Title
Моделирање чврстоће ортотропних панела бродске конструкције еквивалентним неоребреним плочама
Creator
Momčilović, Nikola V., 1981-
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 27.02.2015.
Other responsibilities
mentor
Maneski, Taško, 1952-
član komisije
Motok, Milorad, 1957-
član komisije
Radojčić, Dejan, 1949-
član komisije
Milošević-Mitić, Vesna, 1965-
član komisije
Hofman, Milan, 1947-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Mašinski fakultet
Alternative title
Strength modelling of orthotropic ship structure panels by equivalent unstiffened plates
Publisher
[Н. В. Момчиловић]
Format
316 листова
description
Машинство - Бродоградња / Mechanical engineering - Naval Architecture
Abstract (sr)
Проблеми понашања оребрених плоча (панела), као основних јединица бродских
конструкција представљају једну од најзначајнијих истраживачких тема из
области чврстоће бродских консктрукција.
У овом раду оребрене плоче моделиране су неоребреним плочама, са циљем да се
одзиви и једне и д руге у ш то в ећој м ери п одударају. У т у с врху р азвијена ј е
процедура (метода еквиваленције) којом се за сваку оребрену плочу могу
прорачунати параметри еластичности неоребрене плоче, тако да маскимални
угиби и напони, у обе плоче, буду једнаки. Ово подразумева и дефинисање
еквивалентног коначног елемента плоче који у својој матрици крутости,
хомогенизује особине плоче и укрућења. Развијени математички алгоритам узима
у обзир употребу теорије ортоторпних плоча и методе коначних елемената.
С о бзиром д а ј е т руп б рoда састављен од великог броја оребрених плоча, сврха
моделирања чврстоће еквивалентним плочама свакако је формирање нумеричког
модела бродске конструкције са редукованим бројем елемената и степени
слободе. Овај модел, за разлику од конвецнионалног, не поседује укрућења, само
еквивалентне неоребрене плоче. Поређењем конкретног нумеричког модела трупа
брода састављеног од конвенционалних коначних елемената и оног од нових,
еквивалетних елемената, добијена је јаснија слика о примени, предностима и
манама развијене методе. Циљ рада је да се употребом методе еквиваленције,
поједностави структурно моделирање великих нумеричких модела бродске
конкстуркције, без значајнијих губитака у квалитету анализе, односно одређеним
померањима и напонима у констуркцији. Такође је урађена и серија мерења на конкретним моделима оребрених плоча да
би се утврдила генерална разлика у одзивима реалне консктрукције у односу на
одзив добијен применом методе коначних елемената, имајући у виду да се ова
нумеричка метода користи у оквиру методе еквиваленције.
Abstract (en)
One of the most important research topic in the field of ship strength analysis is the
problem of structural behavior of stiffened plates (panels), as the basic units of ship
structures.
In this paper, stiffened plates are modeled as unstiffened ones, with the purpose to
achieve the compliance in their structural response, as much as possible. Therefore, the
procedure (equivalence method) is developed in order to obtain elasticity parameters of
unsiffened plates so that maximum displacements and stresses would be the same in
both plates. Furthermore, an equivalent finite element is defined. This element has
stiffness matrix that homogenize the mechanical prorerties of both plate and stiffener.
Developed mathematical algorithm takes into account application of orthotropic plate
theory and finite element method.
Considering that ship hull consists of large number of stiffened plates, the goal of
equivalent plate strength modeling is to form a numerical model of ship structure with a
reduced number of elements and degrees of freedom. This model, apart from
convencional one, does not have stiffeners, just equivalent unstiffened plates.
Comparing the specific numerical model of ship structure that consists of conventional
finite elements and one that consists of new, equivalent elements, one can get more
clear view on application, advanteges and disadvantages of developed method. The goal
of this thesis is to simplify structural modelling of large numerical models of ship
strucutures, without any significant loss in quality of the analysis, namely resulting
displacements and stresses.
Furthermore, a series of measurements is performed on specific models of stiffened
plates in order to achieve general comparison of the structural response of real structure as opposed to numerically modeled one, especially having in mind that finite element
method is incportporeted in equivalence method.
Authors Key words
оребрена плоча, ортотропна плоча,
метода коначних елемената,
еквивалентна неоребрена плоча,
чврстоћа брода, еквивалентни коначни
елемент, ортотропни елемент плоче,
глобални модел, одзив бродске
консктрукције, метода еквиваленције
Authors Key words
stiffened plate, orthotropic plate, finite
element method, equivalent unstiffened
plate, ship strength, equivalent finite
element, orthotropic plate element, global
model, ship structure response,
equivalence method
Type
Tekst
Abstract (sr)
Проблеми понашања оребрених плоча (панела), као основних јединица бродских
конструкција представљају једну од најзначајнијих истраживачких тема из
области чврстоће бродских консктрукција.
У овом раду оребрене плоче моделиране су неоребреним плочама, са циљем да се
одзиви и једне и д руге у ш то в ећој м ери п одударају. У т у с врху р азвијена ј е
процедура (метода еквиваленције) којом се за сваку оребрену плочу могу
прорачунати параметри еластичности неоребрене плоче, тако да маскимални
угиби и напони, у обе плоче, буду једнаки. Ово подразумева и дефинисање
еквивалентног коначног елемента плоче који у својој матрици крутости,
хомогенизује особине плоче и укрућења. Развијени математички алгоритам узима
у обзир употребу теорије ортоторпних плоча и методе коначних елемената.
С о бзиром д а ј е т руп б рoда састављен од великог броја оребрених плоча, сврха
моделирања чврстоће еквивалентним плочама свакако је формирање нумеричког
модела бродске конструкције са редукованим бројем елемената и степени
слободе. Овај модел, за разлику од конвецнионалног, не поседује укрућења, само
еквивалентне неоребрене плоче. Поређењем конкретног нумеричког модела трупа
брода састављеног од конвенционалних коначних елемената и оног од нових,
еквивалетних елемената, добијена је јаснија слика о примени, предностима и
манама развијене методе. Циљ рада је да се употребом методе еквиваленције,
поједностави структурно моделирање великих нумеричких модела бродске
конкстуркције, без значајнијих губитака у квалитету анализе, односно одређеним
померањима и напонима у констуркцији. Такође је урађена и серија мерења на конкретним моделима оребрених плоча да
би се утврдила генерална разлика у одзивима реалне консктрукције у односу на
одзив добијен применом методе коначних елемената, имајући у виду да се ова
нумеричка метода користи у оквиру методе еквиваленције.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.