Title
Modelovanje kvaliteta doživljaja linearnih Internet video sadržaja
Creator
Ljubojević, Miloš.
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 29.04.2014.
Other responsibilities
mentor
Starčević, Dušan, 1949-
član komisije
Štavljanin, Velimir, 1974-
član komisije
Minović, Miroslav, 1978-
član komisije
Vasković, Vojkan.
član komisije
Babić, Zdenka.
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Alternative title
Quality of experience modeling of linear Internet video contents
Publisher
[M. Ljubojević]
Format
171 list
description
Oblast tehničkih nauka - Informacione tehnologije / Technical sciences - Information technologies
Abstract (sr)
Predmet disertacije je modelovanje i procjena kvaliteta doživljaja linearnih
Internet video sadržaja, pri čemu je kao tipična oblast primjene posmatrano linearno Instream
video oglašavanje.
Identifikovani i sistematizovani su faktori koji utiču na kvalitet doživljaja, te na
osnovu njih i smjernica IAB-a (Interactive Advertising Bureau) predložena
metodologija modelovanja kvaliteta doživljaja linearnih In-stream video oglasa. Format
video oglasa, dužina trajanja oglasa i neke od tehničkih karakteristike videa (rezolucija,
brzina frejmova u sekundi i način tranzicije između video segmenata) su parametri koji
su ispitivani i korišteni za procjenu kvaliteta doživljaja. Istraživanje se baziralo na
upotrebi subjektivnih i objektivnih metoda procjene kvaliteta doživljaja. U
eksperimentalnom dijelu su korišteni testni video materijali koji su namjenski kreirani
za ovo istraživanje.
Utvrđeno je da vremenski aspekti plasiranja i konzumiranja linearnih Internet
video oglasa, a koji zavise od ispitivanih faktora uticaja, značajno utiču na kontinuitet
pažnje i kvalitet doživljaja korisnika. Upotrebom predložene metodologije moguće je
kreirati linearne In-stream video oglase tako da se obezbijedi maksimalno mogući nivo
kvaliteta doživljaja korisnika, uz prihvatljivi nivo nezadovoljstva ubačenim oglasima.
Na taj način se realizuje usklađivanje interesa korisnika i ciljeva oglasne kampanje.
Abstract (en)
The subject of dissertation is the modeling and assessment of the quality of
experience of linear Internet video content, observing linear In-stream video advertising
as typical field of application.
Quality of Experience influence factors were identified and systematized, so
based on them and IAB guidelines, the methodology for modeling of Quality of
Experience of linear In-stream video ads was proposed. Format of video ads, the length
of the ad and some of the technical video characteristics (resolution, frames per second
and manner of transition between video segments) are the parameters that have been
tested and used for quality of the experience assessment. The research was based on the
use of subjective and objective methods for quality of experience assessment. In the
experimental part test videos that were created only for purpose of this research were
used.
It was found that temporal aspects of delivery and consumption of linear Internet
video ads, that depend on tested influence factors, significantly influence on continuity
of user's attention and Quality of Experience. Using the proposed methodology it is
possible to design linear In-stram video ad, to achieve the maximum possible quality of
experience with acceptable level of user's dissatisfaction with inserted video ads. In that
way, the convergence of the user's interests and advertising campaign can be achieved.
Authors Key words
Kvalitet doživljaja, modelovanje QoE, adaptacija video sadržaja,
modelovanje Internet video oglasa, subjektivna procjena kvaliteta, pažnja korisnika
Authors Key words
Quality of Experience, QoE modelling, video content adaptation, Internet
video advertisement modelling, subjective quality assessment, user’s attention
Classification
004.738.5:621.397.7(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet disertacije je modelovanje i procjena kvaliteta doživljaja linearnih
Internet video sadržaja, pri čemu je kao tipična oblast primjene posmatrano linearno Instream
video oglašavanje.
Identifikovani i sistematizovani su faktori koji utiču na kvalitet doživljaja, te na
osnovu njih i smjernica IAB-a (Interactive Advertising Bureau) predložena
metodologija modelovanja kvaliteta doživljaja linearnih In-stream video oglasa. Format
video oglasa, dužina trajanja oglasa i neke od tehničkih karakteristike videa (rezolucija,
brzina frejmova u sekundi i način tranzicije između video segmenata) su parametri koji
su ispitivani i korišteni za procjenu kvaliteta doživljaja. Istraživanje se baziralo na
upotrebi subjektivnih i objektivnih metoda procjene kvaliteta doživljaja. U
eksperimentalnom dijelu su korišteni testni video materijali koji su namjenski kreirani
za ovo istraživanje.
Utvrđeno je da vremenski aspekti plasiranja i konzumiranja linearnih Internet
video oglasa, a koji zavise od ispitivanih faktora uticaja, značajno utiču na kontinuitet
pažnje i kvalitet doživljaja korisnika. Upotrebom predložene metodologije moguće je
kreirati linearne In-stream video oglase tako da se obezbijedi maksimalno mogući nivo
kvaliteta doživljaja korisnika, uz prihvatljivi nivo nezadovoljstva ubačenim oglasima.
Na taj način se realizuje usklađivanje interesa korisnika i ciljeva oglasne kampanje.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.