Title
Integrisani koncept analize uspešnosti projekata u funkciji unapređenja upravljanja znanjem u projektnom okruženju
Creator
Todorović, Marija. 1983-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
PhD thesis
description
Datum odbrane: 27.12.2013.
Other responsibilities
mentor
Petrović, Dejan, 1966-
član komisije
Mihić, Marko, 1977-
član komisije
Bojović, Nebojša, 1963-
Academic Expertise
Interdisciplinarne i ostale studije
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Alternative title
An integrated project success analysis concept for the improvement of knowledge management in project environment
Publisher
[M. Todorović],
Format
PDF/A (315 listova)
description
Menadžment-Upravljanje projektima / Management-Project management
Abstract (sr)
Pregledom literature i dosadašnjih istraživanja utvrñeno je da samo mali broj
organizacija sistematski uspeva da identifikuje i prenese znanje iz projekata u sledeće
projekte, ali i da su performanse projekta u jakoj sprezi sa elementima znanja. Pored
toga, može se zaključiti i da se znanje kreira učenjem u okviru projekta i učenjem od
drugih projekata, kao i da upravljanje projektnim znanjem treba da bude integrisano sa
ostalim procesima upravljanja projektima. Kao glavni uzroci neefikasnog upravljanja
znanjem u projektnom okruženju ističu se: činjenica da su organizacije pre orijentisane
na zadatak nego na učenje i slaba analiza uspešnosti projekta i evidencija postignutih
rezultata. S obzirom na nedovoljno razvijenu naučnu podršku za primenu analize
postignutih rezultata projekta i nivoa uspešnosti projekata, predmet istraživanja u ovoj
doktorskoj disertaciji je analiza uspešnosti projekata i ispitivanje uticaja rezultata
sprovedene analize uspešnosti projekata na upravljanje znanjem u projektnom
okruženju. U disertaciji je predstavljena sinteza i pregled teorijske osnove koncepta
analize uspešnosti projekata kao i empirijsko istraživanje koje vodi ka formiranju
integrisanog koncepta za merenje i analizu uspešnosti projekata. Empirijsko istraživanje
je sprovedeno u Srbiji, u organizacijama koje u okviru svog poslovanja realizuju
projekte. Istraživanjem je dokazano da postoji značajna veza izmeñu načina sticanja i
prenošenja znanja sa prethodnih projekata i definisanja uspeha projekta, načina na koji
se meri uspeh projekta i na koji se evidentiraju rezultati merenja uspeha projekta.
Rezultati istraživanja potvrñuju glavnu hipotezu koja glasi da Analiza uspešnosti
projekata merenjem performansi, sprovedena na sistemski ureñen način, doprinosi
efektivnom i efikasnom upravljanju znanjemu projektnom okruženju. Na osnovu
rezultata istraživanja koncipira se sistemski pristup analize uspešnosti projekata, koji se
bazira na postojanju veze izmeñu navedenih elemenata i potrebe za njihovom
formalizacijom. Predstavljeni koncept je primenjen na projektu u oblasti informacionih
sistema i tehnologija, pri čemu je ukazano je na prednosti i ograničenja primene
koncepta na primeru projekta iz prakse.
Abstract (en)
After conducting the literature overview and completing the related research, it is
established that only a limited number of organizations has managed to systematically
identify and transfer project knowledge to future projects, as well that project
performances are intensively related to certain elements of knowledge. In addition, we
can also conclude that knowledge is created through the learning process in each
project, as well as that project knowledge management needs to be integrated with other
project management processes. The main causes of inefficient project management in
project environment are: the fact that organizations are more focused on the task at hand
than on the learning process, inadequate analysis of project success and the process of
filing project results. Having in mind the insufficiently developed scientific support for
using project result analysis and project success results, this doctoral dissertation
focuses on analyzing project success and examining the influence of the results of
project success analysis on knowledge management in project environment. The
dissertation also features the synthesis and overview of theoretical basis for the project
success analysis concept, as well as an empirical research that leads to the establishing
of an integrated concept for measuring and analyzing project success. The empirical
research was conducted in Serbia, on a sample of organizations focused on project
management. The research proved that there is a significant connection between the
way in which knowledge is gathered and transferred from previous projects and the way
in which we define project success and file project success results. The research results
also confirms the main hypothesis: Project success analysis based on measuring project
performances, if conducted systematically, contributes to the effective and efficient
knowledge management in project environment. If we take a look at research results, it
is possible to establish a systematic approach to project success analysis, based on the
relation between the said elements and the need for their formalization. The concept
presented here was implemented in a project focusing on information systems and
technologies. In addition, the dissertation also presents advantages and disadvantages
this concept offers by analyzing the said project.
Authors Key words
Aanaliza uspešnosti projekata, koncept, upravljanje znanjem, projektno
okruženje
Authors Key words
Project success analysis, concept, knowledge management, project
environment
Classification
005.8
Subject
Upravljanje projektima
Subject
Upravljanje znanjem
Type
Tekst
Abstract (sr)
Pregledom literature i dosadašnjih istraživanja utvrñeno je da samo mali broj
organizacija sistematski uspeva da identifikuje i prenese znanje iz projekata u sledeće
projekte, ali i da su performanse projekta u jakoj sprezi sa elementima znanja. Pored
toga, može se zaključiti i da se znanje kreira učenjem u okviru projekta i učenjem od
drugih projekata, kao i da upravljanje projektnim znanjem treba da bude integrisano sa
ostalim procesima upravljanja projektima. Kao glavni uzroci neefikasnog upravljanja
znanjem u projektnom okruženju ističu se: činjenica da su organizacije pre orijentisane
na zadatak nego na učenje i slaba analiza uspešnosti projekta i evidencija postignutih
rezultata. S obzirom na nedovoljno razvijenu naučnu podršku za primenu analize
postignutih rezultata projekta i nivoa uspešnosti projekata, predmet istraživanja u ovoj
doktorskoj disertaciji je analiza uspešnosti projekata i ispitivanje uticaja rezultata
sprovedene analize uspešnosti projekata na upravljanje znanjem u projektnom
okruženju. U disertaciji je predstavljena sinteza i pregled teorijske osnove koncepta
analize uspešnosti projekata kao i empirijsko istraživanje koje vodi ka formiranju
integrisanog koncepta za merenje i analizu uspešnosti projekata. Empirijsko istraživanje
je sprovedeno u Srbiji, u organizacijama koje u okviru svog poslovanja realizuju
projekte. Istraživanjem je dokazano da postoji značajna veza izmeñu načina sticanja i
prenošenja znanja sa prethodnih projekata i definisanja uspeha projekta, načina na koji
se meri uspeh projekta i na koji se evidentiraju rezultati merenja uspeha projekta.
Rezultati istraživanja potvrñuju glavnu hipotezu koja glasi da Analiza uspešnosti
projekata merenjem performansi, sprovedena na sistemski ureñen način, doprinosi
efektivnom i efikasnom upravljanju znanjemu projektnom okruženju. Na osnovu
rezultata istraživanja koncipira se sistemski pristup analize uspešnosti projekata, koji se
bazira na postojanju veze izmeñu navedenih elemenata i potrebe za njihovom
formalizacijom. Predstavljeni koncept je primenjen na projektu u oblasti informacionih
sistema i tehnologija, pri čemu je ukazano je na prednosti i ograničenja primene
koncepta na primeru projekta iz prakse.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.