Title
Етика оглашавања путем интернета
Creator
Ljubičić, Dušan. 1961-
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 07.05.2015.
Other responsibilities
mentor
Orlić, Ranko, 1953-
član komisije
Milosavljević, Gordana, 1951-
član komisije
Radosavljević, Ivan, 1950-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za ekonomiju, poslovno planiranje i međunarodni menadžment
Alternative title
Ethics of Advertising by Internet
Publisher
[Д. Љубичић]
Format
405 листова
description
Društvene nauke / Odnosi s javnošću
description
Social sciences / Public relations
Abstract (sr)
Етика оглашавања, од почетака развоја робно-новчаних односа, представља
предоминантан предмет занимања не само учесника пословних трансакција већ и
теоретичара сваке врсте. Дисертација прати развој етике оглашавања, као и
критике које су јој током времена упућиване. Посебно је то обрађено у
поглављима која се односе на погледе на оглашавање који су обележили
постмодерну, као и на утицај глобализације и појаве Интернета на оглашавање.
Појава Интернета додала је нови квалитет етици оглашавања. Од једносмерне
комуникације, у којој су потрошачи били пасивни примаоци порука, што је
омогућавало преваре сваке врсте и етику оглашавања, па и читав маркетинг,
стављало на стуб срама укупне јавности, етика оглашавања, захваљујући
Интернету, постаје све више двосмерна комуникација у којој потрошач постаје
активни учесник и својом креативношћу и жељама доприноси побољшању етике
оглашавања и моралности читавог пословног система. Истраживање које је
обављено потврдило је ову тезу.
Abstract (en)
From the beginning of market relations, advertising ethics is predominant subject of
interest not only of business practitioners but theorists of any kind too. Thesis follows
development of advertising ethics, as well as critics addressed to it through time. It has
been specially done in the chapters that consider views on advertising which marked
postmodernity, as well as the impact of globalization and Internet on advertising.
Internet has added new quality to advertising. From one-way communication, in which
consumers were passive recipients of messages, that was enabling deceptions of any
kind and brought to advertising ethics and the whole marketing condemnation of public,
advertising ethics, due to Internet, more and more is becoming two-way communication
in which consumer transforms himself/herself into active participant and improves
advertising ethics and morality of the whole business system by his/her creativity and
desires. Research that has been done confirmed this thesis.
Authors Key words
интернет, електронско пословање, маркетинг, оглашавање, етика
Authors Key words
Internet, e-business, marketing, advertising, ethics
Classification
UDK=174:659.1(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Етика оглашавања, од почетака развоја робно-новчаних односа, представља
предоминантан предмет занимања не само учесника пословних трансакција већ и
теоретичара сваке врсте. Дисертација прати развој етике оглашавања, као и
критике које су јој током времена упућиване. Посебно је то обрађено у
поглављима која се односе на погледе на оглашавање који су обележили
постмодерну, као и на утицај глобализације и појаве Интернета на оглашавање.
Појава Интернета додала је нови квалитет етици оглашавања. Од једносмерне
комуникације, у којој су потрошачи били пасивни примаоци порука, што је
омогућавало преваре сваке врсте и етику оглашавања, па и читав маркетинг,
стављало на стуб срама укупне јавности, етика оглашавања, захваљујући
Интернету, постаје све више двосмерна комуникација у којој потрошач постаје
активни учесник и својом креативношћу и жељама доприноси побољшању етике
оглашавања и моралности читавог пословног система. Истраживање које је
обављено потврдило је ову тезу.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.