Title
Безбедност саобраћаја у зони пешачких прелаза
Creator
Marić, Bojan V., 1980-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 04.06.2016.
Other responsibilities
mentor
Lipovac, Krsto P., 1961-
član komisije
Vujanić, Milan P., 1948-
član komisije
Pešić, Dalibor R., 1978-
član komisije
Antić, Boris Ž., 1972-
član komisije
Jovanović, Dragan, 1974-
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Saobraćajni fakultet
Alternative title
Traffic safety in pedestrian crossings zones
Publisher
[Б. В. Марић]
Format
XXIII, 254 листова
description
Безбедност саобраћаја - Превентива и безбедност у саобраћају / Traffic Safety - Preventive and Traffic Safety
Abstract (sr)
Безбедност пешака представља значајан проблем безбедности саобраћаја
у времену у којем живимо. Ова категорија учесника у саобраћају је изузетно
рањива. Пешаци учествују у значајном броју саобраћајних незгода. Сваки, па и
најмањи број погинулих пешака је неприхватљиво велики, посебно уколико се
саобраћајне незгоде са пешацима догађају у насељима, тј. територији за коју се
слободно може рећи да припада пешацима. Због чињенице да су пешаци високо
угрожена категорија учесника у саобраћају, мере и акције у циљу смањења броја и
последица саобраћајних незгода са пешацима морају бити приоритет на свим
нивоима управљања безбедношћу саобраћаја. У том смислу, потребно је
непрекидно деловати у два правца: прилагодити окружење (саобраћајну
инфраструктуру) пешацима кроз предузимање саобраћајно-техничких мера и
прилагодити пешаке окружењу тако што ће се унапређивати њихово знање,
вештине, навике, ставови и понашање у саобраћају. У складу са тим предмет
истраживања ове докторске дисертације је прилагођавање саобраћајне
инфраструктуре пешацима, тј. избор одговарајуће врсте пешачког прелаза, на
двосмерним улицама/путевима, у урбаним срединама, са аспекта безбедности
саобраћаја. У раду су истраживани проблеми безбедности пешака код различитих
врста пешачких прелаза, а посебно понашање пешака и возача у различитим
условима, учесталост грешака и прекршаја пешака, у зависности од врсте
посматраног пешачког прелаза са и без бројачког дисплеја за пешаке. На основу
истраживања извршена је класификација пешачких прелаза и утврђено тренутно
стање по питању безбедности пешака на посматраним пешачким прелазима.
Након тога дат је предлог мера уређења појединих пешачких прелаза, како би се
безбедност пешака подигла на виши ниво. Посебна пажња усмерена је на
унапређење модела оптимизације типа пешачког прелаза за одређене услове, ако
се у обзир узме фактор безбедности пешака. Када је у питању безбедност пешака
на различитим пешачким прелазима, са посебним освртом на присуство бројачког
дисплеја за пешаке, још увек постоје одређене недоумице о томе колико ови
бројачки дисплеји и да ли уопште, утичу на понашање пешака на обележеним
VI
пешачким прелазима, у односу на традиционалне семафоре...
Abstract (en)
Pedestrian safety is an important traffic safety issue nowadays. This category
of traffic participants is extremely vulnerable. Pedestrians are involved in a large
number of traffic accidents. Each, even the smallest number of pedestrians killed in car
accidents is unacceptably high, especially if accidents involving pedestrians are
happening in populated places which naturally belong to pedestrians. Due to the fact
that pedestrians are highly vulnerable category of traffic participants, measures and
actions in order to reduce the number and consequences of traffic accidents with
pedestrians must be a priority at all levels of traffic safety management. Therefore, it is
necessary to continuously operate in two directions: to adjust the environment (traffic
infrastructure) to pedestrians through traffic-technical measures and to adjust the
pedestrian to the environment by improving their knowledge, skills, habits, attitudes and
behaviour in traffic. Therefore, the subject matter of this doctoral dissertation is the
adjustment of the traffic infrastructure to pedestrians, i.e. selection of the appropriate
type of pedestrian crossing on two-way streets/roads in urban areas from the aspect of
traffic safety. The dissertation investigates pedestrian traffic safety problems in different
types of pedestrian crossings, especially behaviour of pedestrians and drivers in
different conditions, the frequency of errors and violations by pedestrians depending on
type of the observed pedestrian crossing with or without countdown display for
pedestrians. Based on the research, pedestrian crossings have been classified and current
situation regarding pedestrian safety at observed pedestrian crossings has been
established. After that, some measures for design of pedestrian crossings have been
proposed in order to increase pedestrian safety. Special attention is focused on
improving the optimization model of pedestrian crossing type to certain conditions, if
you take into account the factor of pedestrian safety. When it comes to pedestrian safety
on different pedestrian crossings, with special emphasis on the presence of the countdisplay
for pedestrians, there are still some concerns about how much these, or do they
at all, influence the behaviour of pedestrians at marked pedestrian crossings, as
compared to traditional traffic lights. Accordingly, it has been examined whether
countdown displays for pedestrians reduce the number of pedestrian offenders and
whether they change the distribution of illegal crossings during red signal for
X
pedestrians...
Authors Key words
Безбедност саобраћаја, Пешачки прелази, Понашање, Бројачки
дисплеј
Authors Key words
Traffic safety, Pedestrian crossings, Behaviour, Countdown display
Classification
656.1:614.8 (043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Безбедност пешака представља значајан проблем безбедности саобраћаја
у времену у којем живимо. Ова категорија учесника у саобраћају је изузетно
рањива. Пешаци учествују у значајном броју саобраћајних незгода. Сваки, па и
најмањи број погинулих пешака је неприхватљиво велики, посебно уколико се
саобраћајне незгоде са пешацима догађају у насељима, тј. територији за коју се
слободно може рећи да припада пешацима. Због чињенице да су пешаци високо
угрожена категорија учесника у саобраћају, мере и акције у циљу смањења броја и
последица саобраћајних незгода са пешацима морају бити приоритет на свим
нивоима управљања безбедношћу саобраћаја. У том смислу, потребно је
непрекидно деловати у два правца: прилагодити окружење (саобраћајну
инфраструктуру) пешацима кроз предузимање саобраћајно-техничких мера и
прилагодити пешаке окружењу тако што ће се унапређивати њихово знање,
вештине, навике, ставови и понашање у саобраћају. У складу са тим предмет
истраживања ове докторске дисертације је прилагођавање саобраћајне
инфраструктуре пешацима, тј. избор одговарајуће врсте пешачког прелаза, на
двосмерним улицама/путевима, у урбаним срединама, са аспекта безбедности
саобраћаја. У раду су истраживани проблеми безбедности пешака код различитих
врста пешачких прелаза, а посебно понашање пешака и возача у различитим
условима, учесталост грешака и прекршаја пешака, у зависности од врсте
посматраног пешачког прелаза са и без бројачког дисплеја за пешаке. На основу
истраживања извршена је класификација пешачких прелаза и утврђено тренутно
стање по питању безбедности пешака на посматраним пешачким прелазима.
Након тога дат је предлог мера уређења појединих пешачких прелаза, како би се
безбедност пешака подигла на виши ниво. Посебна пажња усмерена је на
унапређење модела оптимизације типа пешачког прелаза за одређене услове, ако
се у обзир узме фактор безбедности пешака. Када је у питању безбедност пешака
на различитим пешачким прелазима, са посебним освртом на присуство бројачког
дисплеја за пешаке, још увек постоје одређене недоумице о томе колико ови
бројачки дисплеји и да ли уопште, утичу на понашање пешака на обележеним
VI
пешачким прелазима, у односу на традиционалне семафоре...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.