Title
Значај и улога мреже пешачких простора у генерисању компетитивног идентитета града
Creator
Vukmirović, Milena M., 1979-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 16.04.2013
Other responsibilities
mentor
Stupar, Aleksandra, 1972-
član komisije
Vaništa-Lazarević, Eva
član komisije
Vujović, Sreten, 1946-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Arhitektonski fakultet
Alternative title
The importance and role of pedestrian space network i generating the competitive identity of city
Publisher
Београд : [М. М. Вукмировић]
Format
PDF/A (527 listova)
description
Архитектура и урбанизам - Урбани дизајн / Architecture and urbanism - Urban design
Abstract (sr)
Свој карактер град представља путем урбаног маркетинга, oдносно
маркетинга места, користећи се њиховим инструментима, што је једна од
најзначајнијих делатности локалне управе у оквиру развојног процеса. Као један од
маркетиншких инструмената који се користи јесте комуникација остварена путем
производа насталих у различитим дизајнерским процесима, где се сврставају и
производи урбаног дизајна. Елементи који се уочавају у комуникацији града могу
бити физички чинитељи његовог просторног оквира, међу којима и пешачки простор.
Имиџ града представља став или доживљај публике који се заснива на реализованом
стању, а не на презентовању добрих намера и пласирању атрактивних пропагандних
порука. Тако одређен појам даје могућност да се анализом актуелног квалитета мреже
пешачких простора може утврдити ниво друштвене одговорности локалне управе,
што утиче на формирање ставова публике, па самим тим и имиџа одређеног града.
Поред тога уочавањем значаја мреже пешачких простора у креирању, неговању и
унапређењу компетитивног идентитета града осветљава се поље конкретне примене
резултата истраживања у стратешком одлучивању и планирању.
Провера утврђеног односа рађена је на примерима мреже пешачких простора у
центру пет европских градова који су издвојени као релевантни представници
различитих категорија градова утврђеним на основу ЕСПОН категоризације. На
основу њих формирани су модели, као и препоруке и смернице унапређења и ширења
мреже пешчаких простора. Посебан допринос остварен је и у виду утврђивања препорука и смерница за унапређење мреже пешчаких простора центра Београда.
Abstract (en)
City represents its character through urban/place marketing by using their
tools, which is one of the most important activities of local government in its development
process. Communication, as one of the marketing tools, is achieved through the products
made in the variety of design processes, where urban design is also classified. Elements that
are relevant in the communication of the city can be physical factors of its environment,
including the pedestrian space.
The image of the city represents opinion or experience of the audience/users, based not on
the good intentions or marketing attractive commercial messages, but rather on the real
situation. This concept provides an opportunity for the analysis of the actual pedestrian
space network’s quality. In this way, the level of social responsibility of local government
can be determined, which influence the creation of certain audience/users attitudes, as well
as the image of the city. Furthermore, the importance of pedestrian spaces network in
creating, fostering and improving the competitive identity of the city represents the specific
field of application of the research results in the strategic decision-making and planning.
The validation of the determined relation was made on the examples of pedestrian space
networks of five European cities, which were singled out as the relevant representatives of
different categories set out by ESPON. Based on the results of these five case studies, the
models were created, as well as recommendations and guidelines for improving pedestrian space network in the Belgrade center.
Authors Key words
Мрежа пешачких простора, комуникација града, имиџ града,
компетитивни идентитет града, Париз, Минхен, Беч, Малме, Љубљана, Београд.
Authors Key words
Pedestrian space network, communication of the city, image of the city,
competitive identity of the city, Paris, Munich, Vienna, Malme, Ljubljana, Belgrade
Classification
71/72
Type
Tekst
Abstract (sr)
Свој карактер град представља путем урбаног маркетинга, oдносно
маркетинга места, користећи се њиховим инструментима, што је једна од
најзначајнијих делатности локалне управе у оквиру развојног процеса. Као један од
маркетиншких инструмената који се користи јесте комуникација остварена путем
производа насталих у различитим дизајнерским процесима, где се сврставају и
производи урбаног дизајна. Елементи који се уочавају у комуникацији града могу
бити физички чинитељи његовог просторног оквира, међу којима и пешачки простор.
Имиџ града представља став или доживљај публике који се заснива на реализованом
стању, а не на презентовању добрих намера и пласирању атрактивних пропагандних
порука. Тако одређен појам даје могућност да се анализом актуелног квалитета мреже
пешачких простора може утврдити ниво друштвене одговорности локалне управе,
што утиче на формирање ставова публике, па самим тим и имиџа одређеног града.
Поред тога уочавањем значаја мреже пешачких простора у креирању, неговању и
унапређењу компетитивног идентитета града осветљава се поље конкретне примене
резултата истраживања у стратешком одлучивању и планирању.
Провера утврђеног односа рађена је на примерима мреже пешачких простора у
центру пет европских градова који су издвојени као релевантни представници
различитих категорија градова утврђеним на основу ЕСПОН категоризације. На
основу њих формирани су модели, као и препоруке и смернице унапређења и ширења
мреже пешчаких простора. Посебан допринос остварен је и у виду утврђивања препорука и смерница за унапређење мреже пешчаких простора центра Београда.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.