Title
Учење кроз игру у електронском образовању
Creator
Labus, Aleksandra. 1984-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 26.12.2012.
Other responsibilities
mentor
Despotović-Zrakić, Marijana. 1977-
član komisije
Radenković, Božidar. 1958-
član komisije
Stanojević, Milorad, 1947-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
Faculty
Filozofski fakultet
Group
Odeljenje za pedagogiju
Alternative title
Edutainment in electronic education
Publisher
Београд : [А. Лабус]
Format
PDF/A (301 list)
description
Obrazovanje / Education
Abstract (sr)
Доступност савремених информационо-комуникационих технологија
знатно је утицала на процес учења и подучавања, као и на начин креирања
стратегија образовања. Eлектронско образовање један је од доминантних
праваца развоја процеса образовања у великом броју образовних институција и
заједница. Имајући у виду да свака стратегија образовања са собом носи
одређене ризике, неопходно је дизајнирати моделе електронског образовања како
би се избегли потенцијални проблеми и максимизирале предности стратегије.
Како би се повећала ефикасност учења и подучавања, образовни процес је
неопходно обогатити атрактивним интерактивним садржајем, који студенте
укључује у процес образовања као активне учеснике. Учење кроз игру представља
једну од савремених метода образовног процеса која доприноси активноm учешћу
студената у процесу образовања.
Предмет истраживања докторске дисертације јесте развој модела учења кроз
игру у електронском образовању. Главна хипотеза која је развијена и доказана у
оквиру докторске дисертације јесте да се имплементацијом модела учења кроз
игру у електронско образовање побољшавају перформансе и квалитет образовног
процеса, квалитет комуникације и сарадње између студената и образовне
институције и постигне веће задовољство студената.
Учење кроз игру (edutainment) се односи на хибридни метод образовања који
користи забавне активности засноване на мултимедији за реализацију
едукативних активности. У процесу електронског образовања често се
употребљава систем за управљање учењем (Learning Management System- LMS).
Moodle LMS је најчешће коришћено софтверско решење за управљање
образовним материјалима које интегрише све реализоване целине докторске
дисертације...
Abstract (en)
The availability of modern information and communication technology has
significantly impacted the process of learning and teaching, as well as the process of
education strategy creation. Hence, the vast majority of educational institutions and
communities propose electronic education as one of the emerging research trends in the
education process development. Having in mind that every education strategy bears
certain risks, it is necessary to design electronic education models in order to avoid
potential complications and maximize the benefits of the strategy. In order to enhance
learning and teaching efficiency, educational process needs to be enriched with modern
interactive content that stimulates students to actively participate in the education
process. Edutainment represents one of the prevailing methods that enhance students’
active participation in the education process.
The research topic of the dissertation is the development of the edutainment model in
electronic education. The main hypothesis developed and proved in the dissertation is
that the implementation of the edutainment model in electronic education enhances the
performances and the quality of the educational process, quality of communication and
collaboration processes between students and the educational institution, and achieves
higher levels of students’ satisfaction.
Edutainment refers to a hybrid education method that uses fun multimedia-based
activities for materializing educational activities. The process of electronic education is
often supported by Learning Management Systems (LMS). Moodle LMS is the most
frequently used software solution for managing educational materials and it serves as a
platform that integrates all implemented units of the dissertation.
The analysis of the existing learning management system served as a basis for defining
the structure of the proposed edutainment model in electronic education. The base
elements of the proposed model include defined goals, preferences, motivation and
needs of every student. The proposed edutainment model in electronic education
comprises the infrastructure, the edutainment system architecture, and process of
introducing edutainment into electronic education and edutainment services...
Authors Key words
елeктрoнскo oбразовање, систeм за упрaвљaње учењем, учење кроз
игру, друштвени медији, друштвене мреже.
Authors Key words
Electronic Education, Learning Management System, Edutainment, Social
Media, Social Networks.
Classification
004.738.5:37
Type
Tekst
Abstract (sr)
Доступност савремених информационо-комуникационих технологија
знатно је утицала на процес учења и подучавања, као и на начин креирања
стратегија образовања. Eлектронско образовање један је од доминантних
праваца развоја процеса образовања у великом броју образовних институција и
заједница. Имајући у виду да свака стратегија образовања са собом носи
одређене ризике, неопходно је дизајнирати моделе електронског образовања како
би се избегли потенцијални проблеми и максимизирале предности стратегије.
Како би се повећала ефикасност учења и подучавања, образовни процес је
неопходно обогатити атрактивним интерактивним садржајем, који студенте
укључује у процес образовања као активне учеснике. Учење кроз игру представља
једну од савремених метода образовног процеса која доприноси активноm учешћу
студената у процесу образовања.
Предмет истраживања докторске дисертације јесте развој модела учења кроз
игру у електронском образовању. Главна хипотеза која је развијена и доказана у
оквиру докторске дисертације јесте да се имплементацијом модела учења кроз
игру у електронско образовање побољшавају перформансе и квалитет образовног
процеса, квалитет комуникације и сарадње између студената и образовне
институције и постигне веће задовољство студената.
Учење кроз игру (edutainment) се односи на хибридни метод образовања који
користи забавне активности засноване на мултимедији за реализацију
едукативних активности. У процесу електронског образовања често се
употребљава систем за управљање учењем (Learning Management System- LMS).
Moodle LMS је најчешће коришћено софтверско решење за управљање
образовним материјалима које интегрише све реализоване целине докторске
дисертације...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.