Title
Koncept marketinške orijentacije u razvoju tehnoloških preduzetničkih poduhvata
Creator
Okanović, Milan Ž. 1983-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 27.09.2016.
Other responsibilities
mentor
Štavljanin, Velimir. 1974-
član komisije
Filipović, Vinka, 1948-
član komisije
Levi Jakšić, Maja, 1954-
član komisije
Cicvarić Kostić, Slavica, 1977-
član komisije
Veljković, Saša. 1972-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za marketing menadžment i odnose s javnošću
Alternative title
The concept of marketing orientation in development of technological startups
Publisher
[M. Okanović]
Format
XV, 222 lista
description
Društvene nauke / marketing, odnosi s javnošću i multimedijalne komunikacije
Social sciences / marketing, public relations and multimedia communications
Abstract (sr)
Razvoj i komercijalizacija novih tehnologija važna je za globalnu ekonomiju jer razvoj novih tehnoloških proizvoda i usluga može revitalizovati postojeće i kreirati potpuno nove industrije. U ovoj oblasti, preduzetništvo se posmatra kao nosilac ekonomskog i društvenog razvoja, kroz razvoj novih kompanija, ideja, proizvoda i usluga. Oblast tehnološkog preduzetništva je poslednjih godina postala predmet interesovanja mnogih istraživača i praktičara koji su svesni značaja razvoja preduzetništva i malih firmi za kreiranje posla, stvaranje novih radnih mesta, kao i kreiranje dobrog stanja u društvu u celini. Proces tehnološkog preduzetništva polazi od procene tržišnih vrednosti novih otkrića i tehnologija, spaja ih sa postojećim ili potencijalnim potrebama tržišta, kako bi se tim procesom tržišna šansa transformisala u komercijalni proizvod, uslugu ili novi poslovni poduhvat. U ovom procesu, značajnu ulogu imaju ljudi koji se organizuju u timove za razvoj tehnoloških preduzetničkih poduhvata. Ova forma organizovanja u teoriji i praksi, naziva se “tehnološki startap” ili samo “startap”, a definiše se kao privremena organizacija, kreirana sa ciljem pronalaženja održivog i skalabilnog poslovnog modela. Takođe, statapi obuhvataju nove preduzetničke poduhvate u ranoj operativnoj fazi, koji nastaju u oblastima inovacija i najnovijih tehnologija, a karakteriše ih visoka dinamičnost, orijentacija na rast, profit i stvaranje novih tržišnih vrednosti.
Veliki broj preduzetnika koji u okviru svojih startapa razvijaju nove, tehnološki zasnovane proizvode i usluge, raspolažu obimnim tehnološkim znanjima i veštinama. Usled fokusa na tehnologiju i razvoj novih proizvoda ili usluga, pokretači tehnoloških preduzetničkih poduhvata manje pažnje obraćaju na biznis orijentaciju, u čemu se često pronalaze razlozi neuspeha.
Abstract (en)
Development of new products and services can revitalize existing and create completely new industries. Therefore, development and commercialization of new technologies is of great importance for global economy. In this field, entrepreneurship is described as a driver of economic and social development, through creation of new companies, ideas, products, and services. In the last few years, the field of social entrepreneurship has become a subject of interest of many researchers and practitioners who are aware of significance that development of entrepreneurship has not only on creation of work and new job opportunities, but also on creation of a healthy environment in a society as a whole. The process of technological entrepreneurship starts with estimating the market value of new discoveries and technologies and matches them with existing or potential market needs, with the purpose of transforming market opportunity into commercialized product, service or new venture. In this process, people who organize themselves into teams for development of technological new ventures have a significant role. Both in theory and in practice, this form of organization is known as “technological startup” or only “startup”, and it is defined as temporary organization that has been created in order to find sustainable and scalable business model. Startups also include new ventures at an early operational stage that are created in fields of innovations and newest technologies and their main characteristics comprise high dynamism, orientation towards growth, profit, and creation of new market values.
Authors Key words
tehnološko preduzetništvo, marketinška orijentacija, preduzetnička orijentacija, tehnološki startapi
Authors Key words
technological entrepreneurship, marketing orientation, entrepreneurial orientation, technological startup
Classification
UDK=005.9(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Razvoj i komercijalizacija novih tehnologija važna je za globalnu ekonomiju jer razvoj novih tehnoloških proizvoda i usluga može revitalizovati postojeće i kreirati potpuno nove industrije. U ovoj oblasti, preduzetništvo se posmatra kao nosilac ekonomskog i društvenog razvoja, kroz razvoj novih kompanija, ideja, proizvoda i usluga. Oblast tehnološkog preduzetništva je poslednjih godina postala predmet interesovanja mnogih istraživača i praktičara koji su svesni značaja razvoja preduzetništva i malih firmi za kreiranje posla, stvaranje novih radnih mesta, kao i kreiranje dobrog stanja u društvu u celini. Proces tehnološkog preduzetništva polazi od procene tržišnih vrednosti novih otkrića i tehnologija, spaja ih sa postojećim ili potencijalnim potrebama tržišta, kako bi se tim procesom tržišna šansa transformisala u komercijalni proizvod, uslugu ili novi poslovni poduhvat. U ovom procesu, značajnu ulogu imaju ljudi koji se organizuju u timove za razvoj tehnoloških preduzetničkih poduhvata. Ova forma organizovanja u teoriji i praksi, naziva se “tehnološki startap” ili samo “startap”, a definiše se kao privremena organizacija, kreirana sa ciljem pronalaženja održivog i skalabilnog poslovnog modela. Takođe, statapi obuhvataju nove preduzetničke poduhvate u ranoj operativnoj fazi, koji nastaju u oblastima inovacija i najnovijih tehnologija, a karakteriše ih visoka dinamičnost, orijentacija na rast, profit i stvaranje novih tržišnih vrednosti.
Veliki broj preduzetnika koji u okviru svojih startapa razvijaju nove, tehnološki zasnovane proizvode i usluge, raspolažu obimnim tehnološkim znanjima i veštinama. Usled fokusa na tehnologiju i razvoj novih proizvoda ili usluga, pokretači tehnoloških preduzetničkih poduhvata manje pažnje obraćaju na biznis orijentaciju, u čemu se često pronalaze razlozi neuspeha.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.