Title
Урок, благослов и клетва у лирско-епској народној поезији
Creator
Radojević-Sekulović, Sonja, 1970-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Bez licence - direktna primena zakona
License description
Ako ne izaberete neku od licenci, vaše zaštićeno delo može biti korišćeno samo u okviru opštih ograničenja autorskih prava. Na taj način ne dozvoljavate komercijalno ni nekomercijalno korišćenje, naročito reprodukciju, distribuciju, emitovanje, dostupnost i obradu dela. Izbor Creative Commons (CC) licence promoviše diseminaciju vašeg dela. Za više informacija: http://creativecommons.org.rs/licence
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 05.07.2016.
Other responsibilities
mentor
Suvajdžić, Boško, 1965-
član komisije
Petrović, Sonja, 1967-
član komisije
Pitulić, Valentina.
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Spell, blessing and curse in lirical/epic poems; Урок, благословение и клятва в лирико-эпической народной поэзии
Publisher
[С. Радојевић-Секуловић]
Format
278 листова
description
Наука о књижевности - Народна књижевност / Literature - Folk literature
Abstract (sr)
Овај рад разматра урок, благослов и клетву, феномене који се заснивају на магији речи и њиховој способности да покрену „више силе", те утичу на догађаје и људе. С временом се удаљавају од обредне праксе и добијају поетско значење: сликају карактер јунака, емотивну основу сукоба и најбитније сегменте радње.
Истраживање је засновано на компаративној анализи најуспешнијих варијаната изабраног корпуса.
У раду је показано да кратке форме - благослов и клетва имају велику интегративну моћ. Оне утичу на структуру жанра у који се интегришу, али се и саме мењају под утицајем поетике лирско-епских песама (балада и романси). Тај однос је динамичан.
Abstract (en)
This paper considers spell,blessing and curse, phenomena based on the magic of words, and the ability of words to start higher forces and influence the events and people.
The research is based on comparative analysis of most relevant examples from the chosen corpus of poetry. In time, they have diverged from the ceremonial practice and got a poetical meaning: they depict the character of a hero, emotional basis of the conflict and the most important segments of the plot.
This work demonstrates that the short forms ‒ blessings and curses are empowered with a great integrational power. They have an impact on the structure of the genre they are integrated into, but they also change themselves under the influence of the poetics of lyrical-epic poems (ballads and romances). That relation is dynamic.
Authors Key words
урок, благослов, клетва, обред прелаза (иницијација), магија речи, балада, романса, интеграција
Authors Key words
spell, blessing, curse, ritual of transition (initiation), magic of words, short forms, ballad, romance, integration
Classification
821.163.41.09:398(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Овај рад разматра урок, благослов и клетву, феномене који се заснивају на магији речи и њиховој способности да покрену „више силе", те утичу на догађаје и људе. С временом се удаљавају од обредне праксе и добијају поетско значење: сликају карактер јунака, емотивну основу сукоба и најбитније сегменте радње.
Истраживање је засновано на компаративној анализи најуспешнијих варијаната изабраног корпуса.
У раду је показано да кратке форме - благослов и клетва имају велику интегративну моћ. Оне утичу на структуру жанра у који се интегришу, али се и саме мењају под утицајем поетике лирско-епских песама (балада и романси). Тај однос је динамичан.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.