Title
Metodologija usmerenog projektovanja struktura autobusa u pogledu čvrstoće
Creator
Mitić, Saša, 1966-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 21.06.2012.
Other responsibilities
mentor
Rakićević, Branislav, 1960-
član komisije
Vasić, Branko, 1960-
član komisije
Maneski, Taško, 1952-
član komisije
Popović, Vladimir, 1969-
član komisije
Demić, Miroslav, 1948-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Mašinski fakultet
Alternative title
A methodology for redirected design of bus superstructures regarding their strength
Publisher
[S. Mitić]
Format
PDF/A (196 listova)
description
Mašinstvo - Motorna vozila / Mechanical Engineering - Motor Vehicles
Abstract (sr)
Prevrtanje predstavlja jedan od najčešćih vidova autobuskih nezgoda. Parametri
bezbednosti autobusa uzimaju u obzir, između ostalog, veliki broj putnika koji se
istovremeno nalaze u autobusu, ograničeni broj mera pasivne bezbednosti koje se
mogu koristiti (sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuci, itd.), kao i relativno lošu
bočnu stabilnost ovih vozila. Zbog toga zahtevi za konstrukciju autobusa uključuju
rešenja za poboljšanje bezbednosti vozila protiv prevrtanja, kao deo procesa
projektovanja.
U okviru doktorske disertacije predstavljen je razvijeni metodološki pristup
formiranja modularnih prstenova nadgradnje, koji predstavljaju osnovne noseće
elemente čvrstoće konstrukcije. Početne aktivnosti zasnivaju se na definisanju
zona plastičnih deformacija prilikom prevrtanja i određivanju karakteristika
lociranih plastičnih zglobova. Zatim se formiraju diskretizovani numerički gredni
modeli, sa eksperimentalno definisanim karakteristikama i poznatim vrednostima
apsorbovane energije. Dobijeni rezultati omogućavaju uključenje diskretizovanih
modela u dalji proces projektovanja, gde se kroz viši nivo numeričke analize
dobijaju osnovne karakteristike modularnih prstenova nadgradnje. Konačno,
pretpostavljena metodologija potvrđena je eksperimentalnom verifikacijom na
realnom fizičkom modelu prstena nadgradnje.
Abstract (en)
Rollover is among the most common form of bus accidents. Bus safety issues
include, among others, the large number of passengers that can be in a bus at the
same time, limited extent to which passive safety measures (safety belts, airbags,
etc.) can be used, and a relatively low rollover stability of this type of vehicle. Bus
construction requirements therefore include solutions for improved rollover
safety as a part of the design process.
Within this dissertation, the developed methodological approach of superstructure
modular rings forming is presented, which represent basic elements of
superstructure strength. Starting activities are based on defining of plastic
deformation zones during rollover and determination of located plastic hinges
characteristics. Then, discretized numerical beam models are formed, with
experimentaly defined characteristics and calculated values of absorbed energy.
Achieved results enable implementation of discretized models into the further
designing process where, through higher level of numerical analysis, we can get
basic characteristics of superstructure modular rings. Finally, assumed
methodology has been confirmed with experimental verification on real physical
model of superstructure modular ring.
Authors Key words
autobus, pasivna bezbednost, prevrtanje, usmereno
projektovanje, plastični zglob, apsorbovana energija
Authors Key words
bus, passive safety, rollover, redirected design,
plastic hinge, absorbed energy
Classification
629
Subject
Autobuski saobraćaj
Type
Tekst
Abstract (sr)
Prevrtanje predstavlja jedan od najčešćih vidova autobuskih nezgoda. Parametri
bezbednosti autobusa uzimaju u obzir, između ostalog, veliki broj putnika koji se
istovremeno nalaze u autobusu, ograničeni broj mera pasivne bezbednosti koje se
mogu koristiti (sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuci, itd.), kao i relativno lošu
bočnu stabilnost ovih vozila. Zbog toga zahtevi za konstrukciju autobusa uključuju
rešenja za poboljšanje bezbednosti vozila protiv prevrtanja, kao deo procesa
projektovanja.
U okviru doktorske disertacije predstavljen je razvijeni metodološki pristup
formiranja modularnih prstenova nadgradnje, koji predstavljaju osnovne noseće
elemente čvrstoće konstrukcije. Početne aktivnosti zasnivaju se na definisanju
zona plastičnih deformacija prilikom prevrtanja i određivanju karakteristika
lociranih plastičnih zglobova. Zatim se formiraju diskretizovani numerički gredni
modeli, sa eksperimentalno definisanim karakteristikama i poznatim vrednostima
apsorbovane energije. Dobijeni rezultati omogućavaju uključenje diskretizovanih
modela u dalji proces projektovanja, gde se kroz viši nivo numeričke analize
dobijaju osnovne karakteristike modularnih prstenova nadgradnje. Konačno,
pretpostavljena metodologija potvrđena je eksperimentalnom verifikacijom na
realnom fizičkom modelu prstena nadgradnje.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.