Title
Самовредновање наставника у функцији унапређивања васпитно-образовног рада : докторска дисертација
Creator
Stamatović, Jelena D., 1968-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 10.04.2013.
Other responsibilities
mentor
Kocić, Ljubomir, 1943-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Group
Odeljenje za pedagogiju
Alternative title
Teacher's self-evaluation in the function of the improvement on pedagogical and educational work
Publisher
Београд : [Ј. Д. Стаматовић]
Format
PDF/A (271 list)
description
pedagogija / pedagogy
Abstract (sr)
У овом раду аналитички се приступа проблему самовредновања наставника. У
теоријском делу рада полази се од сагледавања квалитета образовања, система вредновања
и самовредновања као начина обезбеђивања квалитета. Предмет проучавања је
самовредновање рада наставника, као сегмент система вредновања, а у функцији
унапређивања васпитно-образовног рада. Овај проблем се разматра у односу на различите
приступе и оквире, као и у односу на функције које се остварују овим процесом.
Разматрају се место и улоге наставника у процесу самовредновања, наставничке
компетенције неопходне за спровођење самовредновања, као и улога овог процеса у
професионалном развоју наставника.
Предложени модел самовредновања наставника усмерен је на подстицање
култутуре вредновања и самовредновања, а заснива се на принципу добровољности,
ваљаности, отворености наставника према резултатима самовредновања и савременом
професионалном приступу овом процесу. Како основна сврха самовредновања укључује
развојност, тако и предложени модел подстиче наставнике на позитивно мењање и
унапређивање свога рада.
Резултати истраживања показују недовољну заступљеност самовредновања
наставника у пракси. Примењени модел, према процени наставника је допринео
мотивацији за спровођење самовредновања, подстицао јачање појединих наставничких
компетенција за самовредновање − примена резултата самовредновања у планирању
будућег рада и спремност за континуирано самовредновање. Такође, допринео је да
наставници јасније уоче и препознају сврху самовредновања и повезивање
самовредновања свога рада и самовредновања рада школе. Закључује се да је неопходно
развијања културе вредновања и самовредновања кроз професионално образовање и
усавршавање наставника.
Abstract (en)
In this paper there is an analytical approach to the problem of teacher’s self-evaluation. In
theoretical part of the paper starts with a review of the quality of education, the system of
evaluation and self-evaluation as a way of ensuring the quality. The study subject is
self-evaluation of the teacher’s work, as a part of the evaluation system, in the function of the
improvement on pedagogical and educational work. This problem is discussed in relation to
different approaches and frameworks, as well as to the functions realized by this process.
It discusses the place and the roles of a teacher in the process of self-evaluation, the teacher’s
competencies necessary for the self-evaluation implementation, along with the role of this
process in the professional development of a teacher.
The proposed model of self-evaluation is aimed at encouraging the culture of evaluation
and self-evaluation, and is based on the principle of willingness, validity, extroversion of the
teacher according to the results of self-evaluation and contemporary professional approach to this
process. As the main purpose of self-evaluation involves the development, so the proposed model
encourages the teachers to positive change and improvement on their work.
The research results show an unsatisfying application of the teachers' self-evaluation
in practice. The applied model, according to the teachers' estimation, has contributed to motivate
for the self-evaluation implementation, encouraged the strengthening of individual teacher's
competencies for self-evaluation – aiming to apply the results of self-evaluation in the planning
future work and willingness for continuous self-evaluation. It has also contributed
the teachers clearly notice and recognize the purpose of self-evaluation and the connection
between their own self-evaluation of the work and self-evaluation of the school work. It is
concluded that it is necessary to develop the culture of evaluation and self-evaluation through
professional education and the teachers' training.
Authors Key words
самовредновање наставника, систем вредновања и самовредновања,
квалитет образовања, унапређивањење васпитно-образовног рада, компетенције
наставника за самовредновање
Authors Key words
teacher's self-evaluation, system of evaluation and self-evaluation, quality of
education, improvement on pedagogical and educational work, teacher's competencies for selfevaluation
Classification
371.12
Type
Text
Abstract (sr)
У овом раду аналитички се приступа проблему самовредновања наставника. У
теоријском делу рада полази се од сагледавања квалитета образовања, система вредновања
и самовредновања као начина обезбеђивања квалитета. Предмет проучавања је
самовредновање рада наставника, као сегмент система вредновања, а у функцији
унапређивања васпитно-образовног рада. Овај проблем се разматра у односу на различите
приступе и оквире, као и у односу на функције које се остварују овим процесом.
Разматрају се место и улоге наставника у процесу самовредновања, наставничке
компетенције неопходне за спровођење самовредновања, као и улога овог процеса у
професионалном развоју наставника.
Предложени модел самовредновања наставника усмерен је на подстицање
култутуре вредновања и самовредновања, а заснива се на принципу добровољности,
ваљаности, отворености наставника према резултатима самовредновања и савременом
професионалном приступу овом процесу. Како основна сврха самовредновања укључује
развојност, тако и предложени модел подстиче наставнике на позитивно мењање и
унапређивање свога рада.
Резултати истраживања показују недовољну заступљеност самовредновања
наставника у пракси. Примењени модел, према процени наставника је допринео
мотивацији за спровођење самовредновања, подстицао јачање појединих наставничких
компетенција за самовредновање − примена резултата самовредновања у планирању
будућег рада и спремност за континуирано самовредновање. Такође, допринео је да
наставници јасније уоче и препознају сврху самовредновања и повезивање
самовредновања свога рада и самовредновања рада школе. Закључује се да је неопходно
развијања културе вредновања и самовредновања кроз професионално образовање и
усавршавање наставника.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.