Title
Praćenje aktivnosti studenata tokom nastave primenom Interneta inteligentnih uređaja
Creator
Gligorić, Nenad
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 15.07.2014.
Other responsibilities
mentor
Krčo, Srđan. 1970-
član komisije
Radenković, Božidar. 1958-
član komisije
Stanojević, Milorad. 1947-
Academic Expertise
Interdisciplinarne i ostale studije
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za informacione tehnologije
Alternative title
Recognition of students` activity during the lecture utilizing the Internet of things
Publisher
[N. Gligorić]
Format
167 listova
description
Technical sciences / Informacioni sistemi i tehnologije
description
Tehničke nauke / Information systems and technology
Abstract (sr)
Predmet ovog istraživanja je praćenje aktivnosti studenata, odnosno prepoznavanje
paterna iz okruženja i njihova prezentacija posredstvom tehnologije Interneta
inteligentnih uređaja. Glavna hipoteza od koje se polazi i koja je dokazana u okviru ove
doktorske disertacije je da se primenom tehnologije Internetа inteligentnih uređаjа u
nаstаvi može poboljšаti efikаsnost nаstаvnog procesа kroz reаlizаciju sistemа zа
prаćenje аktivnosti studenаtа koji u gotovo realnom vremenu omogućava analizu
parametara iz okruženja i prezentaciju obrađenih rezultata. Kako bi se sagledao broj
tehnika neophodnih za realizaciju pomenutih procesa kao i da bi se opravdala potreba
date studije, urađen je pregled relevantnih istraživanja na polju računarski i društvenih
nauka. Pregledom je obuhvaćeno poređenje i komparativna analiza platformi pametnih
učionica koje pre svega predstavljaju platforme u kojima će zaživeti nova sveobuhvatna
kompjuterska rešenja sposobna da prepoznaju sociološke kontekste u momentu
pojavljivanja. Društvene nauke su vrlo bitne da bi se razumela sama pozadina procesa
koji se klasifikuju i prate, tako da je pregledom društvenih nauka, pre svega socioloških
signala, zaokružen pregled relevantnih bibliografskih izvora i data smernica dalje
moguće realizacije sistema za praćenje aktivnosti. Pregledom utvrđeni su potencijalni
parametri i algoritmi koje je moguće analizirati i upotrebiti za analizu a potom je
predstavljena metodologija koja je korišćena u istraživanju za sve faze studije. Pre
definisanja algoritama koji se mogu koristiti i postavke arhitekture objašnjeni su zahtevi
sistema koje je neophodno ispuniti da bi prepoznavanje paterna u učionici moglo
efikasno obavljati. Prepoznavanje paterna se obavlja metodom mašinskog učenja za koji
je preduslov postojanje klasifikatora baziranom na određenom setu podataka. Simulacija
sistema je urađena pre implementacije korišćenjem seta podataka koja nisu korišćeni u
procesu treniranja. Pri simulaciji sistem je pokazao prosečnu tačnost od 92.2%.
Abstract (en)
This paper proposes novel method for detecting students’ attention by utilizing Internet
of Things and machine learning algorithms. The main hypotesis that has been proven in
this PhD thesis is that utilization of the Internet of Things in the education can increase
teaching efficiency by implementing system for detecting students’ attention that
enables environmental parameters analysis and presentation of processed results. In
order to provide further insight required for realization of above mentioned processes as
well as to justify the need for performing featuring study, a survey on relevant computer
and social science researches is done. The survey includes comparative analysis of
smart classroom platforms that represents a medium for these new algorithms to rise
and identificate sociological contexts in a moment of appearance. The sociological
sciences are very important as they help us understand a background of sociological
processes being monitored and classified; thus survey of sociological sciences and
social signals above all are given to finalize a survey of relevant researches and inline a
direction of further realization of the proposed system. In addition, survey has also
inlined potential parameters and algorithms that can be used, followed with a
methodology description for all phases of the research. Then, requirements of such
system are analyzed and important features required for detection identified as well as
sociological factors that influence these features. Pattern classification is done by
levaraging a machine learning method that requires classificator based on a certain
dataset. Before implementation, system simulation is done on a dataset which is not
used in the process of training. During simulation system have shown avarage accuracy
of 92.2%. After the simulation, the system was implemented and its performance
evaluated by comparing a real-time annotator (i.e. the students’ feedback) with the
system output during the lectures. The average accuracy of the system evaluated for
three different groups of students was 81.9%.
Authors Key words
Internet inteligentnih uređaja; obrada digitalnog signala; klasifikacija;
pametne učionice; komunikacija imeđu mašina; sociološki signali
Authors Key words
Internet of Things; Digital Signal Processing; Classification; Smart
Classrooms; M2M communication; Social Signals
Classification
UDK=004.8:37(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet ovog istraživanja je praćenje aktivnosti studenata, odnosno prepoznavanje
paterna iz okruženja i njihova prezentacija posredstvom tehnologije Interneta
inteligentnih uređaja. Glavna hipoteza od koje se polazi i koja je dokazana u okviru ove
doktorske disertacije je da se primenom tehnologije Internetа inteligentnih uređаjа u
nаstаvi može poboljšаti efikаsnost nаstаvnog procesа kroz reаlizаciju sistemа zа
prаćenje аktivnosti studenаtа koji u gotovo realnom vremenu omogućava analizu
parametara iz okruženja i prezentaciju obrađenih rezultata. Kako bi se sagledao broj
tehnika neophodnih za realizaciju pomenutih procesa kao i da bi se opravdala potreba
date studije, urađen je pregled relevantnih istraživanja na polju računarski i društvenih
nauka. Pregledom je obuhvaćeno poređenje i komparativna analiza platformi pametnih
učionica koje pre svega predstavljaju platforme u kojima će zaživeti nova sveobuhvatna
kompjuterska rešenja sposobna da prepoznaju sociološke kontekste u momentu
pojavljivanja. Društvene nauke su vrlo bitne da bi se razumela sama pozadina procesa
koji se klasifikuju i prate, tako da je pregledom društvenih nauka, pre svega socioloških
signala, zaokružen pregled relevantnih bibliografskih izvora i data smernica dalje
moguće realizacije sistema za praćenje aktivnosti. Pregledom utvrđeni su potencijalni
parametri i algoritmi koje je moguće analizirati i upotrebiti za analizu a potom je
predstavljena metodologija koja je korišćena u istraživanju za sve faze studije. Pre
definisanja algoritama koji se mogu koristiti i postavke arhitekture objašnjeni su zahtevi
sistema koje je neophodno ispuniti da bi prepoznavanje paterna u učionici moglo
efikasno obavljati. Prepoznavanje paterna se obavlja metodom mašinskog učenja za koji
je preduslov postojanje klasifikatora baziranom na određenom setu podataka. Simulacija
sistema je urađena pre implementacije korišćenjem seta podataka koja nisu korišćeni u
procesu treniranja. Pri simulaciji sistem je pokazao prosečnu tačnost od 92.2%.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.