Title
Методолошки основи савременог уџбеника руског језика струке : (високошколског туризмолошко-економског профила) :
Creator
Mihajlović, Jelena J. 1952-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
PhD thesis
description
Датум одбране: 15.01.2014.
Other responsibilities
mentor
Marojević, Radmilo. 1949-
član komisije
Stojanović, Smiljka, 1948-
član komisije
Pejanović, Ana
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Methodological foundations of a modern textbook of the Russian lannguage for professionals ( in higher education for turismology and economics)
Publisher
[Ј. Ј. Михајловић]
Format
PDF/A (490 listova)
description
Руски језик - Методологија лингвистичких истраживања / Russian Language - Linquistics research methodology
Abstract (sr)
Дисертација представља покушај комплексне и системске разраде концепта савременог когнитивно-комуникативног уџбеника руског језика високошколског туризмолошког профила у српској говорној и социокултурној средини.
Цео процес истраживања у спољашњем обухвату је постављен на тродимензионалном нивоу и плану посматрања међусобно условљаваних појава, тј. саодноса друштвених потреба, наставног процеса и концепта савременог уџбеника струке. Из те комплементарности разраста аспект интердисциплинарног приступа у сферу лингвистичке и туризмолошке науке. Додири ових двеју сфера у више тачака укрштања артикулишу комуникативну функцију језика, која са своје стране опредмећује језик струке. Управо тај комуникативни аспект језика, као стожер нашег истраживања, одређује постављање методолошких основа наставе руског језика на Високој школи за туризам. Они се, пак, манифестују кроз одређене циљеве у наставном процесу, методске концепције и принципе наставе, садржај наставе, избор наставног материјала, методе у настави. Примењујући их и анализирајући у виду општих начела, долазимо кроз сам наставни процес, који је уједно и наш експеримент, до извесних резултата.
То значи да, на основу примарне анализе уз помоћ традиционалне руско-српске лингвистичке литературе, наставних и образовних програма и стандарда и уз помоћ наведених извора, реализујемо савремени методолошки приступ концепцији уџбеника руског језика високошколске туризмолошке струке. Он своје оправдање налази у теоријском објашњењу настанка и формирања аспектних говорних навика и комуникативних умења, који и јесу теоријски и практични саставни део самог наставног процеса.
На тај начин се доводе у везу методолошки основи наставног процеса руског језика на Високој школи за туризам и методолошки основи концепције савременог уџбеника високошколског туризмолошког профила. Методолошки основи засебно, као и у својој
корелацији јесу утемељени на лингвистичким основама научног стила руског језика, што тај међуоднос чини још оправданијим.
Abstract (en)
The dissertation is an attempt to develop a complex system and the concept of modern cognitive-communicative textbooks of the Russian Language for students of higher education in tourismology in the Serbian speaking and socio-cultural environment.
The whole research process in the external scope is based on a three-dimensional level and the observation plan on each mutually conditioned phenomena, ie interrelations and correlations between social needs, teaching process and the concept of a modern professional textbook. This aspect of complementarity brings about the interdisciplinary approach in the sphere of linguistics and tousrimology. Touches of these two spheres in multipoint crosses articulate the communicative function of language, which in turn reifies the professional language. It is this communicative aspect of the language, as the pillar of our research, which determines the methodological foundations of teaching the Russian language at the College for Tourism. They are, in turn, manifested through specific goals in the teaching process, methodological concepts and principles of teaching, the content of the curriculum, the selection of teaching materials, teaching methods. Analyzing and applying them in the form of general principles, we come from the teaching process itself, which is at the same time our experiment, to certain results.
This means that, based on the primary analysis using the traditional Russian-Serbian linguistic literature, teaching curricula and standards, and with the help of these sources we implement modern methodological approach to the textbooks of Russian for higher levels of tourismology education. It finds its justification in the theoretical explanation of the origin and formation of aspect-speech habits and communication skills, which are theoretical and practical part of the education process itself. Thus the methodological basis of teaching the Russian language at the College of Tourism and methodological basis of the concept of a modern textbook for students of tourism at higher education level are associated. Methodological grounds alone, as well as in
their correlation, are based on linguistic grounds of scientific style of the Russian Language, thus making this interrelationship even more justified.
Authors Key words
методолошки основи наставног процеса руског језика, методолошки основи концепције савременог уџбеника, комуникативна функција језика (услуга у туризму), уџбеник високошколског туризмолошког профила, руски језик А нивоа, руски језик Б нивоа, језик туризмолошке струке, лексика туризмолошког профила, научни стил језика туризмолошког профила.
Authors Key words
methodological basis of the teaching process of the Russian Language, the methodological basis of the concept of a modern textbook, the communicative function of the language ( Services in Turist Industry), a textbook for students of tourism at a higher level, Russian Language A level, Russian Language B level, the language for tourismology, lexics for tourist industry, scientific style of the language for tourismology.
Classification
811.161.1
Subject
Ruski jezik
Type
monograph
manuscript text - theses
Text
Abstract (sr)
Дисертација представља покушај комплексне и системске разраде концепта савременог когнитивно-комуникативног уџбеника руског језика високошколског туризмолошког профила у српској говорној и социокултурној средини.
Цео процес истраживања у спољашњем обухвату је постављен на тродимензионалном нивоу и плану посматрања међусобно условљаваних појава, тј. саодноса друштвених потреба, наставног процеса и концепта савременог уџбеника струке. Из те комплементарности разраста аспект интердисциплинарног приступа у сферу лингвистичке и туризмолошке науке. Додири ових двеју сфера у више тачака укрштања артикулишу комуникативну функцију језика, која са своје стране опредмећује језик струке. Управо тај комуникативни аспект језика, као стожер нашег истраживања, одређује постављање методолошких основа наставе руског језика на Високој школи за туризам. Они се, пак, манифестују кроз одређене циљеве у наставном процесу, методске концепције и принципе наставе, садржај наставе, избор наставног материјала, методе у настави. Примењујући их и анализирајући у виду општих начела, долазимо кроз сам наставни процес, који је уједно и наш експеримент, до извесних резултата.
То значи да, на основу примарне анализе уз помоћ традиционалне руско-српске лингвистичке литературе, наставних и образовних програма и стандарда и уз помоћ наведених извора, реализујемо савремени методолошки приступ концепцији уџбеника руског језика високошколске туризмолошке струке. Он своје оправдање налази у теоријском објашњењу настанка и формирања аспектних говорних навика и комуникативних умења, који и јесу теоријски и практични саставни део самог наставног процеса.
На тај начин се доводе у везу методолошки основи наставног процеса руског језика на Високој школи за туризам и методолошки основи концепције савременог уџбеника високошколског туризмолошког профила. Методолошки основи засебно, као и у својој
корелацији јесу утемељени на лингвистичким основама научног стила руског језика, што тај међуоднос чини још оправданијим.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.