Title
Тестови знања у школској пракси
Creator
Luković, Ivana M., 1979-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 21.9.2016.
Other responsibilities
mentor
Matović, Nataša, 1962-
član komisije
Vujisić-Živković, Nataša, 1968-
član komisije
Bodroški-Spariosu, Biljana, 1965-
član komisije
Dubljanin, Saša, 1967-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Alternative title
Achievement tests in school practice
Publisher
[И. М. Луковић]
Format
367 листова
description
Педагогија - Општа педагогија са методологијом и историја педагогијеPedagogy - General Pedagogy with Methodology and History of pedagogy
Abstract (sr)
У раду се разматрају могућности примене тестова знања у школској пракси,
карактеристике примењених тестова и начини на које се могу користити
резултати добијени тестовима знања. Иако тестови знања нису нов
истраживачки проблем, последњих деценија дошло је до промена на плану
теорија тестирања и приступа конструкцији теста. Намера истраживача је била
да се постојећа сазнања у вези са тестовима допуне испитивањем
методолошких карактеристика тестова знања који се користе у нашој школској
пракси. У истраживању је коришћена дескриптивно-аналитичка метода,
технике анкетирања, скалирања, анализе садржаја и интервјуисања.
Испитивање је реализовано на узорку од 362 наставника предметне наставе.
Истраживањем је утврђено да су могућности за примену тестова релативно
повољне, али се могу унапређивати, изменама у сфери иницијалног
професионалног образовања и стручног усавршавања наставника. Резултати
тестова знања користе се превасходно у сврхе сумативне евалуације, уз извесно
препознавање потенцијала који примена тестова може имати и у домену
формативне евалуације. Када је реч о могућностима примене тестова знања и
начинима коришћења резултата добијених тестирањем, године радног стажа у
већој мери објашњавају разлику у одговорима испитаника у односу на предмет
који наставници предају. Анализом чији циљ је био да се опишу методолошке
карактеристике тестова обухваћено је 80 тестова знања израђених за потребе
наставе српског језика и математике. Овог пута, регистроване су значајне
разлике у појединим карактеристикама тестова. Методолошка знања
наставника разликују се у доменима препознавања фаза конструкције теста,
карактеристика различитих типова задатака, нивоа знања који се тестом могу
мерити и стандардизације услова тестирања.
Abstract (en)
This paper concerns potentials for applying achievement tests in school practice,
characteristics of applied tests and ways in which testing results can be used.
Although achievement tests are not a new research topic, over the past decades
changes have occurred in testing theory and construction of achievement tests. Our
intention was to complement relevant scientific findings with new findings about the
characteristics of tests applied in our school practice. The research was implemented
using the descriptive method, techniques of survey, scaling, content analysis and
interviews. Field research was conducted on a sample of 362 elementary school
teachers. Results show that potentials for applying achievement tests are good, but
they can be promoted according to changes in initial professional education and
vocational training of teachers. Testing results are commonly used for the purpose of
summative evaluation, with some tendency toward using results for the purpose of
formative evaluation. Referring to potentials for applying tests and ways in which
testing results are used, differences between teachers’ opinions are better explained
considering years of teachers’ practice service than considering subject domains that
they teach. Aiming to describe methodological characteristics of applied tests, we
analyzed 80 achievement tests applied in courses of Serbian language and
mathematics. This time, significant differences were found between the
characteristics of the tests. Methodological knowledge of teachers differs in domains
of identifying phases in test construction, characteristics of some types of questions,
levels of knowledge that can be measured by a test and standardization of testing
requirements.
Authors Key words
тест знања, конструкција теста знања, методолошке
карактеристике тестова знања, примена тестова знања у школској пракси
Authors Key words
the achievement test, construction of achievement tests, methodological
characteristics of achievement tests, application of achievement tests in school
practice
Classification
371.263:373.3/.4(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
У раду се разматрају могућности примене тестова знања у школској пракси,
карактеристике примењених тестова и начини на које се могу користити
резултати добијени тестовима знања. Иако тестови знања нису нов
истраживачки проблем, последњих деценија дошло је до промена на плану
теорија тестирања и приступа конструкцији теста. Намера истраживача је била
да се постојећа сазнања у вези са тестовима допуне испитивањем
методолошких карактеристика тестова знања који се користе у нашој школској
пракси. У истраживању је коришћена дескриптивно-аналитичка метода,
технике анкетирања, скалирања, анализе садржаја и интервјуисања.
Испитивање је реализовано на узорку од 362 наставника предметне наставе.
Истраживањем је утврђено да су могућности за примену тестова релативно
повољне, али се могу унапређивати, изменама у сфери иницијалног
професионалног образовања и стручног усавршавања наставника. Резултати
тестова знања користе се превасходно у сврхе сумативне евалуације, уз извесно
препознавање потенцијала који примена тестова може имати и у домену
формативне евалуације. Када је реч о могућностима примене тестова знања и
начинима коришћења резултата добијених тестирањем, године радног стажа у
већој мери објашњавају разлику у одговорима испитаника у односу на предмет
који наставници предају. Анализом чији циљ је био да се опишу методолошке
карактеристике тестова обухваћено је 80 тестова знања израђених за потребе
наставе српског језика и математике. Овог пута, регистроване су значајне
разлике у појединим карактеристикама тестова. Методолошка знања
наставника разликују се у доменима препознавања фаза конструкције теста,
карактеристика различитих типова задатака, нивоа знања који се тестом могу
мерити и стандардизације услова тестирања.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.