Title
Методологија пројектовања симулатора архитектуре и организације рачунара
Creator
Radivojević, Zaharije, 1978-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Датум одбране: 04.06.2012.
Other responsibilities
mentor
Đorđević, Jovan, 1946-
član komisije
Jovanović, Zoran, 1974-
član komisije
Starčević, Dušan, 1949-
član komisije
Nikolić, Boško, 1972-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Elektrotehnički fakultet
Alternative title
Methodology for designing simulators of computer architecture and organization
Publisher
[З. Радивојевић]
Format
PDF/A (317 listova)
description
Електротехника и рачунарство - Рачунарска техника и информатика / Electrical and Computer Engineering - Computer Engineering and Information Theory
Abstract (sr)
У овом раду се разматра методолошки приступ дизајну симулатора из
области архитектуре и организације рачунара који треба да омогући развој
симулатора дигиталних система произвољног нивоа сложености способних за рад
у конкурентном и дистрибуираном окружењу. Да би се омогућио формирање
методологије на почетку рада је приказан преглед наставе у области архитектуре
и организације рачунара на основним студијама, као и преглед области
пројектовања симулатора где је посебан акценат био стављен на области
конкурентног и дистрибуираног програмирања које студенти треба да познају као
би могли да развију симулаторе који омогућавају рад у таквом окружењу. На
основу спроведене евалуације симулатора који се користе у настави из области
архитектуре и организације рачунара а који имају расположив изворни код
предложено је решење које се заснива на коришћењу слојевите архитектуре код
које је сваки слој одговоран за други вид обраде и комуникације. Предложено
решење се састоји из коришћења пет слојева: логичког, извршног,
презентационог, симулационог, и слоја физике. Детаљи везани за процедуре и
објашњења техника које се користе за реализацију ових слојева су приказани у
раду. За сваки слој предложеног решења је дат аналитички модел процене
времена извршавања симулације у зависности од улазних параметара приликом
рада у конкурентном и дистрибуираном окружењу. Централни део рада описује
симулатор дискретних догађаја опште намене развијен према описаној
методологији као симулатор архитектуре и организације рачунара који је
способан за рад у конкурентном и дистрибуираном окружењу. Опис симулатора и
његових делова је дат са становишта детаља имплементације где су представљени
пакети реализовани на основу предложене методологије, као и са становишта
коришћења где су описане карактеристичне ситуације у којима се симулатор
може користити. На основу имплементације симулатора и пратећих библиотека
развијене су лабораторијске вежбе и пројекти из предмета конкурентно и
дистрибуирано програмирање, које су представљене у наставку рада као и
евалуација постигнутих резултата у настави. Поред ове евалуације на крају рада је
представљена и евалуација симулатора са становишта експерименталних
резултата и са становишта аналитичког модела као би се утврдило у којим
случајевима и у ком обиму се могу користити симулатори развијени сходно
описаној методологији...
Authors Key words
Пројектовање симулатора; Архитектура и организација рачунара;
Конкурентно програмирање; Дистрибуирано програмирање; Симулатори
дискретних догађаја опште намене; Аналитички модел
Authors Key words
Simulator design; Computer architecture and organization; Concurrent
programming; Distributed programming; General purpose discrete event simulator;
Analytical model.
Classification
621.3:004.2
Type
Tekst
Abstract (sr)
У овом раду се разматра методолошки приступ дизајну симулатора из
области архитектуре и организације рачунара који треба да омогући развој
симулатора дигиталних система произвољног нивоа сложености способних за рад
у конкурентном и дистрибуираном окружењу. Да би се омогућио формирање
методологије на почетку рада је приказан преглед наставе у области архитектуре
и организације рачунара на основним студијама, као и преглед области
пројектовања симулатора где је посебан акценат био стављен на области
конкурентног и дистрибуираног програмирања које студенти треба да познају као
би могли да развију симулаторе који омогућавају рад у таквом окружењу. На
основу спроведене евалуације симулатора који се користе у настави из области
архитектуре и организације рачунара а који имају расположив изворни код
предложено је решење које се заснива на коришћењу слојевите архитектуре код
које је сваки слој одговоран за други вид обраде и комуникације. Предложено
решење се састоји из коришћења пет слојева: логичког, извршног,
презентационог, симулационог, и слоја физике. Детаљи везани за процедуре и
објашњења техника које се користе за реализацију ових слојева су приказани у
раду. За сваки слој предложеног решења је дат аналитички модел процене
времена извршавања симулације у зависности од улазних параметара приликом
рада у конкурентном и дистрибуираном окружењу. Централни део рада описује
симулатор дискретних догађаја опште намене развијен према описаној
методологији као симулатор архитектуре и организације рачунара који је
способан за рад у конкурентном и дистрибуираном окружењу. Опис симулатора и
његових делова је дат са становишта детаља имплементације где су представљени
пакети реализовани на основу предложене методологије, као и са становишта
коришћења где су описане карактеристичне ситуације у којима се симулатор
може користити. На основу имплементације симулатора и пратећих библиотека
развијене су лабораторијске вежбе и пројекти из предмета конкурентно и
дистрибуирано програмирање, које су представљене у наставку рада као и
евалуација постигнутих резултата у настави. Поред ове евалуације на крају рада је
представљена и евалуација симулатора са становишта експерименталних
резултата и са становишта аналитичког модела као би се утврдило у којим
случајевима и у ком обиму се могу користити симулатори развијени сходно
описаној методологији...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.