Title
Унапређење интегрисаних комуникација у функцији промоције војне професије потенцијалним професионалним војницима
Creator
Nenadović, Goran R. 1973-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 26.09.2016.
Other responsibilities
mentor
Kostić-Stanković, Milica. 1971-
član komisije
Filipović, Vinka. 1948-
član komisije
Martić, Milan. 1960-
član komisije
Vasiljević, Dragan. 1961-
član komisije
Ognjanov, Galjina.
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za informacione tehnologije
Alternative title
Improvement of integrated communications in function of promotion of the military profession to potential profesional soldiers
Publisher
[Г. Р. Ненадовић]
Format
222 листа
description
Tehničke nauke / Organizacione nauke
Technical sciences / organizational sciences
Abstract (sr)
Имајући у виду комплексност система одбране и значај војне организације у друштву, јасно је да посебан изазов представља њено позиционирање као пожељног послодавца у свести јавности и попуна адекватним кандидатима за професионалну војску. Подручје истраживања ове дисертације представља планирање и спровођење интегрисаних комуникација војних организација у сврху промоције војне професије. Посебна пажња је посвећена анализи група циљних јавности, са акцентом на карактеристике средњошколаца који чине примарну циљну јавност у овом контексту. Како интегрисане комуникације обједињују интегрисане маркетиншке комуникације и односе војне организацијe са јавношћу, у дисертацији су детаљно анализирани појединачни инструменти комуникације које они обухватају, а који представљају значајна средства за комуникацију са циљним групама: оглашавање, економски публицитет, лична комуникација представника војске са потенцијалним кандидатима, дистрибуција промотивног материјала, изградња институционалног идентитета, имиџа и репутације војних организација, интерна комуникација, односи војске са медијима, организовање специјалних догађаја и кризна комуникација. Пракса селекције професионалних војника захтева обједињено и синергично деловање набројаних инструмената како би се постигли постављени промотивни циљеви, односно војска позиционирала као пожељни послодавац и како би се извршио утицај на ставове и понашањe припадника циљних група. Поред опсежне анализе литературе у предметној области и прегледа резултата досадашњих истраживања других аутора, у дисертацији су приказани и резултати примарног истраживања којим су емпиријски доказани ефекти интегрисаних комуникација на ставове испитаника о војној професији.
Abstract (en)
Taking into account the complexity and importance of the defense system and military organization in society, it is clear that it’s positioning as a desirable employer in public and employment of appropriate candidates for a professional army represents a special challenge. The subject of this paper is the planning and implementation of integrated communications of military organizations in order to efficiently promote the military profession. Special attention is devoted to the analysis of the target group of the public, with emphasis on the characteristics of high school students who represent the primary target audience in this context. As integrated communications combine integrated marketing communication and public relations of military organizations, this thesis provides in depth analyzes of individual communication instruments that they include, which represent an important means of communication with target groups: advertising, publicity, economic, personal communication of military representatives with potential candidates, distribution of promotional materials, building institutional identity, image and reputation of military organization, internal communications, military relations with the media, organizing special events and crisis communication. The practice of selection of professional soldiers requires a unified and synergistic operation of listed instruments in order to achieve promotional objectives, to position army as preferred employer and influence the attitudes and behaviors of target groups. In addition to the extensive analysis of the literature in this area and review of previous studies performed by other authors, this thesis presents the results of primary research that have empirically proven the effects of integrated communications on respondents’ attitudes regarding military profession.
Authors Key words
интегрисана комуникација, војска, промоција, професионални војници, интегрисане маркетиншке комуникације, односи с јавношћу
Authors Key words
integrated communications, military, promotion, professional soldiers, integrated marketing communications, public relations
Classification
UDK=356:005.7(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Имајући у виду комплексност система одбране и значај војне организације у друштву, јасно је да посебан изазов представља њено позиционирање као пожељног послодавца у свести јавности и попуна адекватним кандидатима за професионалну војску. Подручје истраживања ове дисертације представља планирање и спровођење интегрисаних комуникација војних организација у сврху промоције војне професије. Посебна пажња је посвећена анализи група циљних јавности, са акцентом на карактеристике средњошколаца који чине примарну циљну јавност у овом контексту. Како интегрисане комуникације обједињују интегрисане маркетиншке комуникације и односе војне организацијe са јавношћу, у дисертацији су детаљно анализирани појединачни инструменти комуникације које они обухватају, а који представљају значајна средства за комуникацију са циљним групама: оглашавање, економски публицитет, лична комуникација представника војске са потенцијалним кандидатима, дистрибуција промотивног материјала, изградња институционалног идентитета, имиџа и репутације војних организација, интерна комуникација, односи војске са медијима, организовање специјалних догађаја и кризна комуникација. Пракса селекције професионалних војника захтева обједињено и синергично деловање набројаних инструмената како би се постигли постављени промотивни циљеви, односно војска позиционирала као пожељни послодавац и како би се извршио утицај на ставове и понашањe припадника циљних група. Поред опсежне анализе литературе у предметној области и прегледа резултата досадашњих истраживања других аутора, у дисертацији су приказани и резултати примарног истраживања којим су емпиријски доказани ефекти интегрисаних комуникација на ставове испитаника о војној професији.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.