Title
Strateško upravljanje projektom razvoja i implementacije savremenih obrazovnih tehnologija u ustanovama visokog obrazovanja
Creator
Šćepanović, Danijela. 1972-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 28.09.2016.
Other responsibilities
mentor
Petrović, Dejan. 1966-
član komisije
Mihić, Marko, 1977-
član komisije
Ristić, Miroslava. 1965-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za menadžment i specijalizovane menadžment discipline
Alternative title
Strategic project management for a development and implementation of the education technology in higher education institutions
Publisher
[D. Šćepanović]
Format
265 listova
description
Menadžment i biznis / Upravljanje projektima
Management and business / project management
Abstract (sr)
Na osnovu analiza i preporuka koje se mogu naći u savremenoj stručnoj literaturi
može se zaključiti da će organizaciju rada u ustanovama visokog obrazovanja u perspektivi
pratiti sve veći broj izazova. Za očekivati je da će na rad ustanova u velikoj meri uticati
razvoj i primena informaciono-komunikacionih tehnologija u društvu. Neki od sadašnjih
trendova koji se javljaju usled brzog razvoja tehnologije su: sistem visokog obrazovanja
je sada otvoren za nove aktere, mobilne tehnologije i brz internet omogućavaju da se formalno
obrazovanje prepliće sa neformalnim i nenamernim obrazovanjem, sveprisutnost
digitalnih tehnologija podstiče obrazovne ustanove da otvore svoje istraživačke i nastavne
aktivnosti za javnost, digitalni i otvoreni obrazovni resursi omogućavaju studentima da
učestvuju u izradi instruktivnih materijala, da učenje učine autentičnim i sl.
S obzirom da su različiti istraživački nalazi pokazali da brojna ulaganja u oblasti
obrazovanja za primenu savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija nisu dala
očekivane rezultate - kao i da je aspekat sveobuhvatnog planiranja često bio zanemaren,
predmet istraživanja u ovom radu je primena strateškog upravljanja projektima za adekvatno
planiranje i implementaciju obrazovnih tehnologija u ustanovama visokog obrazovanja.
U disertaciji je predstavljena sinteza i pregled teorijske osnove odlika socio-ekonomskog
okruženja koji čine kontekst u kome se pristupa strateškom promišljanju kao i
koncepta strateškog upravljanja projektima. U ovkviru deset ustanova visokog obrazovanja
u Republici Srbiji sprovedeno je empirijsko istraživanje i pokazano da postoji potencijal
i potreba da se proces strateškog upravljanja projektima u ustanovama unapredi uz
pomoć odabranih menadžerskih instrumenata i alata kao i da se poveća zrelost ustanova
za upravljanje projektima. Na osnovu rezultata istraživanja koncipiran je Okvir strateškog
upravljanja projektima za primenu obrazovne tehnologije koji treba da posluži upravama
ustanova visokog obrazovanja da svoj rad usmere na takav način da se on učini strateški
promišljenim, preglednim i efikasnim.
Abstract (en)
Based on the analysis and recommendations that can be found in the contemporary
scientific literature it can be concluded that in future, the management of higher education
institutions will be faced with the increasing number of challenges. It is expected that
the work of higher education institutions will be affected by the development and use of
information and communication technologies. Some of the current trends that occur due
to the rapid development of technology is: higher education systems are now open to new
actors, mobile technologies and faster internet access have led to new hybrid learning
forms (blending formal, non-formal and informal learning), the ubiquity of digital technologies
stimulate educational institutions to make its research and teaching activities
available to the public, digital and open educational resources allow learners to be co-producers
of learning materials thus enabling more authentic learning experiences.
Based on the various research findings it has been shown that numerous investments
in the field of education for the use of modern information and communication technologies
did not give expected results –that the aspect of comprehensive planning was often
neglected, subject of the research in this dissertation is the application of strategic project
management for adequate planning and implementation of educational technologies in
higher education institutions.
Thesis gives an overview of the current theoretical background describing the changes
of the socio-economic environment which represents the context for the strategic thinking
as well as the characteristics of the strategic project management concept. Empirical
research has been conducted within ten higher education institutions in the Republic of
Serbia and following conclusions drawn: that there is a potential and need for the improvement
of the strategic project management by the use of management instruments and
tools as well as need to increase the level of project management maturity.
Authors Key words
strateško upravljanje projektima, obrazovna tehnologija, obrazovna politika,
lista usklađenih pokazatelja
Authors Key words
strategic project management, educational technology, education policy,
Balanced Scorecard
Classification
UDK=005.5(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Na osnovu analiza i preporuka koje se mogu naći u savremenoj stručnoj literaturi
može se zaključiti da će organizaciju rada u ustanovama visokog obrazovanja u perspektivi
pratiti sve veći broj izazova. Za očekivati je da će na rad ustanova u velikoj meri uticati
razvoj i primena informaciono-komunikacionih tehnologija u društvu. Neki od sadašnjih
trendova koji se javljaju usled brzog razvoja tehnologije su: sistem visokog obrazovanja
je sada otvoren za nove aktere, mobilne tehnologije i brz internet omogućavaju da se formalno
obrazovanje prepliće sa neformalnim i nenamernim obrazovanjem, sveprisutnost
digitalnih tehnologija podstiče obrazovne ustanove da otvore svoje istraživačke i nastavne
aktivnosti za javnost, digitalni i otvoreni obrazovni resursi omogućavaju studentima da
učestvuju u izradi instruktivnih materijala, da učenje učine autentičnim i sl.
S obzirom da su različiti istraživački nalazi pokazali da brojna ulaganja u oblasti
obrazovanja za primenu savremenih informaciono-komunikacionih tehnologija nisu dala
očekivane rezultate - kao i da je aspekat sveobuhvatnog planiranja često bio zanemaren,
predmet istraživanja u ovom radu je primena strateškog upravljanja projektima za adekvatno
planiranje i implementaciju obrazovnih tehnologija u ustanovama visokog obrazovanja.
U disertaciji je predstavljena sinteza i pregled teorijske osnove odlika socio-ekonomskog
okruženja koji čine kontekst u kome se pristupa strateškom promišljanju kao i
koncepta strateškog upravljanja projektima. U ovkviru deset ustanova visokog obrazovanja
u Republici Srbiji sprovedeno je empirijsko istraživanje i pokazano da postoji potencijal
i potreba da se proces strateškog upravljanja projektima u ustanovama unapredi uz
pomoć odabranih menadžerskih instrumenata i alata kao i da se poveća zrelost ustanova
za upravljanje projektima. Na osnovu rezultata istraživanja koncipiran je Okvir strateškog
upravljanja projektima za primenu obrazovne tehnologije koji treba da posluži upravama
ustanova visokog obrazovanja da svoj rad usmere na takav način da se on učini strateški
promišljenim, preglednim i efikasnim.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.