Title
Слика жене у визуелној култури ране Византије на простору централног Балкана
Creator
Anđelković Grašar, Jelena, 1981-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 28.03.2016.
Other responsibilities
mentor
Erdeljan, Jelena, 1965-
član komisije
Stanković, Vlada, 1973-
član komisije
Stevović, Ivan, 1965-
član komisije
Vranešević, Branka, 1978-
član komisije
Korać, Miomir, 1952-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Alternative title
Imaging the feminine in early Byzantine visual culture on the territory of the Central Balkans
Publisher
[Ј. Анђелковић Грашар]
Format
238 листова
description
Историја уметности - Историја средњовековне уметности / History of Art - History of Medieval Art
Abstract (sr)
Истраживање у овој докторској дисертацији имало је за циљ обједињавање
постојећих резултата и знања везаних за визуелни материјал који се тиче жене, у
периоду од IV до почетка VII века, на територији данашње Србије и суседних земаља.
У трагању за сликом рановизантијске жене прикупљени материјал посматран је кроз
призму визуелне културе, на тај начин омогућавајући разумевање не само
иконографских образаца, већ и позиционирање жене унутар друштвеног и културног
контекста овог времена. Основни методолошки приступи у овом истраживању су
женска историја (woman’s history), феминистичке теорије (feminist theories) и родне
студије (gender studies). Захваљујући овим методолошким приступима постојећа слика
о женама на централном Балкану може бити другачије тумачена и смештена у оквир
модерних академских студија, широко прихваћених широм света. У циљу стварања
целокупне слике женске појавности, кроз три поглавља појединачно, разматране су
слике рановизантијских царица, обичних и божанских жена...
Abstract (en)
The research goal of this doctoral dissertation was to synthesize the existing results
and knowledge concerning visual material regarding women in the period between 4th and
beginning of the 7th century, at the territory of present day Serbia and its neighbouring
countries. In search for the image of early Byzantine woman, the collected material was
observed through a lens of visual culture, thereby enabling not only understanding of
iconographic patterns, but also positioning of women within the social and cultural context of
the time. The main methodological approaches in this research are woman’s history, feminist
theories and gender studies. Owing to these methodological approaches, images of women
present on the central Balkans could be reinterpreted and placed within the framework of
modern academic studies, widely accepted worldwide. In order to create an overall image of
women’s appearance, images of early Byzantine empresses, ordinary and divine women were
envisaged, through three chapters individually...
Authors Key words
жена, рана Византија, централни Балкан, царице, обичне жене,
господарице, слушкиње, богиње, Богородица
Authors Key words
women, Early Byzantium, central Balkans, empresses, ordinary women,
mistresses, maidservants, goddesses, the Theotokos
Classification
7.033.2-055.5(497)"03/06"(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Истраживање у овој докторској дисертацији имало је за циљ обједињавање
постојећих резултата и знања везаних за визуелни материјал који се тиче жене, у
периоду од IV до почетка VII века, на територији данашње Србије и суседних земаља.
У трагању за сликом рановизантијске жене прикупљени материјал посматран је кроз
призму визуелне културе, на тај начин омогућавајући разумевање не само
иконографских образаца, већ и позиционирање жене унутар друштвеног и културног
контекста овог времена. Основни методолошки приступи у овом истраживању су
женска историја (woman’s history), феминистичке теорије (feminist theories) и родне
студије (gender studies). Захваљујући овим методолошким приступима постојећа слика
о женама на централном Балкану може бити другачије тумачена и смештена у оквир
модерних академских студија, широко прихваћених широм света. У циљу стварања
целокупне слике женске појавности, кроз три поглавља појединачно, разматране су
слике рановизантијских царица, обичних и божанских жена...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.