Title
Академска средина у норвешком роману
Creator
Todić, Sofija. 1984-
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
PhD thesis
description
Датум одбране: 30.06.2015.
Other responsibilities
mentor
Kovačević, Zorica. 1974-
član komisije
Grubačić, Slobodan, 1942-
član komisije
Vukčević, Miodrag, 1971-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
The academic world in the norwegian novel
Publisher
[С. Тодић]
Format
PDF/A (333 lista)
description
Скандинавистика - Књижевно-научна скандинавистика, културолошка скандинавистика / Scandinavian studies - Scandinavian literary studies, Scandinavian cultural studies
Abstract (sr)
Дисертација представља књижевну и културолошку анализу слике универзитета
и академске средине у норвешким романима. Циљ рада је да истражи како се
норвешко академско искуство описује и тумачи у романима писаним од
оснивања прве високошколске институције у Норвешкој (1811. године) до
данас, и како је читалачка публика прихватала ове књижевне интерпретације.
Од већег броја дела која тематизују академску заједницу, издвојена су као
кључна четири романа, значајна за развој књижевних тумачења универзитетске
средине, и њима се у дисертацији посвећује нарочита критичка пажња: роман
Bondestudentar (Студенти са села) Арнеа Гарборга (Arne Garborg) из 1883.
године, романи Дага Сулстада (Dag Solstad) Arild Asnes, 1970 (Арил Аснес, 1970.)
и Professor Andersens natt (Ноћ професора Андерсена) из 1971. и 1996. године, и
роман Хелене Ури (Helene Uri) De beste blant oss (Најбољи међу нама) написан
2006. године. Наведена дела се анализирају хронолошки, испитују се њихове
књижевне одлике, ванкњижевни контекст и рецепција. У дисертацији се
разматра у којој су мери и како историјска и културна збивања у друштву и
развој академских институција деловали на промене естетских интерпретација
универзитета, а уз то се испитује и какав је био одјек ових романа у норвешкој
стручној, академској и у најширој јавности. Докторски рад показује да је романе
који тематизују академску средину могуће посматрати у оквиру жанра
универзитетског романа. Утврђено је да разматрана дела већином критички
тумаче академску средину и сагледавају је најчешће из угла професора или
студента који тек приспева у академску заједницу. У оба случаја, романи се
концентришу на процес рушења јунакових илузија о академској заједници и
универзитету. Дисертација, такође, утврђује да читаоци у литерарним
интерпретацијама универзитета углавном очекују да препознају истините
приказе стања у норвешком високом школству. Установљено је да су романи
донекле заиста давали повода оваквом читању, али су га истовремено и
проблематизовали. Писци ових дела се поигравају финим спојем сазнајног и
естетског, стварности и фикције.
Abstract (en)
This thesis is a literary and cultural study of the image of the university and the
academic milieu in Norwegian novels. The main goal of the thesis is to analyze how
the Norwegian academic experience is depicted and interpreted in novels written from
the establishment of the first Norwegian academic institution (1811) until today, as
well as to inquire into the readers’ reception of these interpretations. Particular
attention is given to four novels significant for the development of the fictional modes
of interpreting academia. They are: Arne Garborg’s Bondestudentar (The Making of
Daniel Braut) from 1883, Dag Solstad’s Arild Asnes, 1970, Professor Andersens Natt
(Professor Andersen’s Night) from 1971 and 1996 respectively, and Helene Uri’s De
beste blant oss (The Best among Us) from 2006. These works are analyzed
chronologically, and in conjunction with the examination of their literary qualities,
attention is given to their cultural context. The dissertation explores whether or not
these narratives were influenced by the changing historical and cultural conditions and
the internal development of academic institutions. It also probes into the Norwegian
readers’ and critics’ reception of these novels and their depictions of the academic
institutions. The Norwegian novels which focus on the academic experience can be
observed within the internationally acclaimed genre of university fiction. The texts
tend to critically examine university life, and to depict it mostly through the eyes of a
professor or a student who is a novice in the academic world. In both cases,
Norwegian university novels concentrate on the protagonist’s growing awareness of
the not-so-idyllic nature of university and the academic community. The thesis also
establishes that the readers tend to expect the novels to provide them with a
trustworthy insight into the state of the Norwegian higher education. To a certain
degree, the narratives reinforce the effect of verisimilitude, but at the same time they
seek to undermine it. The distinctive property of the Norwegian university novels is
the playful fusion of their cognitive and aesthetical elements, the blend of fact and
fiction.
Authors Key words
књижевно-научна скандинавистика, културолошка
скандинавистика
Authors Key words
Norwegian literature, university fiction, academic novel, Arne Garborg,
Dag Solstad, Helene Uri, reader-response, image of academia
Classification
821.113.5.09-31(043.3)
Subject
Norveška književnost
Type
Текст
Abstract (sr)
Дисертација представља књижевну и културолошку анализу слике универзитета
и академске средине у норвешким романима. Циљ рада је да истражи како се
норвешко академско искуство описује и тумачи у романима писаним од
оснивања прве високошколске институције у Норвешкој (1811. године) до
данас, и како је читалачка публика прихватала ове књижевне интерпретације.
Од већег броја дела која тематизују академску заједницу, издвојена су као
кључна четири романа, значајна за развој књижевних тумачења универзитетске
средине, и њима се у дисертацији посвећује нарочита критичка пажња: роман
Bondestudentar (Студенти са села) Арнеа Гарборга (Arne Garborg) из 1883.
године, романи Дага Сулстада (Dag Solstad) Arild Asnes, 1970 (Арил Аснес, 1970.)
и Professor Andersens natt (Ноћ професора Андерсена) из 1971. и 1996. године, и
роман Хелене Ури (Helene Uri) De beste blant oss (Најбољи међу нама) написан
2006. године. Наведена дела се анализирају хронолошки, испитују се њихове
књижевне одлике, ванкњижевни контекст и рецепција. У дисертацији се
разматра у којој су мери и како историјска и културна збивања у друштву и
развој академских институција деловали на промене естетских интерпретација
универзитета, а уз то се испитује и какав је био одјек ових романа у норвешкој
стручној, академској и у најширој јавности. Докторски рад показује да је романе
који тематизују академску средину могуће посматрати у оквиру жанра
универзитетског романа. Утврђено је да разматрана дела већином критички
тумаче академску средину и сагледавају је најчешће из угла професора или
студента који тек приспева у академску заједницу. У оба случаја, романи се
концентришу на процес рушења јунакових илузија о академској заједници и
универзитету. Дисертација, такође, утврђује да читаоци у литерарним
интерпретацијама универзитета углавном очекују да препознају истините
приказе стања у норвешком високом школству. Установљено је да су романи
донекле заиста давали повода оваквом читању, али су га истовремено и
проблематизовали. Писци ових дела се поигравају финим спојем сазнајног и
естетског, стварности и фикције.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.