Title
Медијска писменост у Републици Српској
Creator
Rašević, Dragana M., 1984-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 28.9.2016.
Other responsibilities
mentor
Stanojević, Dobrivoje, 1958-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet političkih nauka
Alternative title
The media-related literacy in the Republic of Srpska
Publisher
[Д. М. Рашевић]
Format
245 листова
description
Политичке науке - Медијске студије и новинарство / Political Science - Media Studies and Journalism
Abstract (sr)
Докторска теза под називом „Медијска писменост у Републици
Српској“ инспирисана је појавом медијске свеприсутности у свакодневном
животу и изложености медијском садржају скоро сваког појединца.
Медијска писменост се нуди као рјешење за правилан приступ медијима,
њиховом садржају, правилно анализирање, тумачење и вредновање свих
облика медијског садржаја. У овом раду, медијска писменост
подразумијева управо компетенције приступа, анализе, тумачења и
вредновања медијског садржаја. Она се односи, прије свега, на вјештине
приступа жељеним информацијама, њихово критичко тумањење и
разумијевање, као и комуницирање и учествовање у јавном друштвеном
дјеловању помоћу медија.
С обзиром на појаву свакодневног увећавања броја информација
којима су појединци изложени, на развој медијских техника и технологија,
појаву друштвених медија и различитих медијских платформи,
савременог начина комуницирања и друштвене укључености, стиче се
утисак да је медијско образовање потребно свим грађанима, без обзира на
животну доб. Управо је то био водећи мотив овог рада: покретање процеса
медијског образовања у Републици Српској. Хипотеза рада била је да је
ниво медијске писмености грађана Републике Српске на ниском нивоу
због непостојања медијског образовања унутар образовног система, а један
од циљева рада био је мјерење и представљање нивоа медијске писмености
грађана Републике Српске...
Abstract (en)
A doctoral thesis entitled „The media-related literacy in the Republic of
Srpska“ has been inspired by the fact of its omnipresence in everyday life and
exposure to the media-related contents of almost every individual. The mediarelated
literacy is offered as a solution for an appropriate approach to the media
and their contents, for precise analysis, interpretation and evaluation of all
forms of the media-related contents. In this paper, the media-related literacy
exactly means the competence of approach, analysis, interpretation and
evaluation of the media-related contents. It refers, primarily, to the skills of
approaching the desired information, its critical interpretation and
understanding, as well as communication and participation in public social
activities by means of the media.
In view of the phenomenon of daily increase in the number of pieces of
information, to which the individuals are exposed, of the development of the
media techniques and technologies, the appearance of the social media and
various media platforms and the contemporary ways of communication and
social involvement, there is an impression that the media-related education is
necessary for all the citizens, regardless of their age. This was exactly a life
motif of this thesis: initiating the process of the media-related education in the
Republic of Srpska. The hypothesis of this paper was that the level of the
media-related literacy in the Republic of Srpska is at a low level, due to a lack of
the media-related education within the educational system, and one of the aims
of this paper was measuring and presenting the level of the media-related
literacy of the citizens in the Republic of Srpska...
Authors Key words
медијска писменост, медијско образовање, медијски
садржај, медијска публика, кориштење медија, критички приступ,
комуницирање
Authors Key words
media-related literacy, media-related education, media-related
contents, media-related audience, the use of the media, critical approach,
communication
Classification
316.774(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Докторска теза под називом „Медијска писменост у Републици
Српској“ инспирисана је појавом медијске свеприсутности у свакодневном
животу и изложености медијском садржају скоро сваког појединца.
Медијска писменост се нуди као рјешење за правилан приступ медијима,
њиховом садржају, правилно анализирање, тумачење и вредновање свих
облика медијског садржаја. У овом раду, медијска писменост
подразумијева управо компетенције приступа, анализе, тумачења и
вредновања медијског садржаја. Она се односи, прије свега, на вјештине
приступа жељеним информацијама, њихово критичко тумањење и
разумијевање, као и комуницирање и учествовање у јавном друштвеном
дјеловању помоћу медија.
С обзиром на појаву свакодневног увећавања броја информација
којима су појединци изложени, на развој медијских техника и технологија,
појаву друштвених медија и различитих медијских платформи,
савременог начина комуницирања и друштвене укључености, стиче се
утисак да је медијско образовање потребно свим грађанима, без обзира на
животну доб. Управо је то био водећи мотив овог рада: покретање процеса
медијског образовања у Републици Српској. Хипотеза рада била је да је
ниво медијске писмености грађана Републике Српске на ниском нивоу
због непостојања медијског образовања унутар образовног система, а један
од циљева рада био је мјерење и представљање нивоа медијске писмености
грађана Републике Српске...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.