Title
Istraživanje i razvoj metode za analizu radnog procesa motora na osnovu merenja trenutne ugaone brzine kolenastog vratila
Creator
Popović, Slobodan, 1967-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 07.05.2013.
Other responsibilities
mentor
Tomić, Miroljub, 1947-
član komisije
Adžić, Miroljub, 1944-
član komisije
Pešić, Radivoje, 1956-
član komisije
Vencl, Aleksandar, 1974-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Mašinski fakultet
Alternative title
Dynamic interaction between the structure and the trolley of high performance gantry cranes
Publisher
[S. Popović]
Format
PDF/A (371 list)
description
Mašinstvo - Motori sa unutrašnjim sagorevanjem / Mechanical engineering - Internal Combustion Engines
Abstract (sr)
Proces sagorevanja kod motora SUS najčešće se simulira Vibeovim
parametarskim modelom. Parametri modela zavise od geometrijskih
karakteristika komore i termo- i gaso-dinamičkih pojava u cilindru, zbog
čega se korišćenjem empirijskih relacija njihove vrednosti ne mogu
odrediti lako i sa dovoljnom tačnošću. Osim determinističkih metoda
koje ne omogućuju sistemski pristup, za odreĎivanje parametara modela
oslobaĎanja toplote koriste se i indirektni postupci zasnovani na
minimizaciji greške izmeĎu vrednosti modeliranog i izmerenog pritiska u
cilindru. U ovom radu prkazan je postupak identifikacije parametara
modela oslobaĎanja toplote na primeru višecilindarskog benzinskog
motora primenom optimizacione metode Levenberg-Markvart sa fiksnim
ograničenjima za minimizaciju sume kvadrata razlika izmerene i
modelirane trenutne ugaone brzine kolensatog vratila. Pritisak u cilindru
i moment gasne sile u ugaonom domenu simuliran je pomoću
nelinearnog dvozonskog, nultodimenzionalnog modela radnog procesa.
Moment mehaničkih gubitaka u ugaonom domenu simuliran je pomoću
detaljnog, višekomponentnog analitičkog modela trenja u tribološkim
sistemima motora. Razvijeni modeli iskorišćeni su za analizu uticaja
parametara dinamičkog modela motora na tok trenutne ugaone brzine
kolenastog vratila i istraživanje odstupanja u merenjima radi definisanja
ograničenja u procesu identifikacije parametara modela
Abstract (en)
Most frequently used approach to describe combustion process in IC
engines is based on Wiebe function. Its parameters are strongly
influenced by geometric and in-cylinder gas- and thermodynamic
processes and can’t be predicted easily and with sufficient accuracy
using available empirical relations. Along with deterministic methods
lacking in systematic approach, indirect analysis methods based on
minimization of error between simulated and measured in-cylinder
pressure have been successfully demonstrated. In this paper the same
concept is introduced to identify combustion model parameters of a
multi-cylinder SI engine based on box constrained Levenberg-Marquardt
minimization of nonlinear Least Squares (LSQ) given for measured and
simulated instantaneous crankshaft angular speed determined from the
solution of the engine dynamics torque balance equation. For predictions
of gas pressure and engine torque, a nonlinear, detailed, angle resolved
two-zone, zero-dimensional multi-cylinder SI engine combustion model
has been developed as well as a detailed analytical component model of
engine friction and mechanical losses. The models are used to analyze
the influences of engine combustion and dynamics model parameters on
instantaneous crankshaft speed and to investigate biases in measurement
in order to recognize and establish the constraints in process of
combustion model parameters identification
Authors Key words
Motor, trenutna ugaona brzina, model, optimizacija
Authors Key words
IC Engine, instantaneous crankshaft angularspeed, model, optimisation,
Classification
621
Subject
Motori sa unutrašnjim sagorevanjem
Type
Tekst
Abstract (sr)
Proces sagorevanja kod motora SUS najčešće se simulira Vibeovim
parametarskim modelom. Parametri modela zavise od geometrijskih
karakteristika komore i termo- i gaso-dinamičkih pojava u cilindru, zbog
čega se korišćenjem empirijskih relacija njihove vrednosti ne mogu
odrediti lako i sa dovoljnom tačnošću. Osim determinističkih metoda
koje ne omogućuju sistemski pristup, za odreĎivanje parametara modela
oslobaĎanja toplote koriste se i indirektni postupci zasnovani na
minimizaciji greške izmeĎu vrednosti modeliranog i izmerenog pritiska u
cilindru. U ovom radu prkazan je postupak identifikacije parametara
modela oslobaĎanja toplote na primeru višecilindarskog benzinskog
motora primenom optimizacione metode Levenberg-Markvart sa fiksnim
ograničenjima za minimizaciju sume kvadrata razlika izmerene i
modelirane trenutne ugaone brzine kolensatog vratila. Pritisak u cilindru
i moment gasne sile u ugaonom domenu simuliran je pomoću
nelinearnog dvozonskog, nultodimenzionalnog modela radnog procesa.
Moment mehaničkih gubitaka u ugaonom domenu simuliran je pomoću
detaljnog, višekomponentnog analitičkog modela trenja u tribološkim
sistemima motora. Razvijeni modeli iskorišćeni su za analizu uticaja
parametara dinamičkog modela motora na tok trenutne ugaone brzine
kolenastog vratila i istraživanje odstupanja u merenjima radi definisanja
ograničenja u procesu identifikacije parametara modela
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.