Title
Nastava italijanskog jezika kao drugog stranog jezika u ranom uzrastu
Creator
Šuvaković, Aleksandra. 1977-
Copyright date
2015
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 29.12.2015.
Other responsibilities
mentor
Vučo, Julijana. 1953-
član komisije
Filipović, Jelena, 1966-
član komisije
Jovanović, Ana, 1956-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Teaching Italian language as second foreign language in early age
Publisher
[A. Šuvaković]
Format
298 listova
description
Primenjena lingvistika - Metodika nastave, Usvajanje stranog jezika / Applied linguistics - Teaching methodology, Foreign language acquisition
Abstract (sr)
Predmet ovog istraživanja je utvrđivanje postojanja mogućnosti
institucionalizovanog učenja dva strana jezika u ranom uzrastu i ispitivanje kakva
postignuća i stavove učenici pokazuju u odnosu na njihov rani višejezični razvoj.
Poslednje decenije prošlog veka shvaćen je značaj znanja stranih jezika za
građane EU, te su, stoga, brojne institucije počele da promovišu različita dokumenta
(akcione planove, programske dokumente, publikacije naučnog karaktera) kojima se
ističe potreba da se pored maternjeg poznaju još dva strana jezika. Tako je početak XXI
veka doneo mnoštvo novina na planu promocije jezičke politike i znanja više jezika koji
će doprineti kompetitivnosti zemalja članica u stvaranju zdravog i održivog razvoja u
ekonomskom i kulturalnom smislu.
Međutim, preporuka da cilj bude znanje dva strana jezika nije ostvariva ukoliko
se sa učenjem istih ne započne u ranom uzrastu. Rano učenje stranih jezika mlađim
učenicima osim lingvističke koristi donosi i blagodeti socijalizacije, kulturalizacije,
samoostvarivanja i razvijanja svesti o postojanju drugih ljudi koji govore drugim
jezikom i čiji su običaji drugačiji od običaja zajednice kojoj pripadaju. Ono ujedno
otvara mogućnost plurikulturalnosti individue koja pojačava toleranciju na različitosti i
poštovanju drugih kultura i naroda...
Abstract (en)
Subject of this research is establishing existence of the possibility for
institutional learning of two foreign languages in early age and inspecting what
accomplishments and attitudes pupils demonstrate regarding their early multi-lingual
development.
The importance of foreign language knowledge for the citizens of the EU was
conceived in the last decade of the last century; therefore, numerous institutions started
to promote different documents (action plans, program documents, publications of
scientific character) that emphasized the need that, apart from native language,
knowledge of other two foreign languages is required. Therefore, the beginning of the
21st century has brought many innovations in the field of promoting the language policy
and knowledge of several languages that would contribute to competitiveness of the
member states in creating healthy and sustainable development in economic and cultural
sense.
However, the recommendation that the goal should be knowledge of two foreign
languages is not achievable if learning does not start in early age. Early learning of
foreign languages brings to younger pupils, apart from the linguistic benefits, the
amenities of socialization, culturalization, self-realization and development of
consciousness about existence of people who speak other language and whose customs
are different from the customs of the community to which they belong. It
simultaneously opens the possibility for pluriculturalism of an individual that enhance
the tolerance for differences and the respect of other cultures and nations...
Authors Key words
rani uzrast, strani jezik, italijanski jezik, osnovnoškolski sistem, nastava
Authors Key words
early age, foreign language, Italian language, primary school system,
education
Classification
371.3::811.131.1(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet ovog istraživanja je utvrđivanje postojanja mogućnosti
institucionalizovanog učenja dva strana jezika u ranom uzrastu i ispitivanje kakva
postignuća i stavove učenici pokazuju u odnosu na njihov rani višejezični razvoj.
Poslednje decenije prošlog veka shvaćen je značaj znanja stranih jezika za
građane EU, te su, stoga, brojne institucije počele da promovišu različita dokumenta
(akcione planove, programske dokumente, publikacije naučnog karaktera) kojima se
ističe potreba da se pored maternjeg poznaju još dva strana jezika. Tako je početak XXI
veka doneo mnoštvo novina na planu promocije jezičke politike i znanja više jezika koji
će doprineti kompetitivnosti zemalja članica u stvaranju zdravog i održivog razvoja u
ekonomskom i kulturalnom smislu.
Međutim, preporuka da cilj bude znanje dva strana jezika nije ostvariva ukoliko
se sa učenjem istih ne započne u ranom uzrastu. Rano učenje stranih jezika mlađim
učenicima osim lingvističke koristi donosi i blagodeti socijalizacije, kulturalizacije,
samoostvarivanja i razvijanja svesti o postojanju drugih ljudi koji govore drugim
jezikom i čiji su običaji drugačiji od običaja zajednice kojoj pripadaju. Ono ujedno
otvara mogućnost plurikulturalnosti individue koja pojačava toleranciju na različitosti i
poštovanju drugih kultura i naroda...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.