Title
Uloga civilnih i političkih aktera u procesima institucionalne reforme i razvoja kapaciteta pravosuđa u Srbiji od 2002. do 2012. godine
Creator
Purić, Olivera V.
Copyright date
2015
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 26.10.2015.
Other responsibilities
mentor
Stojiljković, Zoran, 1953-
član komisije
Milenković, Dejan, 1970-
član komisije
Petrović, Vesna
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet političkih nauka
Alternative title
The role of civil and political actors in the process of institutional reform and capacity development of the judiciary in Serbia from 2002 to 2012
Publisher
[O.V. Purić]
Format
368 list.
description
Političke nauke - Politikološko – sociološke studije / Political science - Political – sociological studies
Abstract (sr)
Rad istražuje ulogu i doprinos razvojne pomoći u procesu programiranja i
implementacije pravosudne reforme u Srbiji od 2002. do 2012. godine. Pojam razvojne
pomoći u ovom radu obuhvata donacije i projektnu pomoć međunarodnih partnera u širem
smislu, što obuhvata kako međunarodne organizacije tako i razvojne agencije i/ili programe
stranih država. Pod pravosudnom reformom rad primarno podrazumeva postizanje
nezavisnosti pravosuđa u čijoj je osnovi stručnost nosilaca pravosudne funkcije. Stoga,
posebno mesto u istaživanju zauzima jedinstveni slučaj transformacije Pravosudne
akademije od projekta do državne institucije u funkciji osnaživanja kriterijuma stručnosti.
Osnovna hipoteza rada je da je uspešnost reforme pravosuđa uslovljena primenom
kriterijuma stručnosti u izboru, vrednovanju i napredovanju nosilaca pravosudne funkcije.
Sprovedeno istraživanje potvrđuje hipotezu i donosi zaključak da nije postignut značajan
uspeh u reformi pravosuđa u Srbiji. Utvrdili smo da su stagnaciji reforme doprineli, u
jednakoj meri, s jedne strane, međunarodni partneri nekoherentnim pristupom
programiranju reforme, a s druge, nacionalni partneri u Srbiji nedostatkom stvarne
potražnje za reformom. Sadejstvom ovih razvojnih partnera u primeni tehnika izomorfne
mimikrije i preuranjenog opterećenja došlo se do mešovitog rezultata - kapaciteti pravosuđa
u Srbiji su u izvesnoj meri uvećani ali nezavisnost suda nije. Rad na osnovu ovih nalaza
daje preporuke za unapređenje programiranja i realizaciju reforme pravosuđa kao što su
koherentni strateški mehanizmi, koordinacija razvojnih partnera i depolitizacija reformskog
procesa.
Abstract (en)
The study explores the role and contribution of development assistance within the
process of programming and implementation of judicial reform in Serbia from 2002 to
2012. The notion of development assistance, according to the study, includes donations and
project assistance from international partners in a wider sense such as from international
organizations, development agencies and/or bilateral assistance. The study defines judicial
reform as the independence of the judiciary, which is based on the competency of judges
and prosecutors. Thus, special attention is given to the unique case of the transformation of
the Judicial Academy from a project to a state institution with the mandate to enhance the
competency criteria and the merit based system for judges and prosecutors.
The basic hypothesis of the study is that the success of judicial reform is conditioned by the
application of competency criteria in the appointment, evaluation and career advancement
of judges and prosecutors.
The research confirms the hypothesis and leads to the conclusion that the judicial reform in
Serbia did not achieve significant successes. It concludes that both the international and
national partners contributed equally to the stagnation of the judicial reform process. While
international partners applied incoherent approaches, through their reform programming,
the national partners exercised a lack of genuine reform demand and commitment.
The joint actions of these development partners in the implementation of techniques of
isomorphic mimicry and the premature load bearing led to mixed results – the capacity of
the judiciary in Serbia has been increased to a certain extent, but the independence of the
judiciary has not been reached. The study, based on these conclusions provides
recommendations for the improvement of programming and implementation of judicial
reform such as through a coherent strategic programming mechanism, coordination of
development partners and depolarization of the reform process.
Authors Key words
Demokratska tranzicija i konsolidacija, razvojna pomoć, reforma pravosuđa,
programiranje reforme, nezavisnost pravosuđa,stručnost nosilaca pravosudne funkcije,
Pravosudna akademija
Authors Key words
democratic transition and consolidation, development assistance, judicial reform, reform
programming, independence of judiciary, competency of judges and prosecutors, the
Judicial Academy
Classification
347.97/.99:321.7(497.11)"2002/2012"(043.3)
Coverage
2002-2012
Type
Tekst
Abstract (sr)
Rad istražuje ulogu i doprinos razvojne pomoći u procesu programiranja i
implementacije pravosudne reforme u Srbiji od 2002. do 2012. godine. Pojam razvojne
pomoći u ovom radu obuhvata donacije i projektnu pomoć međunarodnih partnera u širem
smislu, što obuhvata kako međunarodne organizacije tako i razvojne agencije i/ili programe
stranih država. Pod pravosudnom reformom rad primarno podrazumeva postizanje
nezavisnosti pravosuđa u čijoj je osnovi stručnost nosilaca pravosudne funkcije. Stoga,
posebno mesto u istaživanju zauzima jedinstveni slučaj transformacije Pravosudne
akademije od projekta do državne institucije u funkciji osnaživanja kriterijuma stručnosti.
Osnovna hipoteza rada je da je uspešnost reforme pravosuđa uslovljena primenom
kriterijuma stručnosti u izboru, vrednovanju i napredovanju nosilaca pravosudne funkcije.
Sprovedeno istraživanje potvrđuje hipotezu i donosi zaključak da nije postignut značajan
uspeh u reformi pravosuđa u Srbiji. Utvrdili smo da su stagnaciji reforme doprineli, u
jednakoj meri, s jedne strane, međunarodni partneri nekoherentnim pristupom
programiranju reforme, a s druge, nacionalni partneri u Srbiji nedostatkom stvarne
potražnje za reformom. Sadejstvom ovih razvojnih partnera u primeni tehnika izomorfne
mimikrije i preuranjenog opterećenja došlo se do mešovitog rezultata - kapaciteti pravosuđa
u Srbiji su u izvesnoj meri uvećani ali nezavisnost suda nije. Rad na osnovu ovih nalaza
daje preporuke za unapređenje programiranja i realizaciju reforme pravosuđa kao što su
koherentni strateški mehanizmi, koordinacija razvojnih partnera i depolitizacija reformskog
procesa.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.