Title
Efekti različitih grupnih fitnes programa kod učenica sedmih razreda osnovne škole
Creator
Sibinović, Aleksandra T., 1969-
Copyright date
2015
Object Links
Select license
Bez licence - direktna primena zakona
License description
Ako ne izaberete neku od licenci, vaše zaštićeno delo može biti korišćeno samo u okviru opštih ograničenja autorskih prava. Na taj način ne dozvoljavate komercijalno ni nekomercijalno korišćenje, naročito reprodukciju, distribuciju, emitovanje, dostupnost i obradu dela. Izbor Creative Commons (CC) licence promoviše diseminaciju vašeg dela. Za više informacija: http://creativecommons.org.rs/licence
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 11.04.2016.
Other responsibilities
mentor
Mandarić, Sanja, 1971-
član komisije
Stojiljković, Stanimir, 1963-
član komisije
Đorđić, Višnja, 1969-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja
Alternative title
Effects of group fitness programmes on the seventh grade primary school students
Publisher
[A. T. Sibinović]
Format
311 listova
description
Fizičko vaspitanje i sport / Physical education and sport
Abstract (sr)
Osnovni cilj istraživanja je bio da se utvrde efekti grupnih fitnes programa na
morfološke karakteristike, funkcionalne i motoričke sposobnosti učenica sedmih razreda
osnovne škole.
Fitnes označava u užem smislu dobro razvijene fizičke sposobnosti koje čoveku
obezbeđuju optimalnu prilagođenost u uslovima savremenog života, a u širem smislu
fizičku pripremu, čitav pokret rekreativnog vežbanja u cilju popravljanja fizičkih
sposobnosti, u funkciji zdravlja, boljeg raspoloženja, estetike i dr. Grupni fitnes programi
su programi koji se odnose na programe vežbanja uz muziku, nastalih sedamdesetih
godina prošloga veka, poznatijih kao AEROBIK, odnosno programi vežbanja koji su
različiti po sadržaju, biomehaničkim parametrima, nameni, upotrebi sprava i rekvizita.
Istraživanje je primenjeno na uzorku 100 učenica, sedmih razreda osnovne škole
”Vožd Karađorđe” i ”Josif Kostić” iz Leskovca, prosečne starosti 13,5 godina, koje su
bile podeljene u tri eksperimentalne grupe (N=75) i jednu kontrolnu grupu (N=25). Efekti
grupnih fitnes programa praćeni su u prostoru morfoloških karakteristika (osam varijabli),
telesnog sastava (dve varijable), u prostoru funkcionalnih sposobnosti (jedna varijabla) i
u prostoru motoričkih sposobnosti (11 varijabli). Eksperimentalni faktor predstavljala je
posebno programirana nastava “high-low“ aerobik po kome je radila eksperimentalna
(E1) grupa, “step“ aerobik po kome je radila eksperimentalna (E2) grupa i “aqua“ aerobik
po kome je radila eksperimentalna (E3) grupa, koja je trajala osam nedelja i realizovala se
u okviru redovne nastave fizičkog vaspitanja. Kontrolna grupa pohađala je program
propisan po Nastavnom planu i programu za sedmi razred, Ministarstva prosvete, nauke i
tehnološkog razvoja Republike Srbije.
Rezultati istraživanja su pokazali da su grupni fitnes programi “high-low“, ”step” i
”aqua” aerobika, uticali na poboljšanje morfoloških karakteristika, funkcionalnih i
motoričkih sposobnosti učenica, u odnosu na učenice iz kontrolne grupe...
Abstract (en)
The main aim of the research was to assess the effects of group fitness programmes
on morphological characteristics, functional and motoric abilities of the seventh grade
primary school (female) students.
Generally speaking, fitness refers to well developed physical abilities that ensures
our optimum adaptation to the conditions of modern life, but it also means physical
preparation, a great number of recreational exercises in order to improve physical
abilities, to ensure health care, better mood, aesthetics etc. Group fitness programs are
programs that are related to the programs of exercises followed by music, first originated
in the seventies, known as AEOBICS or exercise programs that are different in content,
bio-mechanic parameters, purpose, use of devices and equipment.
The research was applied on the sample of 100 seventh grade (female) students
from the primary schools ”Vožd Karađorđe” and ”Josif Kostić” in Leskovac, of average
13,5 years of age, who were devided into three experimental groups (N=75) and a control
group (N=25). The efects of group fitness programmes were observed in terms of
morphological characteristics (eight variables), body composition (two variables), in
terms of functional abilities (one variable) and in terms of motor abilities (eleven
variables). The experimental factor was a specially programmed “high-low“ aerobics that
was practised by the experimental (E1) group, “step“ aerobics practised by the
experimental (E2) group and “aqua“ aerobics practised by the experimental (E3) group
for eight weeks, during regular PE classes. The control group followed the school
Curriculum for the seventh grade of primary school, issued by The Ministry of Education,
Science and Technological Development of the Republic of Serbia.
In the experimental program of "high-low" aerobics practiced by the first
experimental group, the better results were noticed, in terms of the subcutaneous adipose
tissue decrease in all five skin-folds, the reduce of fat percentage with the increase of the
muscle mass percentage in the body composition, the improvement of the explosive
strength of the lower extremities, flexibility, general coordination, coordination in rhythm
and maximum - oxygen consumption VO2 max...
Authors Key words
fizičko vaspitanje / morfološke karakteristike / telesni sastav /
funkcionalne sposobnosti / motoričke sposobnosti / grupni fitnes programi
Authors Key words
physical education / morphological characteristics / body
composition / functional abilities / motor abilities / group fitness programmes
Classification
796.1-053.5(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Osnovni cilj istraživanja je bio da se utvrde efekti grupnih fitnes programa na
morfološke karakteristike, funkcionalne i motoričke sposobnosti učenica sedmih razreda
osnovne škole.
Fitnes označava u užem smislu dobro razvijene fizičke sposobnosti koje čoveku
obezbeđuju optimalnu prilagođenost u uslovima savremenog života, a u širem smislu
fizičku pripremu, čitav pokret rekreativnog vežbanja u cilju popravljanja fizičkih
sposobnosti, u funkciji zdravlja, boljeg raspoloženja, estetike i dr. Grupni fitnes programi
su programi koji se odnose na programe vežbanja uz muziku, nastalih sedamdesetih
godina prošloga veka, poznatijih kao AEROBIK, odnosno programi vežbanja koji su
različiti po sadržaju, biomehaničkim parametrima, nameni, upotrebi sprava i rekvizita.
Istraživanje je primenjeno na uzorku 100 učenica, sedmih razreda osnovne škole
”Vožd Karađorđe” i ”Josif Kostić” iz Leskovca, prosečne starosti 13,5 godina, koje su
bile podeljene u tri eksperimentalne grupe (N=75) i jednu kontrolnu grupu (N=25). Efekti
grupnih fitnes programa praćeni su u prostoru morfoloških karakteristika (osam varijabli),
telesnog sastava (dve varijable), u prostoru funkcionalnih sposobnosti (jedna varijabla) i
u prostoru motoričkih sposobnosti (11 varijabli). Eksperimentalni faktor predstavljala je
posebno programirana nastava “high-low“ aerobik po kome je radila eksperimentalna
(E1) grupa, “step“ aerobik po kome je radila eksperimentalna (E2) grupa i “aqua“ aerobik
po kome je radila eksperimentalna (E3) grupa, koja je trajala osam nedelja i realizovala se
u okviru redovne nastave fizičkog vaspitanja. Kontrolna grupa pohađala je program
propisan po Nastavnom planu i programu za sedmi razred, Ministarstva prosvete, nauke i
tehnološkog razvoja Republike Srbije.
Rezultati istraživanja su pokazali da su grupni fitnes programi “high-low“, ”step” i
”aqua” aerobika, uticali na poboljšanje morfoloških karakteristika, funkcionalnih i
motoričkih sposobnosti učenica, u odnosu na učenice iz kontrolne grupe...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.