Title
Pojam konteksta i njegov značaj u srpskoj umetnosti kraja 20. i početkom 21. veka
Creator
Stanković, Maja S. 1975-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 15.11.2013.
Other responsibilities
mentor
Merenik, Lidija, 1958-
član komisije
Mijušković, Slobodan, 1948-
član komisije
Čubrilo, Jasmina
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Alternative title
Concept of context and its importance in Serbian art in late 20th and early 21st century
Publisher
[M. S. Stanković]
Format
PDF/A (276 listova)
description
Savremena umetnost - Srpska umetnost / Contemporary art - Serbian art
Abstract (sr)
Predmet istraživanja je pojam i značaj konteksta u savremenoj umetnosti na primeru
srpske umetnosti s kraja 20. i početku 21. veka. Polazna pretpostavka je promena značenja i
funkcije konteksta u odnosu na tradicionalno i formalističko određenje konteksta kao
pratećeg elementa umetničkog rada. Kontekst je u ovom radu razmatran iz ugla radikalne
linije mišljenja (u) umetnosti 20. veka koja započinje sa avangardom. Kontekst na kraju 20. i
početku 21. veka postao je konstitutivni deo umetničkog rada: od spoljašnjeg elementa -
shvaćenog kao skup okolnosti, datosti, objektivnih uslova pod kojima nastaje rad - shvatanje
konteksta se promenilo, proširilo tako što je postao integralni deo umetničkog mišljenja i pri
tom nije nužno vezan za određeni umetnički postupak, medij ili način izražavanja. Pošto je
kontekst konstitutivni deo rada u savremenoj produkciji, onda se o savremenim umetničkim
praksama može govoriti kao o kontekstualnim praksama. Tradicionalno shvatnje konteksta
kao datog, nepromenljivog skupa okolnosti vezanih za nastanak umetničkog dela u
savremenim umetničkim praksama dobilo je alternativu - fluidni kontekst. Kontekstualne
prakse su savremene umetničke prakse u kojima je fluidni kontekst sastavni deo produkcije,
prezentacije i percepcije umetničkog rada. Dominantne kontekstualne prakse u savremenoj
umetničkoj produkciji su: rekontekstualizacija, participacija i biopolitička umetnost.
Abstract (en)
Research subject is concept and importance of context in modern art using Serbian art
in late 20th and early 21st century as a case study. Starting assumption is a change in meaning
and function of context in relation to the traditional and formalistic definition of context as a
supporting element of artwork. In this paper, context has been considered in terms of radical
line of thought (in) the 20th century art, starting with avant-garde. The concept of this thesis is
that context became a constituent part of artwork in late 20th and early 21st century: what used
to be considered external element – a group of circumstances, facts, objective conditions in
which an artwork is made – has changed, expanded in such a way that it has become an
integral part of thinking in art, which is not necessarily connected with a certain art
procedure, medium or manner of expression. Considering that context is a constituent part of
artwork in modern production, contemporary art practices can be referred to as contextual
practices. An alternative for traditional understanding of context as a group of circumstances
related to creation of artwork has appeared in modern art practices – fluid context.
Contextual practices are contemporary art practices in which fluid context is an integral part
of production, presentation and perception of artwork. Dominant contextual practices in
modern art production are: recontextualisation, participation and biopolitical art.
Authors Key words
savremena umetnost, srpska umetnost, kontekst, kontekstualne prakse,
rekontekstualizacija, participacija, biopolitička umetnost
Authors Key words
contemporary art, Serbian art, context, contextual art practices,
recontextualisation, participation, biopolitic art
Classification
7.038.53/.6(497.11)"19/20"(043.3)
Subject
Srpska umetnost
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet istraživanja je pojam i značaj konteksta u savremenoj umetnosti na primeru
srpske umetnosti s kraja 20. i početku 21. veka. Polazna pretpostavka je promena značenja i
funkcije konteksta u odnosu na tradicionalno i formalističko određenje konteksta kao
pratećeg elementa umetničkog rada. Kontekst je u ovom radu razmatran iz ugla radikalne
linije mišljenja (u) umetnosti 20. veka koja započinje sa avangardom. Kontekst na kraju 20. i
početku 21. veka postao je konstitutivni deo umetničkog rada: od spoljašnjeg elementa -
shvaćenog kao skup okolnosti, datosti, objektivnih uslova pod kojima nastaje rad - shvatanje
konteksta se promenilo, proširilo tako što je postao integralni deo umetničkog mišljenja i pri
tom nije nužno vezan za određeni umetnički postupak, medij ili način izražavanja. Pošto je
kontekst konstitutivni deo rada u savremenoj produkciji, onda se o savremenim umetničkim
praksama može govoriti kao o kontekstualnim praksama. Tradicionalno shvatnje konteksta
kao datog, nepromenljivog skupa okolnosti vezanih za nastanak umetničkog dela u
savremenim umetničkim praksama dobilo je alternativu - fluidni kontekst. Kontekstualne
prakse su savremene umetničke prakse u kojima je fluidni kontekst sastavni deo produkcije,
prezentacije i percepcije umetničkog rada. Dominantne kontekstualne prakse u savremenoj
umetničkoj produkciji su: rekontekstualizacija, participacija i biopolitička umetnost.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.