Title
Рецептивне језичке активности у универзитетској настави страног језика - релације између модерног грчког и српског језика
Creator
Stojičić, Vojkan B., 1983-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 16.07.2016.
Other responsibilities
mentor
Jovanović, Milena, 1950-
član komisije
Durbaba, Olivera, 1967-
član komisije
Krajišnik, Vesna, 1964-
član komisije
Kanakis, Kostas.
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Receptive language activities in University foreign language teaching - the relations between modern Greek and Serbian lnguage; Рецептивные языковые навыки в преподовании иностранного языка в вузе - отношения между современным греческим языком и сербским языком
Publisher
[В. Стојичић]
Format
314 листа
description
Наука о језику - неохеленистика, примењена лингвистика, глотодидактика / Linguistics - Modern Greek Studies, Applied Linguistics, Glotodydactics
Abstract (sr)
Како је питање наставе страних језика и њених почетака увек
дијахронијско питање, у првом поглављу указаћемо на кратак историјат учења
језика. У другом поглављу нашу пажњу усмерићемо на методе који су се
примењивали у настави страних језика. Приказаћемо у којој мери је придаван
значај рецептивним језичким активностима кроз историју учења страних језика, с
обзиром на то да су рецептивне језичке активности у универзитетској настави
страног језика тема ове докторске дисертације. У трећем поглављу указаћемо на
положај модерног грчког језика на почетку новог миленијума, с посебним
освртом на наставу овог језика у свету и на Балкану. Када је реч о
институционализованој настави грчког језика у Србији, указаћемо на почетке
учења грчког језика код Срба, као и на активности Катедре за неохеленске
студије, чије оснивање представља почетак универзитетске наставе модерног
грчког језика у Србији. Како се део ове дисертације односи и на српски језик као
страни, приказаћемо положај српског језика данас на светским универзитетима,
али и активности које спроводи Центар за српски језик као страни Филолошког
факултета БУ. Када је реч о компетенцијама језичког комуницирања, у четвртом
поглављу посебну пажњу посветићемо језичким активностима слушања и читања.
Пето поглавље посвећено је анализи заступљености рецептивних језичких
вештина на двема платформама за учење модерног грчког, односно српског језика као страног. Такође, испитаћемо и регистар вежбања којима се проверава
разумевање слушањем и читањем у новијој уџбеничкој литератури за учење
модерног грчког и савременог српског језика као страног, дајући предлог за
унапређење тестова којима се проверавају ове активности.
Abstract (en)
Since the issue of teaching foreign languages and its origins is always a
diachronic question, in the first chapter we will outline a brief history of language
learning. In the second chapter, our attention will be focused on the methods that were
applied in the teaching of foreign languages. We will show the extent to which
importance was given to receptive language activities throughout the history of foreign
language learning, given that receptive linguistic activities in university foreign
language teaching are the topic of this doctoral thesis. In the third chapter, we will turn
to the position of Modern Greek at the beginning of the new millennium, with special
emphasis on the teaching of this language both globally and in the Balkans. When it
comes to institutionalized teaching of the Greek language in Serbia, we will point to the
beginnings of Greek language learning among Serbs, as well as to the activities of the
Department of Modern Greek Studies, the establishment of which marks the beginning
of university teaching of Modern Greek language in Serbia. As this thesis also focuses
on Serbian as a foreign language, we will present the position of the Serbian language in
universities worldwide, as well as the activities carried out by the Centre for Serbian as
a Foreign Language at the Faculty of Philology of the University of Belgrade. When it
comes to communicative linguistic competence, special attention will be given to
listening and reading comprehension in chapter four. The fifth chapter will be devoted
to the analysis of receptive language skills available on two platforms for foreign
language learning, for Modern Greek and Serbian. In addition, the register of exercises that test listening and reading comprehension in recent textbooks for learning Modern
Greek and Serbian as a foreign language will be examined, with the aim of suggesting
improvements for the observed tests.
Authors Key words
модерни грчки језик, српски језик као страни, учење језика,
рецептивне језичке вештине, учење на даљину, уџбеници
Authors Key words
Modern Greek, Serbian as a foreign language, language, receptive language
skills, distance learning, textbooks
Classification
371.3::811.163.41'243:371.3::811.14'06'243(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Како је питање наставе страних језика и њених почетака увек
дијахронијско питање, у првом поглављу указаћемо на кратак историјат учења
језика. У другом поглављу нашу пажњу усмерићемо на методе који су се
примењивали у настави страних језика. Приказаћемо у којој мери је придаван
значај рецептивним језичким активностима кроз историју учења страних језика, с
обзиром на то да су рецептивне језичке активности у универзитетској настави
страног језика тема ове докторске дисертације. У трећем поглављу указаћемо на
положај модерног грчког језика на почетку новог миленијума, с посебним
освртом на наставу овог језика у свету и на Балкану. Када је реч о
институционализованој настави грчког језика у Србији, указаћемо на почетке
учења грчког језика код Срба, као и на активности Катедре за неохеленске
студије, чије оснивање представља почетак универзитетске наставе модерног
грчког језика у Србији. Како се део ове дисертације односи и на српски језик као
страни, приказаћемо положај српског језика данас на светским универзитетима,
али и активности које спроводи Центар за српски језик као страни Филолошког
факултета БУ. Када је реч о компетенцијама језичког комуницирања, у четвртом
поглављу посебну пажњу посветићемо језичким активностима слушања и читања.
Пето поглавље посвећено је анализи заступљености рецептивних језичких
вештина на двема платформама за учење модерног грчког, односно српског језика као страног. Такође, испитаћемо и регистар вежбања којима се проверава
разумевање слушањем и читањем у новијој уџбеничкој литератури за учење
модерног грчког и савременог српског језика као страног, дајући предлог за
унапређење тестова којима се проверавају ове активности.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.