Title
Дефинисање методолошких принципа регенерације напуштених железничких коридора у Републици Српској
Creator
Trkulja, Tanja M.
Copyright date
2015
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 15.07.2015.
Other responsibilities
mentor
Đokić, Vladan.
član komisije
Došenović, Ljiljana.
član komisije
Bogdanović, Ružica.
član komisije
Stupar, Aleksandra.
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Arhitektonski fakultet
Alternative title
Defining methodological principles for regeneration of abandoned railway corridors in the Republic of Srpska
Publisher
[Т. М. Тркуља]
Format
XX, 267, [1-27] листова
description
Архитектура и урбанизам-Урбанизам / Architecture and Urbanism-Urbanism
Abstract (sr)
Ово истраживање се бави дефинисањем методолошких принципа регенерације
напуштених железничких коридора и могућностима њихове примене у Републици
Српској. Напуштени индустријски железнички коридори представљају посебну
категорију браунфилд простора према којима је неопходно заузети специфичан однос у
процесу њихове урбане обнове. Утврђивање најадекватније методе урбане обнове ових
простора представља први циљ истраживања. Како би се пронашао најадекватнији
метод за урбану обнову браунфилд локација, анализом доступне литературе и
критичком анализом садржаја, су истражени феномен браунфилд локација и различите
методе урбане обнове. Истраживање је показало да је метода урбане регенерације
предмет истраживања многих аутора и да укључује обнову браунфилд локација која
може да изазове позитивне ефекте са еколошког, економског и социјалног аспекта.
Стога је најадекватнији метод урбане обнове ових простора метод урбане регенерације
и он може да понуди најприхватљивија решења обнове, чувајући идентитет ових
локација, чиме је потврђена прва хипотеза истраживања.
Други део истраживања се састоји од епистемолошког и фронетичког оквира
истраживања вођеног ка дефинисању методолошких принципа регенерације
напуштених железничких коридора као другог циља истраживања. Наиме,
истраживања у областима архитектуре и урбанизма се баве науком колико и објектом
истраживања и његовим контекстом па су ефикаснија када своју методологију
заснивају на споју 'чистог знања' (епистеме) и 'практичне мудрости' (фронезис).
Епистемолошки оквир истраживања је обухватио анализу теоријских утемељења и
актуелних научних сазнања унутар концепта одрживости (еколошке, економске и
социјалне), а на основу стратегија одабраних теорија су дефинисани епистемолошки
методолошки принципи регенерације напуштених железничких коридора. Фронетички
оквир истраживања је базиран на индивидуалној дескрипцији одабраних студија
случаја успешне регенерације напуштених железничких коридора и њиховој
компаративној анализи на основу чега су дефинисани фронетички методолошки
принципи регенерације напуштених железничких коридора. Компаративном анализом
епистемолошких и фронетичких методолошких принципа регенерације је доказано да
спој фронезис и епистеме доприноси широј поставци методолошких принципа
регенерације напуштених железничких коридора, чиме је потврђена друга хипотеза
истраживања.
Abstract (en)
This research focuses on process of defining methodological principles for regeneration of
abandoned railway corridors in the Republic of Srpska and their usage potential. Abandoned
industrial railway corridors represent a special category of brownfield areas and thus require a
special treatment within the urban renewal process. Primary goal of this research is to
determine the most appropriate method for urban renewal of such areas. The brownfield sites
phenomenon and various urban renewal methods were explored, by analyzing the available
literature and by critical analysis of the content, in pursuit of the most appropriate method for
urban regeneration of brownfield sites. The research has shown that the urban regeneration
method was the subject of research of many authors and that it includes the brownfield
renewal process that could have positive effects on the ecological, economic and social
aspects of life. Therefore, the most appropriate method for urban renewal of such areas is the
urban regeneration method, which can offer the most acceptable concepts for renewal while
preserving the identity of a location, thus confirming the first hypothesis of the research.
The second part of this research consists of the epistemic and phronetic organizational
research directed towards defining methodological principles for regeneration of abandoned
railway corridors, which is the second goal of this research. In fact, research in domain of
architecture and urbanism explore science, as well as research objects and their contexts, and
is more effective when its methodologies are based on a combination of 'pure knowledge'
(episteme) and 'practical wisdom' (phronesis). Epistemic organizational research includes the
analysis of the theoretical background and current scientific knowledge within the concept of
sustainability (environmental, economic and social), and the epistemic methodological
principles for regeneration of abandoned railway corridors were defined based on the
strategies of the chosen theories. Phronetic organizational research is based on individual
descriptions of particular case studies of successful abandoned railway corridors regeneration
processes and their comparative analysis, and it was the basis for defining the phronetic
methodological principles for regeneration of abandoned railway corridors. A comparative
analysis of the epistemic and phronetic methodological regeneration principles has shown that
the conjunction of the episteme and phronesis contributes to having a broader set of methodological principles for regeneration of abandoned railway corridors, which confirms
the second hypothesis.
Authors Key words
напуштени железнички коридори, урбана регенерација, одрживи развој, теорија
равнотеже, резилијентност, зелени коридори, индустријски паркови
Authors Key words
abandoned railway corridors, urban regeneration, sustainable development, equilibrium
theory, resilience, green corridors, industrial parks, Republic of Srpska
Classification
625.1:711.168(497.6)(043.3)
Subject
Urbana regeneracija
Coverage
Република Српска
Type
Tekst
Abstract (sr)
Ово истраживање се бави дефинисањем методолошких принципа регенерације
напуштених железничких коридора и могућностима њихове примене у Републици
Српској. Напуштени индустријски железнички коридори представљају посебну
категорију браунфилд простора према којима је неопходно заузети специфичан однос у
процесу њихове урбане обнове. Утврђивање најадекватније методе урбане обнове ових
простора представља први циљ истраживања. Како би се пронашао најадекватнији
метод за урбану обнову браунфилд локација, анализом доступне литературе и
критичком анализом садржаја, су истражени феномен браунфилд локација и различите
методе урбане обнове. Истраживање је показало да је метода урбане регенерације
предмет истраживања многих аутора и да укључује обнову браунфилд локација која
може да изазове позитивне ефекте са еколошког, економског и социјалног аспекта.
Стога је најадекватнији метод урбане обнове ових простора метод урбане регенерације
и он може да понуди најприхватљивија решења обнове, чувајући идентитет ових
локација, чиме је потврђена прва хипотеза истраживања.
Други део истраживања се састоји од епистемолошког и фронетичког оквира
истраживања вођеног ка дефинисању методолошких принципа регенерације
напуштених железничких коридора као другог циља истраживања. Наиме,
истраживања у областима архитектуре и урбанизма се баве науком колико и објектом
истраживања и његовим контекстом па су ефикаснија када своју методологију
заснивају на споју 'чистог знања' (епистеме) и 'практичне мудрости' (фронезис).
Епистемолошки оквир истраживања је обухватио анализу теоријских утемељења и
актуелних научних сазнања унутар концепта одрживости (еколошке, економске и
социјалне), а на основу стратегија одабраних теорија су дефинисани епистемолошки
методолошки принципи регенерације напуштених железничких коридора. Фронетички
оквир истраживања је базиран на индивидуалној дескрипцији одабраних студија
случаја успешне регенерације напуштених железничких коридора и њиховој
компаративној анализи на основу чега су дефинисани фронетички методолошки
принципи регенерације напуштених железничких коридора. Компаративном анализом
епистемолошких и фронетичких методолошких принципа регенерације је доказано да
спој фронезис и епистеме доприноси широј поставци методолошких принципа
регенерације напуштених железничких коридора, чиме је потврђена друга хипотеза
истраживања.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.