и ставови ученика према изборном предмету,
као и на раст и развој морфолошких карактеристика ученика завршног разреда у
деветогодишњој основној школи.
Основна хипотеза (Хг) од које се пошло у истраживање: Хг - Неће бити статистички
значајне разлике умоторичким способностима, у мотивацији,као и у
антропометријским карактеристикама као посљедица различитих експерименталних
третмана, између експериментом обухваћених група ученица и ученика.
Истраживање је лонгитудинално експерименталног карактера, у коме се као основни
користио експериментални метод, а статистички метод као помоћни. Истраживање је
реализовано у двијема основним школама у Даниловграду, Основна школа „Вуко
Јововић“ и Основна школа „Његош“ Спуж, у трајању од једне школске године.
Истраживањем је обухваћен узорак од 218 испитаника (105 дјевојчица и 113 дјечака),
узраста 14 година, подијељених у 5 група (четири експерименталне и једна контролна
група). Експерименталне групе су чинили ученици и ученице који су, осим физичког
васпитања, похађали и предмет Спорт за спортисте, и то одређени спорт за изборни
предмет (кошарка, фудбал, рукомет, одбојка) који су сами одабрали. Контролну групу
су чинили ученици и ученице који су похађали наставу физичког васпитања, а као
изборни предмет нијесу бирали спорт, већ неки други предмет.
Ефекти контролног и експерименталног третмана процијењени су помоћу варијабли и
то: пет варијабли за мјерење антропометријских карактеристика, осам за процјену
моторичких способности, као и варијабли за процјену мотивационог простора ученика
и ставова ученика према физичком васпитању и спорту за спортисте (испитиване само
једном у току истраживања)...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.