Title
Политика државе према криминалу у вези с уметнинама
Creator
Samardžić, Renata I. 1963-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 23.09.2016.
Other responsibilities
mentor
Simeunović, Dragan
član komisije
Polić, Suzana
član komisije
Damnjanović, Ivana, 1977-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet političkih nauka
Group
Politikološko odeljenje
Alternative title
State policy with regards to art crime
Publisher
[Р. Самарџић]
Format
313 листова
description
Društvene nauke / Političke nauke
Social sciences / Political sciences
Abstract (sr)
Процењује се да годишњи приход од криминала у вези с уметнинама износи 2–6 милијарди долара, од којих већи део одлази на финансирање међународног организованог криминала и тероризма. Од периода Другог светског рата ова врста криминала развила се у трећу најпрофитабилнију криминалну грану, после нелегалне трговине оружјем и наркотицима. Истраживањем у раду биле су обухваћене различите категорије криминала у вези с уметнинама (крађе уметнина, вандализам, пљачке антиквитета, као и кривотворење уметнина) чија је заједничка црта − унапред осмишљена криминална активност. Истраживани су и карактеристични примери из историје криминала у вези с уметнинама, како у време мира, тако и у време рата, и посебно у конфликтима захваћеним зонама. Општи утисак је да природа и опасност овог типа (организованог) криминала није довољно схваћена у јавности, као ни међу представницима влада, којима је приоритет борба против дроге и финансијског криминала. Предмет истраживања у раду јесте криминал у вези с уметнинама (art crime) и последице које он узрокује по друштво. Генерална хипотеза је да се негативан ефекат (организованог) криминала у вези с уметнинама огледа у наношењу велике културне, духовне и материјалне штете и општем смањењу безбедности државе и грађана као поседника уметнина. Емпириjско истраживање у раду, засновано на статистичкој анализи структуре и кретања криминалитета у вези са културним добрима у Србији у периоду 2000−2014. године, имало је за циљ дескрипцију тог криминалитета у Србији у наведеном периоду, с појединим елементима предикције за наредни период. Истраживање у раду усмерено је на теоријску и емпиријску спознају природе, карактеристика и обима криминала у вези с уметнинама као савременог безбедносног проблема, како би се стекла сазнања, на нивоу научне дескрипције, систематизације и класификације, која би се могла применити за његово спречавање и сузбијање. Иако криминалитет у вези с уметнинама има дугу историју, колику и сама уметност, до сада је анализиран само мали део његовог широког спектра, због чега ће овај рад допринети детаљнијем сагледавању проблема art crime, кроз различите аспекте, на основу доступне литературе.
Abstract (en)
It is estimated that the annual proceeds from art crime amounts to between 2 and 6 billion US dollars, most of which is used for financing international organised crime and terrorism. Since the Second World War, this type of crime has developed into the third most profitable criminal industry, following illegal arms trade and drug trafficking. The research encompasses different categories of art crimes (theft of artistic objects, vandalism, looting of antiquities, and forgeries) all of which share a common trait - they involve premeditated criminal activity. The research has included typical examples from the history of art crime, both in times of peace and during wars, and especially in conflict-affected zones. The general impression is that the nature and danger of this type of (organised) crime is not sufficiently understood by the public or by the representatives of the governments, for whom combating drug trafficking and financial crime seem to have priority. The subject matter of this thesis is art crime and the consequences that it causes to society. The general hypothesis is that the negative effect of (organised) art crime is manifested in the infliction of great cultural, spiritual and material damage and in decreasing the overall security of the state and its citizens as holders of the works of art. The purpose of empirical research presented in this study- based on the statistical analysis of the structure and trends of art crime in Serbia in the period between 2000 and 2014 - was to provide a description of the situation in Serbia regarding art crime in the observed period, offering certain elements of prediction for the future. The research was aimed at gathering theoretical and empirical knowledge of the nature, characteristics, and volume of art crime as a contemporary security issue in order to acquire the requisite knowledge on the level of scientific description, systematisation and classification, which could be used the prevention and suppression of art crime. Although art crime has had a long history, just as art itself, only a small portion of its broad spectrum has so far been analysed. This is why this study will contribute to a more detailed consideration of the problem of art crime through various aspects, based on the available literature.
Authors Key words
уметност, криминал, крађе уметнина, вандализам, кривотворење, пљачкање антиквитета.
Authors Key words
Political theory, political history, methodology of political sciences
Classification
UDK=343:341(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Процењује се да годишњи приход од криминала у вези с уметнинама износи 2–6 милијарди долара, од којих већи део одлази на финансирање међународног организованог криминала и тероризма. Од периода Другог светског рата ова врста криминала развила се у трећу најпрофитабилнију криминалну грану, после нелегалне трговине оружјем и наркотицима. Истраживањем у раду биле су обухваћене различите категорије криминала у вези с уметнинама (крађе уметнина, вандализам, пљачке антиквитета, као и кривотворење уметнина) чија је заједничка црта − унапред осмишљена криминална активност. Истраживани су и карактеристични примери из историје криминала у вези с уметнинама, како у време мира, тако и у време рата, и посебно у конфликтима захваћеним зонама. Општи утисак је да природа и опасност овог типа (организованог) криминала није довољно схваћена у јавности, као ни међу представницима влада, којима је приоритет борба против дроге и финансијског криминала. Предмет истраживања у раду јесте криминал у вези с уметнинама (art crime) и последице које он узрокује по друштво. Генерална хипотеза је да се негативан ефекат (организованог) криминала у вези с уметнинама огледа у наношењу велике културне, духовне и материјалне штете и општем смањењу безбедности државе и грађана као поседника уметнина. Емпириjско истраживање у раду, засновано на статистичкој анализи структуре и кретања криминалитета у вези са културним добрима у Србији у периоду 2000−2014. године, имало је за циљ дескрипцију тог криминалитета у Србији у наведеном периоду, с појединим елементима предикције за наредни период. Истраживање у раду усмерено је на теоријску и емпиријску спознају природе, карактеристика и обима криминала у вези с уметнинама као савременог безбедносног проблема, како би се стекла сазнања, на нивоу научне дескрипције, систематизације и класификације, која би се могла применити за његово спречавање и сузбијање. Иако криминалитет у вези с уметнинама има дугу историју, колику и сама уметност, до сада је анализиран само мали део његовог широког спектра, због чега ће овај рад допринети детаљнијем сагледавању проблема art crime, кроз различите аспекте, на основу доступне литературе.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.