Title
Успостављање и одрживост система контроле квалитета услуга у социјалној заштити
Creator
Zekavica, Biljana, 1963-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 26.9.2016.
Other responsibilities
mentor
Brkić, Miroslav, 1967-
član komisije
Perišić, Natalija, 1975-
član komisije
Sjeničić, Marta
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet političkih nauka
Alternative title
Establishment and sustainability of quality control system of services in socijal welfare
Publisher
[Б. В. Зекавица]
Format
340 листова
description
Политичке науке - Подручја примене социјалног рада / Political sciences - Applied areas of social work practice
Abstract (sr)
Процес интензивне реформе система социјалне заштите у Републици Србији
датира од почетка 21. века. Стратегија развоја социјалне заштите, коју је Влада Републике
Србије усвојила 2005. године, дефинисала је основне циљеве, задатке и принципе развоја
социјалне заштите. Неки од основних циљева реформе, дефинисани Стратегијом, су и
обезбеђивање квалитетних услуга у социјалној заштити и увођење система квалитета у
ову област.
Резултат реформских процеса је Закон о социјалној заштитити, који је ступио на
снагу 2011. године, и који је, са припадајућим подзаконским актима, дао нормативни
оквир за успостављање наведених реформских циљева, па и успостављање система
контроле квалитета у области социјалне заштите. Закон, поред осталог, наставља
децентрализацију система социјалне заштите. Улога министарства надлежног за
социјална питања је да развија регулаторне механизме у циљу успостављања контроле
квалитета, мониторнига, стручне подршке пружаоцима услуга у развоју услуга социјалне
заштите. Закон изједначава цивилно друшто, приватни и јавни сектор у домену пружања
услуга, дозвољава им да се такмиче на тржишту као пружаоци услуга, и даје локалним
самоуправама одговорност за успостављање услуга социјалне заштите на локалном нивоу.
Квалитет услуга у социјалној заштити подразумева стандардизацију услуга,
лиценцирање пружалаца услуга и стручних радника и још два јако важна сегмента:
подршку и контролу током пружања услуге. Контрола се спроводи кроз различите форме
надзора: надзор над стручним радом и инспекцијски надзор. Увођење ефикасног система
жалби и интерна евалуација на годишњем нивоу су обавезн стандард за пружаоце услуга,
који такође представља важан сегмент система контроле...
Abstract (en)
The process of intensive reform of social welfare system in Republic of Serbia is dating
from the beginning of 21st century. Social Welfare Development Strategy, which was adopted
by the Government of Republic of Serbia in 2005, has defined basic objectivities, missions and
principles of social welfare development. Some of basic objectivities of reform, which were
defined by Strategy, are provision of quality in social welfare services and introduction of
quality system in this area.
Reform processes have resulted in adoption of Law on Social Welfare in 2011, which,
associated with by-laws, gave the normative framework for establishment of those reform goals,
including too the establishment of quality control system in social welfare system. The Law on
Social Welfare, inter alia, continues the decentralization of social welfare system. The role of
ministry responsible for social affairs is to develop the regulatory mechanisms in order to
establish quality control, monitoring, professional support to service providers in development of
social welfare services. The Law of Social Welfare equates civil society, private and public
sector in department of provision of services, allows them to compete in the market as service
providers, and gives the responsibility to local governments for establishment of social welfare
services at local level.
The quality of services in social welfare implies standardization of services, licensing of
service providers and professional workers and two more important segments: support and
control during the providing services. The control is implemented through various forms of
monitoring: professional work supervision and inspection in social welfare. The introduction of
an effective complaint system and internal evaluation annualy are obligatory standard for
service providers, which also represents an important segment of control systems...
Authors Key words
социјална заштита, услуге социјалне заштите, контрола квалитета,
надзор над стручним радом, инспекција социјалне заштите, супервизијска подршка,лиценцирање, акредитација, стандарди квалитета, самопроцена, притужбе и жалбе,
пружаоци услуга социјалне заштите, организације социјалне заштите
Authors Key words
social welfare, social welfare services, control of quality, professional work
supervision, inspection in social welfare, supervisory support, licensing, accreditation, quality standards, self-asseessment, complains and appeals, social service providers, social welfare
organizations
Type
Tekst
Abstract (sr)
Процес интензивне реформе система социјалне заштите у Републици Србији
датира од почетка 21. века. Стратегија развоја социјалне заштите, коју је Влада Републике
Србије усвојила 2005. године, дефинисала је основне циљеве, задатке и принципе развоја
социјалне заштите. Неки од основних циљева реформе, дефинисани Стратегијом, су и
обезбеђивање квалитетних услуга у социјалној заштити и увођење система квалитета у
ову област.
Резултат реформских процеса је Закон о социјалној заштитити, који је ступио на
снагу 2011. године, и који је, са припадајућим подзаконским актима, дао нормативни
оквир за успостављање наведених реформских циљева, па и успостављање система
контроле квалитета у области социјалне заштите. Закон, поред осталог, наставља
децентрализацију система социјалне заштите. Улога министарства надлежног за
социјална питања је да развија регулаторне механизме у циљу успостављања контроле
квалитета, мониторнига, стручне подршке пружаоцима услуга у развоју услуга социјалне
заштите. Закон изједначава цивилно друшто, приватни и јавни сектор у домену пружања
услуга, дозвољава им да се такмиче на тржишту као пружаоци услуга, и даје локалним
самоуправама одговорност за успостављање услуга социјалне заштите на локалном нивоу.
Квалитет услуга у социјалној заштити подразумева стандардизацију услуга,
лиценцирање пружалаца услуга и стручних радника и још два јако важна сегмента:
подршку и контролу током пружања услуге. Контрола се спроводи кроз различите форме
надзора: надзор над стручним радом и инспекцијски надзор. Увођење ефикасног система
жалби и интерна евалуација на годишњем нивоу су обавезн стандард за пружаоце услуга,
који такође представља важан сегмент система контроле...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.