Title
Strategijski brend menadžment kao faktor konkurentnosti kompanija
Creator
Mandarić, Marija, 1976-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 07.11.2012.
Other responsibilities
mentor
Petković, Goran, 1963-
član komisije
Veljković, Saša. 1972-
član komisije
Filipović, Vinka. 1948-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Ekonomski fakultet
Group
Katedra za poslovnu ekonomiju i menadžment
Alternative title
Strategic brand management as the factor of company competitiveness
Publisher
[M. Mandarić]
Format
PDF/A (293 lista)
description
Društvene nauke - Menadžment / Social sciences - Management
Abstract (sr)
Intenzivna konkurencija na tržištu i promenljivi uslovi poslovanja navode kompanije
da kontinuirano tragaju za novim izvorima konkurentne prednosti. Globalizacija
tržišta ujedinila je potrošače u zahtevima koje postavljaju pred kompanije i doprinela
je razvoju novih marketing strategija koje omogućavaju porast satisfakcije i lojalnosti
potrošača prema brendu, direktno implicirajući i poboljšanje finansijskih perfomansi
u poslovanju.
Kreiranje i razvoj brenda predstavlja dugoročnu investiciju kompanije. U doktorskoj
disertaciji pokušali smo da ukažemo da primena koncepta brend menadžmenta
doprinosi celokupnom učinku brenda na tržištu i ukupnim finansijskim rezultatima.
Orijentacija prema brendu kompanije jeste polazna determinanta strategijskog brend
menadžmenta. U cilju merenja doprinosa SBM-a poslovnim rezultatima sproveli smo
empirijsko istraživanje u 300 prvorangiranih kompanija u 2010. godini, prema
kriterijumu - obim prometa u 2009. godini. Prikupljeno je 66 upitnika, od toga 63
validna upitnika, na osnovu kojih smo smo izvršili analizu i izneli rezultate. Rezultati
su pokazali da je korelacija statistički značajna i pozitivna između inovacije,
informacione tehnologije, orijentacije prema brendu, jedinstvenosti brenda, učinka
brenda i finansijskih rezultata, dok između brend barijere i finansijskog rezultata
postoji negativna korelacija, potpuno opravdano. Poseban predmet analize je
poređenje rezultata implementacije brend menadžmenta u domaćim i inostranim
kompanijama na teritoriji Republike Srbije, gde signifikantne vrednosti ukazuju na
značajnu razliku tretmana strategijskog brend menadžmenta u domaćim i inostranim
kompanijama, u korist inostranih kompanija.
Ograničenja sprovedenog terenskog istraživanja ne mogu se ignorisati, međutim
rezultati se veoma značajni za sagledavanje doprinosa brend menadžmenta u
poslovanju kako za naučnu i stručnu javnost, tako i za privredne subjekte.
Abstract (en)
Intensive competition in the market and changing business conditions make
companies continuously search for new sources of competitive advantage. The market
globalization has united consumers in setting their requirements before the companies
and contributed to development of new marketing strategies which enable the growth
of satisfaction and loyalty of consumers toward a brand, directly implying the
improvment of financial performances in business.
Creation and development of a brand represents a long-term investment of a
company. In this doctorial dissertation, we have tried to point out that the
implementation of the brand management concept contributes to the brand's market
performance and overall financial performance. Orientation towards the company
brand is a starting determinant of the strategic brand management. In order to
measure the SBM's contribution to business results,we have conducted an empirical
research in 300 companies ranked first in 2010, according to the criteria – turnover
in 2009. Finaly, 66 questionnaires were collected, out of which 63 valid ones, based
on which we conducted an analysis and presented our results. The results have shown
that the correlation is statistically significant and positive between innovation,
information technology, orientation towards a brand, brand uniqueness, brand
performance and financial performance, while there is a negative correlation between
the brand barrier and financial performance, fully justified. Special subject of the
analysis is the comparison of the results of the implementation of brand management
in domestic and foreign companies in the Republic of Serbia, where significant values
point out to important difference in strategic brand management treatment in
domestic and foreign companies, in the favor of foreign companies.
Limitations to the conducted field research cannot be ignored, however, the results
are very significant for understanding the contribution of brand management to
business, both for scientific and professional public and for businesses.
Authors Key words
strategijski brend menadžment, brend strategija, vrednost brenda, globalizacija, konkurentnost
Authors Key words
strategic brand management, brand strategy, brand strategy, brand value, globalization, competitiveness
Classification
005.5(043.3)
Subject
Strategijski menadžment
Type
Tekst
Abstract (sr)
Intenzivna konkurencija na tržištu i promenljivi uslovi poslovanja navode kompanije
da kontinuirano tragaju za novim izvorima konkurentne prednosti. Globalizacija
tržišta ujedinila je potrošače u zahtevima koje postavljaju pred kompanije i doprinela
je razvoju novih marketing strategija koje omogućavaju porast satisfakcije i lojalnosti
potrošača prema brendu, direktno implicirajući i poboljšanje finansijskih perfomansi
u poslovanju.
Kreiranje i razvoj brenda predstavlja dugoročnu investiciju kompanije. U doktorskoj
disertaciji pokušali smo da ukažemo da primena koncepta brend menadžmenta
doprinosi celokupnom učinku brenda na tržištu i ukupnim finansijskim rezultatima.
Orijentacija prema brendu kompanije jeste polazna determinanta strategijskog brend
menadžmenta. U cilju merenja doprinosa SBM-a poslovnim rezultatima sproveli smo
empirijsko istraživanje u 300 prvorangiranih kompanija u 2010. godini, prema
kriterijumu - obim prometa u 2009. godini. Prikupljeno je 66 upitnika, od toga 63
validna upitnika, na osnovu kojih smo smo izvršili analizu i izneli rezultate. Rezultati
su pokazali da je korelacija statistički značajna i pozitivna između inovacije,
informacione tehnologije, orijentacije prema brendu, jedinstvenosti brenda, učinka
brenda i finansijskih rezultata, dok između brend barijere i finansijskog rezultata
postoji negativna korelacija, potpuno opravdano. Poseban predmet analize je
poređenje rezultata implementacije brend menadžmenta u domaćim i inostranim
kompanijama na teritoriji Republike Srbije, gde signifikantne vrednosti ukazuju na
značajnu razliku tretmana strategijskog brend menadžmenta u domaćim i inostranim
kompanijama, u korist inostranih kompanija.
Ograničenja sprovedenog terenskog istraživanja ne mogu se ignorisati, međutim
rezultati se veoma značajni za sagledavanje doprinosa brend menadžmenta u
poslovanju kako za naučnu i stručnu javnost, tako i za privredne subjekte.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.