Title
Модел управљања квалитетом услуге
Creator
Velimirović, Dragana D., 1976-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 12. 5. 2016.
Other responsibilities
mentor
Popović, Vladimir, 1969-
član komisije
Vasić, Branko, 1960-
član komisije
Kostić-Stanković, Milica, 1971-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Mašinski fakultet
Alternative title
Model for service quality management
Publisher
[Д. Д. Велимировић]
Format
216 листова
description
Машинство - Моторна возила / Mechanical engineering - Motor vehicles
Abstract (sr)
Квалитет је данас један од кључних фактора за препознавање неког производа
односно произвођача на тржишту. Из тог разлога се његовом управљању
посвећује значајна пажња у циљу задовољења захтева корисника и опстанка
организације у условима оштре конкуренције. Да би што дуже задржали
корисника уз себе, многи произвођачи уз производ нуде и послепродајне услуге.
Међу њима значајно место заузимају произвођачи моторних возила. Сет услуга
које се нуде су: редовни севиси, одржавање возила, гаранција, продаја резервних
делова и слично. У овом раду је приказан развој модела за управљање квалитетом
послепродајне услуге одржавања моторних возила. Применом одговарајућег
методолошког поступка дефинисана је јединствена листа индикатора квалитета у
форми параметара преко којих корисник процењује њихов квалитет. Након тога
факторском анализом идентификовани су фактори квалитета одржавања
моторних возила из перспективе корисника. Издвојено је девет фактора који
представљају кључне димензије квалитета услуге која је била предмет овог
истраживања. Подаци потребни за све предметне анализе прикупљени су у
овлашћеним сервисима следећих произвођача аутомобила: Toyota, Škoda,
Volkswagen, BMW, Audi i Citroen. У раду је приказан модел за утврђивање
квалитета услуге одржавања моторних возила који је формиран на бази
издвојених фактора квалитета а узимајући у обзир и израчунату вредност њихове
значајности. На основу резултата добијених предметним истраживањем а
уважавајући и савремене принципе из ове области дефинисан је модел за
управљање квалитетом услуга одржавања моторних возила у аутосервисима.
Дефинисани модел за управљање квалитетом услуге у ширем смислу треба да
покаже како се спроводе активности у циљу унапређења квалитета у
аутосервисима, и како се нови аспекти у реализацији ових услуга могу
импементирати у формирани модел. На конкретном примеру је приказан начин
како је могуће унапређивати квалитет услуге одржавања моторних возила на бази
формираног модела. Развој модела за управљање квалитетом услуга одржавања
моторних возила даје подршку адекватном управљању овим процесом. Он има
Докторска дисератција
важну улогу у остварењу употребног квалитета (Quality of Service) свих сложених
техничких средстава, у које свакако спадају и моторна возила. Остварени
квалитет је предуслов задовољства корисника. У раду су приказане и допунске
анализе резултата истраживања који се односе на статистичку обраду показатеља
квалитета услуга у зависности од овлашћеног сервиса где су испитивања
обављена.
Abstract (en)
Quality is one of the key factor for identifying a product or manufacturer on the
market. For this reason, its management pays considerable attention in order to meet
customer demands and enable survival of the organization in a highly competitive
market. In order to keep customers as long as possible, many producers with the product
offers the aftersales services. Among them the manufacturers of motor vehicles takes
the significant place. Set of services that they offer are: vehicle maintenance, warranty,
sales of spare parts and etc. This paper presents the development of a model for quality
management of vehicle maintenance after-sales services. By application of appropriate
methodological procedure the unique list of quality indicators is defined in the form of
parameters through which users assess quality od those services. This list of indicators
was the base for data collection about customer satisfaction. Factor analysis that was
done with those results identified nine factors of quality of vehicle maintenance services
from the customers perspective. Those factors were key dimensions of quality of service
that was the subject of this study. Necessary data for all the analysis were collected in
authorized services of next car manufacturers: Toyota, Skoda, Volkswagen, BMW,
Audi and Citroen. Based on identified quality factors, calculated value of their
significance and all other results of subject investigation model for determining the
quality of vehicle maintenance services is formed. Model for service quality
determination along with modern principles in this area defined a model for quality
management of vehicle maintenance services. Defined model in the broad sense should
show how to carry out activities aimed at improving the quality of vehicle maintenance
services, and how the new aspects in the realizations of those services may be
implemented in the established model. On particular example was shown how to
manage and improve the quality of vehicle maintenance services based on the formed
model. Developed model for quality management of vehicle maintenance services gives
support to adequate management of this process. It pays a significant role in achieving
the Quality of service of all complex technical means, which certainly includes аnd
motor vehicles. Achieved quality is a prerequisite of customer satisfaction. This paper
also presents and results of additional studies relating to the statistical analysis of the
Докторска дисератција
service quality according to the authorized services where data collection were
performed.
Authors Key words
одржавање моторних возила, овлашћени сервиси, употребни
квалитет, индикатори квалитета, фактори квалитета, модел за утврђивање
квалитета услуге, модел за управљање квалитетом услуге
Authors Key words
maintenance of motor vehicles, authorized services, Quality of service,
quality indicators, quality factors, model for determining the service quality, model for
service quality management
Classification
629.3.083.4:005.6(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Квалитет је данас један од кључних фактора за препознавање неког производа
односно произвођача на тржишту. Из тог разлога се његовом управљању
посвећује значајна пажња у циљу задовољења захтева корисника и опстанка
организације у условима оштре конкуренције. Да би што дуже задржали
корисника уз себе, многи произвођачи уз производ нуде и послепродајне услуге.
Међу њима значајно место заузимају произвођачи моторних возила. Сет услуга
које се нуде су: редовни севиси, одржавање возила, гаранција, продаја резервних
делова и слично. У овом раду је приказан развој модела за управљање квалитетом
послепродајне услуге одржавања моторних возила. Применом одговарајућег
методолошког поступка дефинисана је јединствена листа индикатора квалитета у
форми параметара преко којих корисник процењује њихов квалитет. Након тога
факторском анализом идентификовани су фактори квалитета одржавања
моторних возила из перспективе корисника. Издвојено је девет фактора који
представљају кључне димензије квалитета услуге која је била предмет овог
истраживања. Подаци потребни за све предметне анализе прикупљени су у
овлашћеним сервисима следећих произвођача аутомобила: Toyota, Škoda,
Volkswagen, BMW, Audi i Citroen. У раду је приказан модел за утврђивање
квалитета услуге одржавања моторних возила који је формиран на бази
издвојених фактора квалитета а узимајући у обзир и израчунату вредност њихове
значајности. На основу резултата добијених предметним истраживањем а
уважавајући и савремене принципе из ове области дефинисан је модел за
управљање квалитетом услуга одржавања моторних возила у аутосервисима.
Дефинисани модел за управљање квалитетом услуге у ширем смислу треба да
покаже како се спроводе активности у циљу унапређења квалитета у
аутосервисима, и како се нови аспекти у реализацији ових услуга могу
импементирати у формирани модел. На конкретном примеру је приказан начин
како је могуће унапређивати квалитет услуге одржавања моторних возила на бази
формираног модела. Развој модела за управљање квалитетом услуга одржавања
моторних возила даје подршку адекватном управљању овим процесом. Он има
Докторска дисератција
важну улогу у остварењу употребног квалитета (Quality of Service) свих сложених
техничких средстава, у које свакако спадају и моторна возила. Остварени
квалитет је предуслов задовољства корисника. У раду су приказане и допунске
анализе резултата истраживања који се односе на статистичку обраду показатеља
квалитета услуга у зависности од овлашћеног сервиса где су испитивања
обављена.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.