Title
Uticaj engleskog jezika kao lingua franca na nastavu jezika u srednjim školama u Srbiji
Creator
Duka, Vladimir. 1979-
Copyright date
2015
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 16.07.2015.
Other responsibilities
mentor
Filipović, Jelena. 1966-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
The impact of English as a lingua franca on language teaching in secondary schools in Serbia
Publisher
[V. Duka]
Format
263 lista
description
Društveno-humanističke nauke - Filologija / Social science and humanities - Philology
Abstract (sr)
Cilj doktorske disertacije Uticaj engleskog jezika kao lingua franca na nastavu jezika u
srednjim školama u Srbiji jeste da prikaže i objasni izmenjene sociolingvističke okolnosti za
izučavanje engleskog jezika kao stranog, odnosno da ispita mogućnosti primene koncepta
engleskog jezika kao lingua franca u nastavi engleskog u srednjim školama u Srbiji kao jednog
od preduslova za uspešno izučavanje engleskog jezika u doba globalizacije.
Uzorak je izabran u srednjoj školi pre svega zbog činjenice da srednjoškolci u Srbiji
odrastaju u vreme u kome je velika globalna ekspanzija engleskog jezika najočiglednija i jer je
širenje mogućnosti upotrebe engleskog kao L2 u ovoj populaciji veliko, naročito kada su u
pitanju elektronski vidovi komunikacije. Kako praćenje efikasnosti i kvaliteta nastave engleskog
jezika kao stranog predstavlja bitnu komponentu nastave inače, od kvaliteta ostvarenosti
vaspitno-obrazovnih ciljeva u ovom nastavnom predmetu zavisi i osposobljenost učenika da
steknu kompetencije i ovladaju funkcionalnim jezičkim veštinama koje su preduslov za uspešnu
komunikaciju na engleskom jeziku. To bi doprinelo efikasnijem obavljanju predviđenih radnih
zadataka svih zainteresovanih strana: učenika, profesora, kao i uprava srednjih škola. Osnovni
cilj ovako koncipiranog istraživanja bio je da se odgovori na ključno istraživačko pitanje: u kojoj
je meri i na koji način nastava i učenje engleskog jezika u srednjim školama u Srbiji u sprezi sa
konceptom engleskog jezika kao lingua franca...
Abstract (en)
This thesis The impact of English as a lingua franca on English language teaching in
secondary schools in Serbia is aimed to demonstrate and explain changing sociolinguistic
circumstances for English language learning and teaching, and to examine the possibilities of the
application of the concept of English as a lingua franca in secondary schools in Serbia as one of
the very important preconditions for the successful learning of English as L2 in the age of
globalization.
Secondary school education as a research topic stands in direct correlation with the
hypothesis that secondary school students in Serbia are raised in the environment in which the
global expansion of English is obvious, which provides students with more opportunities to use
English as L2, especially via electronic means of communication. Both efficacy and the quality
of teaching English as L2 are among important factors which may lead to the overall
impovement of the teaching/learning processes in secondary education. Furthermore, students’
language competence depends on the quality and the rate of achievement in carrying out
educational tasks in English as L2, which is directly related to the students’ ability to gain and
successfully apply functional language skills. Moreover, satisfactory levels of communicative
competence in English as L2 are expected to contribute to students’ effective dealing with future
professional tasks. The crucial goal of this research was to address the following question: to
what extent and in what way teaching of English in secondary schools in Serbia correlates with
the concept of English as a lingua franca, and whether an approach based on this concept can
improve the teaching/learning process...
Authors Key words
engleski jezik, globalizacija, prvi jezik (L1), strani jezik (L2), nastava i učenje
engleskog jezika kao stranog
Authors Key words
English as L2, globalization, English as L1, teaching English as L2
Classification
371.3:811.111'243(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Cilj doktorske disertacije Uticaj engleskog jezika kao lingua franca na nastavu jezika u
srednjim školama u Srbiji jeste da prikaže i objasni izmenjene sociolingvističke okolnosti za
izučavanje engleskog jezika kao stranog, odnosno da ispita mogućnosti primene koncepta
engleskog jezika kao lingua franca u nastavi engleskog u srednjim školama u Srbiji kao jednog
od preduslova za uspešno izučavanje engleskog jezika u doba globalizacije.
Uzorak je izabran u srednjoj školi pre svega zbog činjenice da srednjoškolci u Srbiji
odrastaju u vreme u kome je velika globalna ekspanzija engleskog jezika najočiglednija i jer je
širenje mogućnosti upotrebe engleskog kao L2 u ovoj populaciji veliko, naročito kada su u
pitanju elektronski vidovi komunikacije. Kako praćenje efikasnosti i kvaliteta nastave engleskog
jezika kao stranog predstavlja bitnu komponentu nastave inače, od kvaliteta ostvarenosti
vaspitno-obrazovnih ciljeva u ovom nastavnom predmetu zavisi i osposobljenost učenika da
steknu kompetencije i ovladaju funkcionalnim jezičkim veštinama koje su preduslov za uspešnu
komunikaciju na engleskom jeziku. To bi doprinelo efikasnijem obavljanju predviđenih radnih
zadataka svih zainteresovanih strana: učenika, profesora, kao i uprava srednjih škola. Osnovni
cilj ovako koncipiranog istraživanja bio je da se odgovori na ključno istraživačko pitanje: u kojoj
je meri i na koji način nastava i učenje engleskog jezika u srednjim školama u Srbiji u sprezi sa
konceptom engleskog jezika kao lingua franca...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.