Title
Ставови према учењу енглеског као страног језика и њихов утицај на постигнуће
Creator
Grubor, Jelena. 1977-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Датум одбране: 13.03.2013.
Other responsibilities
mentor
Miličević, Maja P.
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Attitudes towards learning English as a foreign language and their influence on achievement
Publisher
[Ј. В. Грубор]
Format
PDF/A (199 listova)
description
Наука о језику - Примењена лингвистика / Linguistics - Applied linguistics
Abstract (sr)
Предмет спроведеног истраживања је испитивање ставова ученика и
студената према учењу енглеског језика, и њихов утицај на постигнуће. У сврху
пружања одговора на питање да ли став и у којој мери утиче на постигнуће две
наведене старосне групе у енглеском језику, поставили смо следеће циљеве: (1) да
утврдимо генерални став испитаника према енглеском и учењу енглеског језика; (2)
да одредимо који фактори утичу на формирање става према наведеном објекту става;
(3) да испитамо да ли је тако формиран став предиктор постигнућа. У складу са
теоријским оквиром на коме се заснива рад, претпоставили смо да став није директан
предиктор постигнућа, већ да став посредно, преко бихевиоралне намере, утиче на
степен овладавања енглеског језика.
У спроведеном истраживању учествовало је 223 испитаника, узраста од 16 до
24 год. (M=18,69; SD=2,0), оба пола (М=67; Ж=156), који припадају двема старосним
групама: средњошколској (ученици филололошког и општег смера гимназије), и
студентској (студенти Економског и Филолошког факултета). Према психолошкој
теорији, на став утичу информације и знања о објекту става, други ставови, лични
фактори и ставови средине. У складу са прва два циља истраживања, креирана је
„Батерија тестова за утврђивање става према енглеском и учењу енглеског језика“
(историја учења језика, контекст учења језика, скала ставова, скала социјалне
дистанце, скала аспирација, скала за утврђивање ваннаставног инпута). Такође je
претпостављено да на став утиче и количина наставног инпута, која је утврђена
квалитативно, коришћењем анализе садржаја. Креирана је и краћа батерија тестова
за родитеље средњошколаца и/или студената (социодемографски упитник, скала
самопроцене познавања језика, скала ставова према учењу енглеског језика). У
складу са трећим циљем, прикупљене су све оцене испитаника, добијене до тренутка
тестирања, а отприлике половина узорка је испитана и екстерним тестом (граматика...
Abstract (en)
The subject of this study is the examination of secondary school and university
students’ attitudes towards learning English, and their influence on achievement. For the
purposes of providing an answer to the question whether, and to what extent, attitude
influences achievement of the said age groups, we have set up the following aims: (1) to
explore the participants’ general attitude towards English and learning English; (2) to
determine the factors influencing the formation of attitude towards the said attitude object;
(3) to examine whether attitude formed in such a way is a predictor of achievement. In
accordance with the theoretical approach that the paper is based on, we have hypothesised
that attitude is not an immediate predictor of achievement, but rather it influences the
degree of language proficiency indirectly, through behavioural intention.
223 participants were recruited for the study, aged from 16 to 24 (M=18.69;
SD=2.00), of both sexes (М=67; F=156), who belong to two age groups: secondary school
students (Philological and General Grammar School Courses), and university students (the
Faculty of Philology and Economics). According to the psychology literature, attitude is
formed in line with information and knowledge about the attitude object, and by personality
factors and attitudes of the individual’s social environment. In accordance with the first two
stated aims, the Attitude to English and Learning English Battery was constructed
(language learning history, language learning context, attitude scale, social distance scale,
aspiration scale, extracurricular input scale). In addition, it was assumed that class input had
an impact on attitude formation, which was determined qualitatively through content
analysis. A short battery aimed at secondary school and university students’ parents was
also created (socio-demographic questionnaire, self-reported language proficiency scale,
attitudes towards English learning scale). In line with the third aim, we collected all the
participants’ marks, received by the time of testing, and tested approximately half of the ...
Authors Key words
бихевиорална намера, приступ рационалног деловања, став, теорија
намерног понашања, учење страног језика, филолошки и нефилолошки оријентисани
испитаници
Authors Key words
attitude, behavioural intention, foreign language learning, philologically and
non-philologically oriented participants, reasoned action approach, theory of planned
behaviour
Classification
81'243
Subject
Страни језици
Subject
Учење
Type
Текст
Abstract (sr)
Предмет спроведеног истраживања је испитивање ставова ученика и
студената према учењу енглеског језика, и њихов утицај на постигнуће. У сврху
пружања одговора на питање да ли став и у којој мери утиче на постигнуће две
наведене старосне групе у енглеском језику, поставили смо следеће циљеве: (1) да
утврдимо генерални став испитаника према енглеском и учењу енглеског језика; (2)
да одредимо који фактори утичу на формирање става према наведеном објекту става;
(3) да испитамо да ли је тако формиран став предиктор постигнућа. У складу са
теоријским оквиром на коме се заснива рад, претпоставили смо да став није директан
предиктор постигнућа, већ да став посредно, преко бихевиоралне намере, утиче на
степен овладавања енглеског језика.
У спроведеном истраживању учествовало је 223 испитаника, узраста од 16 до
24 год. (M=18,69; SD=2,0), оба пола (М=67; Ж=156), који припадају двема старосним
групама: средњошколској (ученици филололошког и општег смера гимназије), и
студентској (студенти Економског и Филолошког факултета). Према психолошкој
теорији, на став утичу информације и знања о објекту става, други ставови, лични
фактори и ставови средине. У складу са прва два циља истраживања, креирана је
„Батерија тестова за утврђивање става према енглеском и учењу енглеског језика“
(историја учења језика, контекст учења језика, скала ставова, скала социјалне
дистанце, скала аспирација, скала за утврђивање ваннаставног инпута). Такође je
претпостављено да на став утиче и количина наставног инпута, која је утврђена
квалитативно, коришћењем анализе садржаја. Креирана је и краћа батерија тестова
за родитеље средњошколаца и/или студената (социодемографски упитник, скала
самопроцене познавања језика, скала ставова према учењу енглеског језика). У
складу са трећим циљем, прикупљене су све оцене испитаника, добијене до тренутка
тестирања, а отприлике половина узорка је испитана и екстерним тестом (граматика...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.