Title
Утицај подстицања на ефикасност наставе теорије и методике спортске гимнaстике
Creator
Dabović, Milinko R., 1967-
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 24.03.2015.
Other responsibilities
mentor
Radojević, Jaroslava, 1948-
član komisije
Vukašinović, Vladan, 1956-
član komisije
Radovanović, Ivica, 1957-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja
Alternative title
The influence of learner empowerment on theory and teaching methods of sports gymnastics academic efficiency
Publisher
[М. Р. Дабовић]
Format
260 листова
description
Физичко васпитање и спорт - Теорија и технологија спорта и физичког васпитања / Physical Education and Sport
- Theory and Technology of Sport and Physical Education
Abstract (sr)
Подстицање у академској настави је релативно новији конструкт и може се
дефинисати као скуп мера које наставник предузима у правцу повећања
иницијативе студената у приступу академским обавезама, истрајности и осећаја
сопствене ефикасности у извршавању задатака, како би се остварио одређени
образовни циљ. Како би се разумео комплекс проблема везаних за подстицање у
академској настави пошло се од његове повезаности са мотивацијом. Проблем
истраживања припада простору квалитета и ефикасности академске наставе у
савременим условима, а предмет истраживања је примена методе подстицања,
дефинисане скупом одговарајућих подстицајних мера ради повећања мотивације
студената за извршавање академских обавеза, у циљу повећања ефикасности
наставе на предмету Теорија и методика спортске гимнастике.
Циљ истраживања је да се утврди утицај методе подстицања на ефикасност
практичне и теоријске наставе Теорије и методике спортске гимнастике.
Конкретније, циљ истраживања је да се утврди да ли ће метода подстицања,
примењена у раду са експерименталном групом испитаника, довести до повећања
ефикасности наставе на предмету Теорија и методика спортске гимнастике.
Постављене су генерална, три помоћне и девет радних хипотеза, којима се
сагледава утицај примењене методе подстицања на одабране аспекте ефикасности
наставе. Хипотезама се проверава постојање разлика између експерименталне и
контролне групе, како на нивоу целог узорка, тако и по субузорцима.
Истраживање је спроведено је на узорку од 264 испитаника – студента
треће године Факултета спорта и физичког васпитања Универзитета у Београду.
Експерименталну групу је чинило 138 испитаника, од чега је 103 испитаника
мушког пола и 35 испитаница. Контролну групу је чинило 126 испитаника, од
чега је 91 испитаник мушког пола и 35 испитаница. Све процедуре мерења и сви
протоколи, као и обрада добијених података у складу су са методолошким
захтевима, карактеристичним за ову врсту истраживања...
Abstract (en)
Learner empowerment in academic practice is a relatively new construct and can
be defined as set of measures that a teacher conducts to increase students’ initiative for
access to academic obligations, persistence and sense of self-efficiency in resolving
tasks in order to achieve certain educational aims. To understand the complexity of
problems regarding learner empowerment in academic instruction, we should start from
its relation with motivation. The research problem regards quality and efficiency of
academic teaching in modern conditions and the object of the research is the application
of the methods of learner empowerment, defined by a set of appropriate incentive
measures to increase students’ motivation to conduct academic obligations, aimed at
increasing studying efficiency in Theory and teaching methods of sports gymnastics.
The aim of this research was to determine the influence of incitement methods
on efficiency of practical and theoretical teaching in Theory and teaching methods of
sports gymnastics. More specifically, the aim was to determine if the learner
empowerment method conducted with experimental group, could increase efficiency in
studying Theory and teaching methods of sports gymnastics.
To envisage the influence of applied method of learner empowerment on
selected aspects of studying efficiency the hypotheses were set as follows: a general,
three auxiliary and nine working ones. The hypotheses were used to verify the
differences between experimental and control group, both on the level of the whole
group and on the level of subgroups.
Research was conducted with a sample of 264 examinee - third grade students of
the Faculty of Sport and Physical Education of the University of Belgrade. The
experimental group consisted of 138 examinees, 103 males and 35 females, whereas the
control group involved 126 examinees, 91 males and 35 females.
All measurement procedures and all protocols, as well as the processing of the
obtained data complied with methodological requests that are characteristic for this type of research...
Authors Key words
теорија и методика спортске гимнастике, академска ефикасност,
подстицање, мотивација, знања, моторичке вештине
Authors Key words
theory and teaching methods of sports gymnastics; academic efficiency;
learner empowerment; motivation; theoretical knowledge; motor skills
Classification
796.412.2:378.147(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Подстицање у академској настави је релативно новији конструкт и може се
дефинисати као скуп мера које наставник предузима у правцу повећања
иницијативе студената у приступу академским обавезама, истрајности и осећаја
сопствене ефикасности у извршавању задатака, како би се остварио одређени
образовни циљ. Како би се разумео комплекс проблема везаних за подстицање у
академској настави пошло се од његове повезаности са мотивацијом. Проблем
истраживања припада простору квалитета и ефикасности академске наставе у
савременим условима, а предмет истраживања је примена методе подстицања,
дефинисане скупом одговарајућих подстицајних мера ради повећања мотивације
студената за извршавање академских обавеза, у циљу повећања ефикасности
наставе на предмету Теорија и методика спортске гимнастике.
Циљ истраживања је да се утврди утицај методе подстицања на ефикасност
практичне и теоријске наставе Теорије и методике спортске гимнастике.
Конкретније, циљ истраживања је да се утврди да ли ће метода подстицања,
примењена у раду са експерименталном групом испитаника, довести до повећања
ефикасности наставе на предмету Теорија и методика спортске гимнастике.
Постављене су генерална, три помоћне и девет радних хипотеза, којима се
сагледава утицај примењене методе подстицања на одабране аспекте ефикасности
наставе. Хипотезама се проверава постојање разлика између експерименталне и
контролне групе, како на нивоу целог узорка, тако и по субузорцима.
Истраживање је спроведено је на узорку од 264 испитаника – студента
треће године Факултета спорта и физичког васпитања Универзитета у Београду.
Експерименталну групу је чинило 138 испитаника, од чега је 103 испитаника
мушког пола и 35 испитаница. Контролну групу је чинило 126 испитаника, од
чега је 91 испитаник мушког пола и 35 испитаница. Све процедуре мерења и сви
протоколи, као и обрада добијених података у складу су са методолошким
захтевима, карактеристичним за ову врсту истраживања...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.