Title
Развој и унапређење метода нивоа безбедности саобраћаја на подручју
Creator
Pešić, Dalibor R. (aut)
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
Other responsibilities
mentor
Vujanić, Milan. 1948-
član komisije
Lipovac, Krsto
član komisije
Jovanović, Dragan. 1974-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Saobraćajni fakultet
Alternative title
Developing and improving the method for measuring the level of traffic safety at the territory
Publisher
[Д. Р. Пешић]
Format
PDF/A (302 lista)
description
Датум одбране:28. 11. 2012.
description
Безбедност саобраћаја-Превентива и безбедност у саобраћају / Traffic Safety-Preventive and Traffic Safety
Abstract (sr)
роблем безбедности саобраћаја на глобалном нивоу је
један од водећих проблема, са којим се сусрећу све земље света,
почев од развијених, па све до неразвијених земаља. Кључ успеха у
свакој области, па и у унапређењу безбедности саобраћаја огледа се
првенствено у успешном и прецизном дефинисању постојећег
стања, чиме се ствара могућност за достизање постављених циљева.
За прецизно дефинисање постојећег стања неопходна су
одговарајућа мерења, па се слична аналогија може применити и у
области безбедности саобраћаја. На глобалном нивоу још увек није
усаглашена и установљена процедура мерења и оцењивања стања у
безбедности саобраћаја, између осталог и због тога што је безбедност
саобраћаја комплексна област и што на безбедност саобраћаја утичу
многи фактори, који су међусобно најчешће у јакој корелацији.
Дакле, у безбедности саобраћаја још увек није успостављен
прецизан и међународно признат и усвојен ''топломер'', који би
указао на небезбедност или безбедност и који би указао на кључне
области деловања у безбедности саобраћаја. У досадашњој пракси
мерења и оцењивања нивоа безбедности саобраћаја користе се
најчешће подаци о саобраћајним незгодама и последицама
саобраћајних незгода. Овакав, тзв. традиционални приступ мерења
и оцењивања нивоа безбедности саобраћаја је реактивни приступ,
где се на основу излазних резултата оцењује стање. Међутим,
тенденција у данашњем, савременом приступу је тзв. проактивно,
односно превентивно деловање, које подразумева да се оцени стање
у безбедности саобраћаја без познавања података о броју и
последицама саобраћајних незгода, али и да се оцени стање у
безбедности саобраћаја и пре догађања прве саобраћајне незгоде.
Овакав приступ је широко прихваћен у последње време у
безбедности саобраћаја представља и тзв. ''хумани приступ''
унапређења безбедности саобраћаја.
Abstract (en)
The problem of traffic safety at the global level is a major
problem faced by all countries of the world, from developed, to
underdeveloped countries. The key to success in every field, including
the improving of traffic safety is reflected primarily in the successful
and precise definition of the current situation, which creates the
possibility of achieving the set of goals. For a precise definition of the
current situation it is required appropriate measurements, and a
similar analogy can be applied in the field of traffic safety. At the global
level has not yet been agreed and established procedures for measuring
and assessing the situation in road safety, among other things, because
road safety is a complex area and affected by many factors, which are
usually mutually highly correlated. So, it has not been established and
precise internationally recognized and adopted ''thermometer'' in the
field of traffic safety, which would indicate unsafety or safety and that
would indicate the key areas of activity in road safety. In the current
practice of measuring and evaluating of traffic safety level it is
commonly used data on road accidents and the consequences of
accidents. This, so-called traditional approach to measuring and
assessing traffic safety level is reactive approach, which is based on the
output assessing. However, the tendency in today's modern approach is
so-called proactive and preventive action, which means to assess the
state of traffic safety without knowledge of the number and
consequences of accidents, but also to assess the state of the traffic
safety before the events of the first accident. This approach is widely
adopted in recent times in traffic safety and is also called ''humane
approach'' to improving road safety.
Authors Key words
Безбедност саобраћаја, Показатељи безбедности
саобраћаја, Ниво безбедности саобраћаја, Мерење и оцена нивоа
безбедности саобраћаја, Подручје
Authors Key words
Traffic Safety, Road Safety Indicators, Traffic Safety Level,
Measuring and Assessing Road Safety, Territory
Classification
656
Type
Tekst
Abstract (sr)
роблем безбедности саобраћаја на глобалном нивоу је
један од водећих проблема, са којим се сусрећу све земље света,
почев од развијених, па све до неразвијених земаља. Кључ успеха у
свакој области, па и у унапређењу безбедности саобраћаја огледа се
првенствено у успешном и прецизном дефинисању постојећег
стања, чиме се ствара могућност за достизање постављених циљева.
За прецизно дефинисање постојећег стања неопходна су
одговарајућа мерења, па се слична аналогија може применити и у
области безбедности саобраћаја. На глобалном нивоу још увек није
усаглашена и установљена процедура мерења и оцењивања стања у
безбедности саобраћаја, између осталог и због тога што је безбедност
саобраћаја комплексна област и што на безбедност саобраћаја утичу
многи фактори, који су међусобно најчешће у јакој корелацији.
Дакле, у безбедности саобраћаја још увек није успостављен
прецизан и међународно признат и усвојен ''топломер'', који би
указао на небезбедност или безбедност и који би указао на кључне
области деловања у безбедности саобраћаја. У досадашњој пракси
мерења и оцењивања нивоа безбедности саобраћаја користе се
најчешће подаци о саобраћајним незгодама и последицама
саобраћајних незгода. Овакав, тзв. традиционални приступ мерења
и оцењивања нивоа безбедности саобраћаја је реактивни приступ,
где се на основу излазних резултата оцењује стање. Међутим,
тенденција у данашњем, савременом приступу је тзв. проактивно,
односно превентивно деловање, које подразумева да се оцени стање
у безбедности саобраћаја без познавања података о броју и
последицама саобраћајних незгода, али и да се оцени стање у
безбедности саобраћаја и пре догађања прве саобраћајне незгоде.
Овакав приступ је широко прихваћен у последње време у
безбедности саобраћаја представља и тзв. ''хумани приступ''
унапређења безбедности саобраћаја.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.