Title
Razvoj metodologije marketinških istraživanja na Internetu
Creator
Ljepava, Nikolina N. 1973-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 27.09.2016.
Other responsibilities
mentor
Janičić, Radmila,
član komisije
Štavljanin, Velimir, 1974-
član komisije
Radojičić, Zoran, 1967-
član komisije
Bogdanović, Zorica, 1979-
član komisije
Gligorijević, Mirjana
Academic Expertise
Multidisciplinarne i interdisciplinarne naučne oblasti
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za marketing menadžment i odnose s javnošću
Alternative title
Development of methodology for online marketing research
Publisher
[N. N. Ljepava]
Format
292 listova
description
Marketing / Marketinška istraživanja
Marketing / marketing research
Abstract (sr)
Informacione tehnologije i Internet doneli su nove pristupe u marketingu i integrisanim
komunikacijama, ostvarivši uticaj skoro na sve marketinške koncepte i alate. U eri digitalnih
komunikacija kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode rapidno se prenose u okruženje na
Internetu, neodvojivo otvarajući ne samo novo polje istraživanja, već i čitav niz metodoloških
pitanja vezanih za koncipiranje, planiranje i implementaciju kvalitativnih i kvantitativnih
marketinških istraživanja na Internetu.
Doktorska disertacija “Razvoj metodologije marketinških istraživanja na Internetu” za centralni
predmet istraživanja ima metodologiju i praksu marketinških istraživanja na Internetu, uz
proveru i uvođenje novog pristupa i metoda u istraživanjima u oblasti marketinga i
komunikacija. Literaturno istraživanje u okviru disertacije obuhvata detaljnu analizu i
sistematizaciju postojećih znanja u oblasti kvalitativnih i kvantitativnih metoda marketinških
istraživanja u onlajn okruženju, identifikaciju prednosti i ograničenja u odnosu na klasične
istraživačke metodologije, kao i analizu problema sa kojima se istraživači susreću prilikom
koncipiranja i implementacije istraživanja na Internetu.
U disertaciji su detaljno obrađene psihosocijalne karakteristike i razmatrana motivacija
potencijalnih učesnika u istraživanjima na Internetu. Dat je specifičan osvrt na učesnike
agencijskih onlajn panela i analizirane su različite metode i problematike uzorkovanja,
reprezentativnosti uzorka i regrutovanja učesnika u istraživanju. Detaljno su obrađene prednosti i
mane istraživanja koja se vrše putem agencijskih onlajn panela, analizirani su i softveri koji se
koriste za kreiranje i analizu upitnika na Internetu, a uz sagledavanje trenutnih globalnih
trendova i praktičnih primera u ovoj oblasti, izvršena je i analiza prakse i ponude marketinških
istraživanja na Internetu u Srbiji i regionu.
Praktični deo doktorske disertacije usmeren je na razvoj sveobuhvatnog modela metodološkog
unapređenja procesa istraživanja, kroz integrisani pristup procesima osmišljavanja, planiranja i
implementacije istraživanja na Internetu. Pri razvoju nove metodologije obuhvaćeni su kako
tehnološki, tako i metodološki aspekti sprovođenja istraživanja na Internetu i uzete u obzir
psihosocijalne i demografske karakteristike učesnika istraživanja.
Abstract (en)
Information Technologies and Internet introduced the new principles into marketing and
integrated communications, influencing almost all marketing concepts and tools. In the era of the
digital communications, both qualitative and quantitative research methods are rapidly
transferring into new Internet environment, immanently opening a new field of research, as well
as number of methodological questions related to design, planning and implementation of
Internet-based qualitative and quantitative marketing research.
Central research topic of the doctoral dissertation “Development of Methodology for Online
Marketing Research” is methodology and practice of Internet-based marketing research,
accompanied with testing and introduction of new approach and methodology in the the fields of
online marketing and communications research. The literature research presents in-depth
analysis and systematization of existing knowledge in the field of online-based qualitative and
quantitative marketing research methods, identification of advantages and limitations in
comparison to traditional methods, as well as the analysis of the problems researchers are facing
within design and implementation of the Internet-based research.
Psychosocial characteristics and motivation of prospective participants in online marketing
research is additionally analyzed. A specific overview of the online panel participants has been
provided; various methods and problems related to sampling procedures, sample representativity
and research participant recruitment have been analyzed. Advantages and disadvantages of the
agency online panel research have been subject of the in-depth analysis, and various software
solutions used for construction and analysis of the online surveys have been examined. Analysis
of practice and range of online marketing research in Serbia and the region has been executed,
bearing in mind global trends and practical examples in this area.
Practical element of the doctoral dissertation is oriented towards creation of the comprehensive
model of methodological advancement of the research process, using integrated approach to the
processes of design, planning and implementation of the online research. Development of the
new methodology integrated technological and methodological aspects of online survey
implementation and took into account psychosocial and demographic characteristics of the
respondents.
Authors Key words
Marketinška istraživanja, Metodologija istraživanja, Internet, Onlajn paneli,
Motivacija
Authors Key words
Marketing Research, Research Methodology, Internet, Online Panels, Motivation
Classification
UDK=339:004(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Informacione tehnologije i Internet doneli su nove pristupe u marketingu i integrisanim
komunikacijama, ostvarivši uticaj skoro na sve marketinške koncepte i alate. U eri digitalnih
komunikacija kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode rapidno se prenose u okruženje na
Internetu, neodvojivo otvarajući ne samo novo polje istraživanja, već i čitav niz metodoloških
pitanja vezanih za koncipiranje, planiranje i implementaciju kvalitativnih i kvantitativnih
marketinških istraživanja na Internetu.
Doktorska disertacija “Razvoj metodologije marketinških istraživanja na Internetu” za centralni
predmet istraživanja ima metodologiju i praksu marketinških istraživanja na Internetu, uz
proveru i uvođenje novog pristupa i metoda u istraživanjima u oblasti marketinga i
komunikacija. Literaturno istraživanje u okviru disertacije obuhvata detaljnu analizu i
sistematizaciju postojećih znanja u oblasti kvalitativnih i kvantitativnih metoda marketinških
istraživanja u onlajn okruženju, identifikaciju prednosti i ograničenja u odnosu na klasične
istraživačke metodologije, kao i analizu problema sa kojima se istraživači susreću prilikom
koncipiranja i implementacije istraživanja na Internetu.
U disertaciji su detaljno obrađene psihosocijalne karakteristike i razmatrana motivacija
potencijalnih učesnika u istraživanjima na Internetu. Dat je specifičan osvrt na učesnike
agencijskih onlajn panela i analizirane su različite metode i problematike uzorkovanja,
reprezentativnosti uzorka i regrutovanja učesnika u istraživanju. Detaljno su obrađene prednosti i
mane istraživanja koja se vrše putem agencijskih onlajn panela, analizirani su i softveri koji se
koriste za kreiranje i analizu upitnika na Internetu, a uz sagledavanje trenutnih globalnih
trendova i praktičnih primera u ovoj oblasti, izvršena je i analiza prakse i ponude marketinških
istraživanja na Internetu u Srbiji i regionu.
Praktični deo doktorske disertacije usmeren je na razvoj sveobuhvatnog modela metodološkog
unapređenja procesa istraživanja, kroz integrisani pristup procesima osmišljavanja, planiranja i
implementacije istraživanja na Internetu. Pri razvoju nove metodologije obuhvaćeni su kako
tehnološki, tako i metodološki aspekti sprovođenja istraživanja na Internetu i uzete u obzir
psihosocijalne i demografske karakteristike učesnika istraživanja.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.