Title
Улога радних тимова у развоју организације која учи : докторска дисертација
Creator
Lazarević, Snežana Lj.
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 28.12.2012.
Other responsibilities
mentor
Mihailović, Dobrivoje, 1950-
član komisije
Čudanov, Mladen, 1978-
član komisije
Petković, Mirjana, 1948-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za menadžment i specijalizovane menadžment discipline
Alternative title
The role of work teams in the development of a learning organization = doctoral dissertation
Publisher
[С. Лазаревић]
Format
PDF/A 350 listova
description
Pravno-ekonomske nauke - Psihologija organizacije / Law and Economics - Organizational psychology
Abstract (sr)
Тема ове дисертације су радни тимови и њихова улога у подржавању процеса
учења у савременим организацијама, са циљем да се унапреде базични модели
њихове структуре и да се кроз процес учења у тимовима развије модел
организације која учи.
У раду се пошло од чињенице да су се у развоју савременог друштва и глобалне
економије, десиле велике промене, и да је у тим променама знање постало фактор
од критичне важности за успех сваке организације. Тежиште свих организационих
промена је на учењу, стицању нових знања и вештина, развоју потенцијала и
способности запослених. То су претпоставке за имплементацију концепта
организације која учи. Једно од основних полазишта у дисертацији је да су
тимови и тимски рад основни генератор организационог развоја. Као такве, оне
представљају ефикасан облик суперструктуре који допуњује конвенционалне,
односно традиционалне моделе структуре и може да их прилагоди захтевима и
потреби стицања, коришћења и трансфера знања. Стога је циљ дисертације да
проучи и допринесе бољем разумевању и већем сазнању о процесу учења у
радним тимовима и њиховој улози у развоју организације која учи.
У складу са предметом и циљевима истраживања, у раду се пошло од неколико
истраживачких питања: да ли су све организације више или мање организације
које уче, да ли сви модели стварају услове за учење, како унапредити капацитете
организације за процес учења. На основу ових питања постављене су хипотезе о
значају знања и учења за ефикасност савремених организација, о
карактеристикама организације које учи (да ли је то само особина модела или
посебан модел), специфичностима учења у радним тимовима, врстама и
техникама које се примењују и проблемима који настају у тимском учењу, као и
начину решавање проблема и доношење одлука у тимовима.
Рад има теоријски и емпиријски део. У теоријском делу анализирани су теоријски
концепти који су у литератури прихваћшени као кредибилни.
Abstract (en)
The topic of this dissertation is work teams and their role in supporting the learning
process in contemporary organizations, with the aim of promoting the basic models of
their structures and developing a model of a learning organization through the learning
process.
The dissertation used for its basis the fact that great changes have occurred in the
development of contemporary society and the global economy, and that knowledge has
become a key factor for the success of any organization within these changes. The focal
point of all organizational changes is the orientation towards learning, acquiring of new
knowledge and skills, developing the potentials and abilities of the employees. These
are the prerequisites for implementing the concept of a learning organization. One of the
basic starting points of the paper is that teams and teamwork are the generators of
organizational development. As such, they represent efficient forms of a superstructure
which augments the conventional, that is, traditional models of structure and can tweak
them according to the demands and need for acquiring, use and transfer of knowledge.
Thus, the aim of the dissertation is to study and contribute to a better understanding of
the learning process in work teams and their role in the development of a learning
organization.
In accordance with the subject and research aims, the paper used several issues as its
premise, among which were the following queries: are all organizations more or less
learning organizations, do all models create conditions for learning, how to promote the
capacities of the organization for the learning process, etc. Based on these and other
issues, hypotheses are offered regarding the significance of knowledge and learning
within the efficiency of contemporary organizations, the features of a learning
organization (whether it is just a feature or a special model), the specific nature of
learning in work teams, the types and applied techniques and the problems which occur
in team learning, as well the way to resolve problems and make decisions in teams.
Authors Key words
Organizacija, organizaciono učenje, timsko učenje, radni timovi, organizacija koja uči
Authors Key words
organization, organization learning, team learning, work teams, learning organizations
Classification
005.7:005.96(043.3)
Subject
Organizacioni menadžment
Subject
Menadžment ljudskih resursa
Type
Tekst
Abstract (sr)
Тема ове дисертације су радни тимови и њихова улога у подржавању процеса
учења у савременим организацијама, са циљем да се унапреде базични модели
њихове структуре и да се кроз процес учења у тимовима развије модел
организације која учи.
У раду се пошло од чињенице да су се у развоју савременог друштва и глобалне
економије, десиле велике промене, и да је у тим променама знање постало фактор
од критичне важности за успех сваке организације. Тежиште свих организационих
промена је на учењу, стицању нових знања и вештина, развоју потенцијала и
способности запослених. То су претпоставке за имплементацију концепта
организације која учи. Једно од основних полазишта у дисертацији је да су
тимови и тимски рад основни генератор организационог развоја. Као такве, оне
представљају ефикасан облик суперструктуре који допуњује конвенционалне,
односно традиционалне моделе структуре и може да их прилагоди захтевима и
потреби стицања, коришћења и трансфера знања. Стога је циљ дисертације да
проучи и допринесе бољем разумевању и већем сазнању о процесу учења у
радним тимовима и њиховој улози у развоју организације која учи.
У складу са предметом и циљевима истраживања, у раду се пошло од неколико
истраживачких питања: да ли су све организације више или мање организације
које уче, да ли сви модели стварају услове за учење, како унапредити капацитете
организације за процес учења. На основу ових питања постављене су хипотезе о
значају знања и учења за ефикасност савремених организација, о
карактеристикама организације које учи (да ли је то само особина модела или
посебан модел), специфичностима учења у радним тимовима, врстама и
техникама које се примењују и проблемима који настају у тимском учењу, као и
начину решавање проблема и доношење одлука у тимовима.
Рад има теоријски и емпиријски део. У теоријском делу анализирани су теоријски
концепти који су у литератури прихваћшени као кредибилни.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.