Title
Razvoj modela brendiranja nacije
Creator
Novčić, Branka
Copyright date
2015
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 07.10.2015.
Other responsibilities
mentor
Štavljanin, Velimir. 1974-
član komisije
Filipović, Vinka. 1948-
član komisije
Milićević, Vesna. 1952-
član komisije
Damnjanović, Vesna. 1979-
član komisije
Veljković, Saša. 1972-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za marketing menadžment i odnose s javnošću
Publisher
[B. Novčić]
Format
227 listova
description
Tehničke nauke / Brend menadžment
description
Technical sciences / brand management
Abstract (sr)
Predmet doktorske disertacije je razumevanje koncepta i osnovnih pojmova brendiranja nacije, kao strateškog alata za unapređenje međunarodne pozicije Srbije, kao post-komunističke države i države bivše Jugoslavije. Cilj rada je sticanje uvida u trenutnu poziciju Srbije, zemlje u razvoju, koja svoju šansu za preporod kao i odvajanje od nasleđa prošlog vremena može da pronađe upravo u primeni koncepta brendiranja nacije. Doktorska teza koncipirana je tako da pruži sistematičan pregled literature, kroz definisanje osnovnih pojmova i relacija u oblasti brendiranja nacije, istraži modele razvoja brenda koje je mogude primeniti na nacije i države i predloži model brend identiteta Srbije i model brendiranja nacije Srbije. U radu se na osnovu rezultata istraživanja identifikuju sličnosti i razlike u percepciji identiteta i imidža Srbije, kao i ključne, diferencirajude karakteristike koje de predstavljati suštinu brenda i osnovu bududeg modela brend identiteta nacije. Teorijski okvir za istraživanje sprovedeno u doktoratu oslanja se na rad Risitana, koji je ponudio sveobuhvatni model brendiranja destinacija, sagledavajudi brend područja iz perspektive kreatora brenda (elementi brend identiteta) i „konzumenata“ brenda (imidž brenda). U svrhu utvrđivanja trenutnog stanja imidža i percepcije brend identiteta Srbije, sprovedeno je interno i eksterno onlajn istraživanje. Eksterno istraživanje odnosi se na ispitivanje stavova i mišljenja najznačajnijih eksternih zainteresovanih strana (stejkholdera) Srbije, pripadnika poslovne klase u Italiji, Austriji i Sloveniji. U istraživanju interne percepcije Srbije kao brenda fokus je na odgovorima pripadnika nacije. Istraživanje je sprovedeno u periodu od tri i po godine, u četiri države i ukupno je prikupljeno 4.656 odgovora.
Ispitivanje kombinuje kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode. Kvalitativnim delom istraživanja ispitano je stanje imidža Srbije preko primarnih i sekundarnih asocijacija na brend (iskazanih kroz ponos i slike Srbije).
Abstract (en)
The subject of this doctorial dissertation is understanding the concept and fundamental terms related to nation branding as a strategic tool for improving the international position of Serbia, a post-communist and former Yugoslav country. The thesis aims to gain insight into the current position of Serbia, a developing country, which can find an opportunity for rebirth and parting with previous legacy in the implementation of the nation branding concept. The main idea of the dissertation is to provide a systematic literature overview, through the definition of terms and relations in the field of nation branding, to explore brand development models that can be applied to nations and countries, and to propose a Serbia brand identity model and Serbia nation branding model. Research results helped identify similarities and differences in the image and brand identity perception of Serbia, as well as key, differentiating features that constitute brand essence and represent fundamentals of the future nation brand identity model. The theoretical framework for the research conducted in the dissertation stems from the work of Risitano, who offered a comprehensive destination branding model, analyzing place brands from the perspective of both brand creators (brand identity elements) and brand „consumers“ (brand image). Internal and external online research was conducted in order to determine the current image of Serbia and the perception of its brand identity. External research examined attitudes and opinions of the most important stakeholders of Serbia, the business class in Italy, Austria and Slovenia. The internal research of Serbia as brand focused on the responses from the members of Serbian nation. The research was carried out in four countries over the course of three and a half years, with a total of 4,656 respondents.
This research employed a combination of qualitative and quantitative research methods. The qualitative part of the research investigated Serbia's brand image through primary and secondary brand associations (expressed through the greatest pride and picture of Serbia).
Authors Key words
brendiranje nacije; brend identitet; imidž; interni i eksterni stejkholderi; model brendiranja Srbije; pozicioniranje države.
Authors Key words
Nation branding; brand identity; image; internal and external stakeholders; Serbia branding model; country positioning.
Classification
UDK=339.138(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet doktorske disertacije je razumevanje koncepta i osnovnih pojmova brendiranja nacije, kao strateškog alata za unapređenje međunarodne pozicije Srbije, kao post-komunističke države i države bivše Jugoslavije. Cilj rada je sticanje uvida u trenutnu poziciju Srbije, zemlje u razvoju, koja svoju šansu za preporod kao i odvajanje od nasleđa prošlog vremena može da pronađe upravo u primeni koncepta brendiranja nacije. Doktorska teza koncipirana je tako da pruži sistematičan pregled literature, kroz definisanje osnovnih pojmova i relacija u oblasti brendiranja nacije, istraži modele razvoja brenda koje je mogude primeniti na nacije i države i predloži model brend identiteta Srbije i model brendiranja nacije Srbije. U radu se na osnovu rezultata istraživanja identifikuju sličnosti i razlike u percepciji identiteta i imidža Srbije, kao i ključne, diferencirajude karakteristike koje de predstavljati suštinu brenda i osnovu bududeg modela brend identiteta nacije. Teorijski okvir za istraživanje sprovedeno u doktoratu oslanja se na rad Risitana, koji je ponudio sveobuhvatni model brendiranja destinacija, sagledavajudi brend područja iz perspektive kreatora brenda (elementi brend identiteta) i „konzumenata“ brenda (imidž brenda). U svrhu utvrđivanja trenutnog stanja imidža i percepcije brend identiteta Srbije, sprovedeno je interno i eksterno onlajn istraživanje. Eksterno istraživanje odnosi se na ispitivanje stavova i mišljenja najznačajnijih eksternih zainteresovanih strana (stejkholdera) Srbije, pripadnika poslovne klase u Italiji, Austriji i Sloveniji. U istraživanju interne percepcije Srbije kao brenda fokus je na odgovorima pripadnika nacije. Istraživanje je sprovedeno u periodu od tri i po godine, u četiri države i ukupno je prikupljeno 4.656 odgovora.
Ispitivanje kombinuje kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode. Kvalitativnim delom istraživanja ispitano je stanje imidža Srbije preko primarnih i sekundarnih asocijacija na brend (iskazanih kroz ponos i slike Srbije).
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.