Title
Кумулативни ефекти експлоатације вишејезичних корпуса у настави страних језика
Creator
Ristović, Zoran Ž., 1979-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 06.07.2016.
Other responsibilities
mentor
Krstev, Cvetana, 1952-
član komisije
Paunović, Zoran, 1962-
član komisije
Bodrič, Radmilo, 1970-
član komisije
Milivojević, Nataša.
član komisije
Utvić, Miloš, 1976-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Cumulative effects of exploitation of multilingual corpora in second language teaching; Кумуляативный действия эксплуатации многоязычныя корпуса в обучения иностранныя языка
Publisher
[З. Ж. Ристовић]
Format
379 листова
description
Енглески језик - Корпусна лингвистика, Методикa наставе / English language - Corpus Linguistics, Language Teaching Methods
Abstract (sr)
Рад описује иновативни пруступ настави, учењу и усвајању заснован на експлоатацији самостално формираног двојезичног српско-енглеског електронског корпуса. Наведени приступ се заснива на формирању двојезичног корпуса текстова на српском и енглеском језику, развоју метода експлоатације, и праћењу кумулативних ефеката на наставу, учење и усвајање енглеског као страног језика у основним школама, међутим предложени модел примењив је и на друге образовне нивое. Централни експлоатациони приступ у оквиру спроведеног лонгитудиналног истраживања заснован је на репертоару наменски развијених метода и техника експлоатације корпусног материјала у процесу наставе, учења и усвајања циљног страног језика. Унутаркорпусне и корпусно засноване продуктивне језичке активности се иницирају, спроводе, прикупљају и анализирају, у својим многобројним експлоатационим и комбинаторним варијантама током корпусно-подржаног трeтирања кључних морфолошких, синтаксичких и граматичких домена енглеског као страног језика. Контекстуално богат паралелизовани улазни језички садржај омогућава остваривање нелинеарног учења, а корпусно засновани језички задаци пружају окружење за епизодичне инстанце свесног и несвесног усвајања морфологије, синтаксе и граматике циљног страног језика. Рад обухвата мапирање теоријског подручја експлоатације корпуса у језичкој педагогији, припремне радње и опис поступка паралелизације, екcплоатацију корпуса, репертоар до сада развијених метода, регистроване кумулативне ефекте на наставу, учење и усвајање циљног страног језика, као и потенцијалне линије будућих унапређивања хибридног корпусно заснованог иновативног наставног модела. Предвиђање и спровођење поменутих унапређења постаје све оправданије захваљујући приметној тенденцији померања корпусно заснованих и корпусно подржаних истраживачких и експлоатационих захвата са периферије ка центру наставе страних језика али и модерне лингвистике уопште.
Abstract (en)
The paper describes innovative approach to language teaching, learning and acquisition based on exploitation of self-compiled bilingual Serbian-English electronic corpus. The approach is based on production of bilingual corpus of English-Serbian texts, development of exploitation methods, and tracing the cumulative effects on teaching, learning and acquisition of English as a second language in elementary schools, while the presented model is also applicable to other educational levels. Central exploitation approach within the longitudinal research paradigm is based on exploatation repertoire of methods and techniques in the process of teaching, learning and acquisition of the second langauage. Inter-corpus and corpus-based productive language activities are initiated, collected and analyzed, in their many exploitation and combinatory variants during the treatment of key morphological, syntactic and grammatical areas of English as a second language. Acquisition-rich paralleled input enhances non-linear learning, and corpus-based tasks provide the teaching process with efficient episodes of conscious as well as incidental acquisition of morphology, syntax and grammar of English as a second language. The paper encompasses mapping the theoretical background of corpora exploitation in language pedagogy, pre-processing and the alignment process, exploitation of corpora, the repertoire of methods developed so far, observed cumulative effects on teaching, learning and acquisition of the second language, as well as potential lines of future improvements of the hybrid corpus-based innovative model. Predicting and implementing of improvements are becoming more viable thanks to the notable tendency of gradual moving of corpus-based and corpus-driven researches and exploitation from the periphery towards the center of second language teaching and modern linguistics in general.
Authors Key words
Паралелизовани електронски корпуси, нелинеарно учење и усвајање страног језика, симетрично двојезично окружење, паралелни улазни садржај, методе корпусне експлоатације, корпусно засновано учење и настава, 5
кумулативне тенденције у учењу и усвајању страног језика, кумулативни ефекти експлоатације корпуса у настави
Authors Key words
Aligned electronic corpora, non-linear learning and acquisition, symmetrical bilingual environment, paralleled input, methods of corpus exploitation, corpus-driven learning and teaching, cumulative tendencies in learning and acquisition, cumulative effects of corpora exploitation
Classification
371.3::811.111'322.2(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Рад описује иновативни пруступ настави, учењу и усвајању заснован на експлоатацији самостално формираног двојезичног српско-енглеског електронског корпуса. Наведени приступ се заснива на формирању двојезичног корпуса текстова на српском и енглеском језику, развоју метода експлоатације, и праћењу кумулативних ефеката на наставу, учење и усвајање енглеског као страног језика у основним школама, међутим предложени модел примењив је и на друге образовне нивое. Централни експлоатациони приступ у оквиру спроведеног лонгитудиналног истраживања заснован је на репертоару наменски развијених метода и техника експлоатације корпусног материјала у процесу наставе, учења и усвајања циљног страног језика. Унутаркорпусне и корпусно засноване продуктивне језичке активности се иницирају, спроводе, прикупљају и анализирају, у својим многобројним експлоатационим и комбинаторним варијантама током корпусно-подржаног трeтирања кључних морфолошких, синтаксичких и граматичких домена енглеског као страног језика. Контекстуално богат паралелизовани улазни језички садржај омогућава остваривање нелинеарног учења, а корпусно засновани језички задаци пружају окружење за епизодичне инстанце свесног и несвесног усвајања морфологије, синтаксе и граматике циљног страног језика. Рад обухвата мапирање теоријског подручја експлоатације корпуса у језичкој педагогији, припремне радње и опис поступка паралелизације, екcплоатацију корпуса, репертоар до сада развијених метода, регистроване кумулативне ефекте на наставу, учење и усвајање циљног страног језика, као и потенцијалне линије будућих унапређивања хибридног корпусно заснованог иновативног наставног модела. Предвиђање и спровођење поменутих унапређења постаје све оправданије захваљујући приметној тенденцији померања корпусно заснованих и корпусно подржаних истраживачких и експлоатационих захвата са периферије ка центру наставе страних језика али и модерне лингвистике уопште.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.