Title
Merenje i upravljanje finansijskim performansama marketing strategije
Creator
Dorović, Danilo
Copyright date
2015
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 21.04.2016.
Other responsibilities
mentor
Žarkić Joksimović, Nevenka, 1953-
član komisije
Filipović, Vinka, 1948-
član komisije
Poznanić, Vladimir, 1948-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za menadžment i specijalizovane menadžment discipline
Alternative title
Measurement and management of marketing strategy's financial performance
Publisher
[D. Dorović]
Format
328, 181 list
description
Tehničke nauke / Menadžment
description
Technical sciences / Management
Abstract (sr)
Naglašavati važnost marketinga u savremenim uslovima poslovanja, gotovo
da nije ni nužno. Međutim, brz razvoj marketinških tehnika i njegova važnost nisu
praćeni adekvatnim razvojem korenspondentnih finansijskih mera performansi. Ovakav
razvoj događaja neminovno vodi u situaciju u kojoj je teško obaviti adekvatnu
validaciju rezultata upotrebe resursa, koji su dodeljeni marketing funkciji. Rezultat je da
je teško u potpunosti adekvatno upravljati aktivnostima i projektima koji se obavljaju
unutar marketinga na način da se maksimizuju ukupne finansijske performanse
preduzeća. Zato je potrebno modelirati upravljačko računovodstvo za marketing i
pozicionirati ga u odnosu na strategijsko upravljačko računovodstvo.
Modelovanje upravljačkog računovodstva za marketing mora poći od uloge
koju marketing strategija ima unutar strategije preduzeća i od njenih elemenata po
kojima je potrebno pratiti ostvarene finansijske performanse. Iz tog razloga su
razmatrani načini za obračun doprinosa profitu od strane marketing strategije u celini, a
zatim i po pojedinim elementima marketing strategije. U ovom postupku je bilo
potrebno prvo definisati a zatim i naći adekvatne načine obračuna troškova,
klasifikovanih po kategorijama relevantnim marketing menadžerima – poput troškova
klasifikovanih u skladu sa marketing miksom odnosno njegovim elementima i
podelementima.
Pored kratkoročne profitabilnosti, obračunat je i doprinos marketing
strategije ekonomskom profitu. Obračun ove finansijske performanse je dobijen
korišćenjem neto sadašnje vrednosti, koja se prezentuje po pojedinim elementima
marketing strategije. Definisanjem gotovinskih tokova za njen obračun, olakšava se i
praćenje uticaja pojedinih elemenata marketing strategije i marketing strategije u celini
na likvidnost poslovanja.
Naredni bitan korak je analiza uticaja marketing strategije na veličinu
obrtnih ali i osnovnih nematerijalnih sredstava preduzeća. Individualni i grupni
koeficijenti obrta proizvoda i kupaca iskorišćeni su za merenje uticaja marketing
strategije na nivo obrtnih sredstava preduzeća.
Abstract (en)
It is almost not necessary to emphasize the importance of marketing in
modern business environment. However, fast development of marketing techniques and
its importance have not been followed by appropriate development of corresponding
financial performance measures. This development inevitably leads to situation in
which it is difficult to make the adequate validation of asset usage inside marketing
function. The overall result is creation of difficulties in management of marketing
activities and projects, in a way which does not lead to maximization of firm`s final
financial performances. Due to this, it is needed to model the management accounting
for marketing and to position it in relation to the strategic management accounting.
Modeling of the management accounting for marketing has to begin from the
role which the marketing strategy has inside firm’s strategy and from elements of the
marketing strategy – since financial performance has to be monitored per these. Due to
this, the methods for calculation of marketing strategy`s contribution to profit and the
contribution to profit of individual marketing strategy`s elements are analyzed. To
achieve this, it was firstly needed to define and consequentially develop adequate cost
calculations, with costs classified per categories relevant for marketing managers – like
classification of expenses per marketing mix elements and sub-elements.
Beside the short-term profitability, the contribution of marketing strategy to
economic profit is calculated as well. Calculation of this financial performance is done
in the form of net present value per different elements of the marketing strategy. By
defining the cash-flows connected with these calculations, it was made easier to follow
the influence of marketing strategy`s specific elements and the marketing strategy as
whole on liquidity.
The next important phase is the analysis of the marketing strategy`s
influence on the value of working assets as well as on the fixed immaterial assets.
Individual and group turnover ratios of products and customers are used to measure the
influence of the marketing strategy on the level of working assets.
Authors Key words
portfolio, portfolio izveštaj, marketing strategija, upravljačko
računovodstvo za marketing, strategijsko upravljačko računovodstvo, kupac, proizvod,
brend
Authors Key words
portfolio, portfolio report, the marketing strategy, management accounting
for marketing, strategic management accounting, buyer, product, brand
Classification
UDK=657.05:339.138(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Naglašavati važnost marketinga u savremenim uslovima poslovanja, gotovo
da nije ni nužno. Međutim, brz razvoj marketinških tehnika i njegova važnost nisu
praćeni adekvatnim razvojem korenspondentnih finansijskih mera performansi. Ovakav
razvoj događaja neminovno vodi u situaciju u kojoj je teško obaviti adekvatnu
validaciju rezultata upotrebe resursa, koji su dodeljeni marketing funkciji. Rezultat je da
je teško u potpunosti adekvatno upravljati aktivnostima i projektima koji se obavljaju
unutar marketinga na način da se maksimizuju ukupne finansijske performanse
preduzeća. Zato je potrebno modelirati upravljačko računovodstvo za marketing i
pozicionirati ga u odnosu na strategijsko upravljačko računovodstvo.
Modelovanje upravljačkog računovodstva za marketing mora poći od uloge
koju marketing strategija ima unutar strategije preduzeća i od njenih elemenata po
kojima je potrebno pratiti ostvarene finansijske performanse. Iz tog razloga su
razmatrani načini za obračun doprinosa profitu od strane marketing strategije u celini, a
zatim i po pojedinim elementima marketing strategije. U ovom postupku je bilo
potrebno prvo definisati a zatim i naći adekvatne načine obračuna troškova,
klasifikovanih po kategorijama relevantnim marketing menadžerima – poput troškova
klasifikovanih u skladu sa marketing miksom odnosno njegovim elementima i
podelementima.
Pored kratkoročne profitabilnosti, obračunat je i doprinos marketing
strategije ekonomskom profitu. Obračun ove finansijske performanse je dobijen
korišćenjem neto sadašnje vrednosti, koja se prezentuje po pojedinim elementima
marketing strategije. Definisanjem gotovinskih tokova za njen obračun, olakšava se i
praćenje uticaja pojedinih elemenata marketing strategije i marketing strategije u celini
na likvidnost poslovanja.
Naredni bitan korak je analiza uticaja marketing strategije na veličinu
obrtnih ali i osnovnih nematerijalnih sredstava preduzeća. Individualni i grupni
koeficijenti obrta proizvoda i kupaca iskorišćeni su za merenje uticaja marketing
strategije na nivo obrtnih sredstava preduzeća.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.