Title
Трансформација бања Србије у савремене центре spa и wellness туризма
Creator
Belij, Marija S., 1985-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 07.10.2016.
Other responsibilities
mentor
Jovičić, Dobrica, 1961-
član komisije
Gavrilović, Ljiljana, 1950-
član komisije
Vujičić, Miroslav
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Geografski fakultet
Group
Katedra za društvenu geografiju
Alternative title
Transformation of spas in Serbia into modern centers of spa and wellness tourism
Publisher
[М. Белиj]
Format
IV, 238 листова
description
Društvene nauke / Turizmologija
Social sciences / Tourismology
Abstract (sr)
Имајући у виду високе стопе раста spa и wellness туризма на глобалном нивоу, квантитет и квалитет конкурентских понуда бележи континуирани раст, те је у таквим условима врло захтеван задатак изборити се за адекватну позицију на тржишту. Будући да се Србија, упркос изузетно повољним природним ресурсима за развој бањског туризма, још увек убраја у недовољно развијене дестинације, од посебног значаја за будуће унапређење овог вида туризма и позиционирање бања као туристичких дестинација на међународном туристичком тржишту, јесте управо њихова трансформација од традиционалних лечилишта у модерне центре spa и wellness туризма.
Основни циљ истраживања у оквиру ове дисертације је постављање научно релевантних основа тумачења процеса трансформације традиционалних бања Србије у савремене центре spa и wellness туризма, које ће бити апликативно прихватљиве и поткрепљене адекватним теоријским оквиром.
Задаци истраживања односили су се на разраду проблематике туризма у бањама Србије, с једне стране анализом мотивације туриста који посећују бање, а са друге анализом атрибута атрактивности бања.
У дисертацији се покушао развити модел који би обухватио све факторе који утичу на процес доношења одлуке туриста када је реч о избору бање као места за одмор. Досадашње студије или су обухватале само мотивацију (push и pull мотиве) или само ограничења, док је у овој студији представљен интегралан модел који укључује сва три фактора. Разумевање и прилагођавање мотивацији и понашању туриста је једини начин да бање буду конкурентне на туристичком тржишту. Анкетно истраживање спроведено је на узорцима туриста у више бања у Србији. Анализа свих фактора који утичу на процес доношења одлуке о избору бања као туристичких дестинација у Србији урађена је уз помоћ аналитичко - хијерархијског процеса (АХП метод).
Abstract (en)
Bearing in mind the high growth rates of spa and wellness tourism on a global level, the quantity and quality of competitive bidding has continuous growth, and in these conditions it is extremely difficult for everyone to get adequate market position. Since Serbia, despite the extremely favorable natural resources for the development of spa tourism, is still among the underdeveloped destinations, of particular importance for the future improvement of this type of tourism and positioning of spas as a tourist destination on the international tourist market is the transformation of the traditional spas in modern spa centers and wellness tourism.
The main aim of the research part of this thesis is to set up a relevant scientific basis for interpretation of the transformation process of traditional spas Serbia into modern centers spa and wellness tourism; this basis must be applicable, relevant and supported by adequate theoretical framework.
The task of this research was to identify the problems of development of tourism in Serbian spas, on the one hand through the analysis of the motivation of tourists who visit spas, and on the other by analyzing attributes of attractiveness spas.
This thesis aims to develop a model that would encompass all the factors that influence the decision-making process of tourists when it comes to choosing the spa as a place to rest. Previous studies either included only motivation (push and pull motives) or constraints, while this study presents an integrated model that includes all three factors. Understanding and adapting to the motivation and behavior of tourists is the only way to be competitive at the spa tourism market. The survey was conducted on samples of several tourists in spas in Serbia. Analysis of all the factors that influence the decision-making process on the selection of spas as tourist destinations in Serbia was carried out with the help of Analytical - Hierarchy Process (AHP method).
Authors Key words
бање, Србија, здравствени туризам, spa и wellness туризам, мотивација, АХП метод
Authors Key words
spa, Serbia, health tourism, spa and wellness tourism, motivation, AHP method
Classification
UDK=338.48:615.8(497.11)
(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Имајући у виду високе стопе раста spa и wellness туризма на глобалном нивоу, квантитет и квалитет конкурентских понуда бележи континуирани раст, те је у таквим условима врло захтеван задатак изборити се за адекватну позицију на тржишту. Будући да се Србија, упркос изузетно повољним природним ресурсима за развој бањског туризма, још увек убраја у недовољно развијене дестинације, од посебног значаја за будуће унапређење овог вида туризма и позиционирање бања као туристичких дестинација на међународном туристичком тржишту, јесте управо њихова трансформација од традиционалних лечилишта у модерне центре spa и wellness туризма.
Основни циљ истраживања у оквиру ове дисертације је постављање научно релевантних основа тумачења процеса трансформације традиционалних бања Србије у савремене центре spa и wellness туризма, које ће бити апликативно прихватљиве и поткрепљене адекватним теоријским оквиром.
Задаци истраживања односили су се на разраду проблематике туризма у бањама Србије, с једне стране анализом мотивације туриста који посећују бање, а са друге анализом атрибута атрактивности бања.
У дисертацији се покушао развити модел који би обухватио све факторе који утичу на процес доношења одлуке туриста када је реч о избору бање као места за одмор. Досадашње студије или су обухватале само мотивацију (push и pull мотиве) или само ограничења, док је у овој студији представљен интегралан модел који укључује сва три фактора. Разумевање и прилагођавање мотивацији и понашању туриста је једини начин да бање буду конкурентне на туристичком тржишту. Анкетно истраживање спроведено је на узорцима туриста у више бања у Србији. Анализа свих фактора који утичу на процес доношења одлуке о избору бања као туристичких дестинација у Србији урађена је уз помоћ аналитичко - хијерархијског процеса (АХП метод).
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.