Title
Redukcija talasnosti kod direktne kontrole momenta asinhronog motora primenom komparatora sa više nivoa
Creator
Rosić, Marko M., 1984-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 25.05.2016.
Other responsibilities
mentor
Bebić, Milan, 1967-
član komisije
Vukosavić, Slobodan, 1962-
član komisije
Jeftenić, Borislav, 1948-
član komisije
Rakić, Aleksandar, 1975-
član komisije
Bjekić, Miroslav, 1966-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Elektrotehnički fakultet
Alternative title
Ripple reduction in direct torque control of induction motor by using multilevel comparators
Publisher
[M. Rosić]
Format
[13], 145 listova
description
Elektrotehnika - Energetski pretvarači i pogoni / Electrical engineering - Power converters and drives
Abstract (sr)
Savremeni elektromotorni pogoni zahtevaju od upravljačkih algoritamskih struktura
širok propusni opseg i malu grešku u regulisanoj veličini. Takođe, kao bitan cilj se
postavlja i eliminisanje davača na vratilu motora sa namerom povećanja robustnosti
pogona. Direktna kontrola momenta (DTC – Direct Torque Control) kao najmlađa tehnika
kontrole mašina naizmenične struje koja u svojoj osnovi pripada tehnikama koje ne
zahtevaju davač na vratilu, odlikuje se jednostavnošću i širokim propusnim opsegom po
momentu kao upravljačkoj veličini. Direktna kontrola momenta, od svog nastanka do
danas, pretrpela je veliki broj modifikacija u cilju eliminisanja njenih nedostataka od kojih
se kao najveći ističe talasnost (ripl) momenta. Оvе mоdifikаciје uspеšnо smаnjuјu
vrеdnоst intеnzitеtа ripla mоmеntа nа јеdnој strаni dоk nа drugој strаni nеrеtkо
pоdrаzumеvајu smаnjеnjе brzinе оdzivа mоmеntа mоtоrа, zаhtеvајu slоžеnе еstimаtоrе
fluksа i proračune kојi prоdužаvајu vrеmе izvršаvаnjа аlgоritmа čimе sе nаrušаvајu
kаrаktеristikе pоgоnа i jednostavnost originalne DTC.
U ovoj tezi predložen je algoritam direktne kontrole momenta motora koji uvodi
višestruke naponske vektore i odgovarajuće komparatore sa više nivoa u cilju redukcije
ripla momenta. Predloženi algoritam zadržava proračunsku jednostavnost konvencionalne
DTC i brz odziv momenta. Umesto šest osnovnih nenultih naponskih vektora predloženi
algoritam koristi veći broj diskretizovanih naponskih intenziteta (Discretized Voltage
Intensities - DVI-DTC) u cilju smanjenja inkremenata momenta u okviru prekidačkog
ciklusa i ukupnog ripla momenta. Za razliku od do sada publikovanih rešenja gde je
povećanje broja korišćenih naponskih intenziteta skopčano sa problemima vezanim za
proširenje prekidačke tabele, predloženi algoritam nema potrebu za izmenom
konvencionalne prekidačke tabele sa promenom broja definisanih naponskih intenziteta.
Predloženi algoritam uvodi raspregnut izbor smera i intenziteta odgovarajućeg naponskog...
Abstract (en)
Modern electric drives demand high system bandwidth and small regulation error from
control algorithm structures. Also, elimination of shaft sensors within drives in order to
intensify robustness of the drives is very important aim. Direct Torque Control (DTC) as
the youngest technique for control of AC machines, is in its basis shaft-sensorless
technique and stands out for its simplicity and high torque bandwidth. Direct torque
control has gone through various modifications from its first appearance till today in order
to eliminate its disadvantages the biggest of which is torque ripple. These modifications
have successfully suppressed the torque ripple, but on the other hand they have often
reduced the bandwidth of motor torque response, and usually demand complex flux
estimators and calculations that prolong algorithm execution which deteriorate drives
characteristics and simplicity of the original DTC.
This thesis proposes DTC algorithm that implements multiple voltage vectors and
adequate multilevel comparators with the goal to reduce torque ripple. Suggested
algorithm keeps calculation simplicity of the conventional DTC and quick torque
response. Instead of six basic active voltage vectors, proposed algorithm uses larger
number of Discretized Voltage Intensities (DVI-DTC) aiming to reduce torque increment
within switching cycle and overall torque ripple. Contrary to solutions published by now,
where larger number of used voltage intensities are linked to problems concerning
switching table modification, proposed algorithm doesn’t require changes in the
conventional switching table as a consequence of changing the number of defined voltage
intensities. Suggested algorithm brings in a possibility to separately choose direction and
intensity of the appropriate voltage vector. Separating the choice of direction and intensity
makes further possible simple adjustments of the algorithm depending on the number of
defined voltage intensities without switching table modification....
Authors Key words
direktna kontrola momenta, višestepeni komparatori, talasnost momenta,
višestruko uzorkovanje, elektromotorna sila
Authors Key words
direct torque control, multilevel comparators, torque ripple, oversampling,
electromotive force
Classification
621.313.333(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Savremeni elektromotorni pogoni zahtevaju od upravljačkih algoritamskih struktura
širok propusni opseg i malu grešku u regulisanoj veličini. Takođe, kao bitan cilj se
postavlja i eliminisanje davača na vratilu motora sa namerom povećanja robustnosti
pogona. Direktna kontrola momenta (DTC – Direct Torque Control) kao najmlađa tehnika
kontrole mašina naizmenične struje koja u svojoj osnovi pripada tehnikama koje ne
zahtevaju davač na vratilu, odlikuje se jednostavnošću i širokim propusnim opsegom po
momentu kao upravljačkoj veličini. Direktna kontrola momenta, od svog nastanka do
danas, pretrpela je veliki broj modifikacija u cilju eliminisanja njenih nedostataka od kojih
se kao najveći ističe talasnost (ripl) momenta. Оvе mоdifikаciје uspеšnо smаnjuјu
vrеdnоst intеnzitеtа ripla mоmеntа nа јеdnој strаni dоk nа drugој strаni nеrеtkо
pоdrаzumеvајu smаnjеnjе brzinе оdzivа mоmеntа mоtоrа, zаhtеvајu slоžеnе еstimаtоrе
fluksа i proračune kојi prоdužаvајu vrеmе izvršаvаnjа аlgоritmа čimе sе nаrušаvајu
kаrаktеristikе pоgоnа i jednostavnost originalne DTC.
U ovoj tezi predložen je algoritam direktne kontrole momenta motora koji uvodi
višestruke naponske vektore i odgovarajuće komparatore sa više nivoa u cilju redukcije
ripla momenta. Predloženi algoritam zadržava proračunsku jednostavnost konvencionalne
DTC i brz odziv momenta. Umesto šest osnovnih nenultih naponskih vektora predloženi
algoritam koristi veći broj diskretizovanih naponskih intenziteta (Discretized Voltage
Intensities - DVI-DTC) u cilju smanjenja inkremenata momenta u okviru prekidačkog
ciklusa i ukupnog ripla momenta. Za razliku od do sada publikovanih rešenja gde je
povećanje broja korišćenih naponskih intenziteta skopčano sa problemima vezanim za
proširenje prekidačke tabele, predloženi algoritam nema potrebu za izmenom
konvencionalne prekidačke tabele sa promenom broja definisanih naponskih intenziteta.
Predloženi algoritam uvodi raspregnut izbor smera i intenziteta odgovarajućeg naponskog...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.