Title
Савремена истраживања ауторске лирике у средњошколској настави
Creator
Milovanović, Svetlana, 1959-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 02.09.2016.
Other responsibilities
mentor
Mrkalj, Zona, 1961-
član komisije
Jovanović, Aleksandar, 1949-
član komisije
Petrović, Predrag, 1975-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Contemporary research of author's lyrics in secondary school teaching ; Современные исследования авторской лирики в обучении в средней школе
Publisher
[С. Миловановић]
Format
321 лист
description
Српска књижевност са компаратистиком - Методика наставе књижевности и српског језика / Serbian Literature and comparative literature - Teaching Methods of Literature and Serbian Language
Abstract (sr)
Циљ ове докторске дисертације је да допринесе развијању ученичких
компетенција при читању, доживљавању и тумачењу ауторске лирике у
средњошколској настави. Тема је актуелна, поставка рада сложена; пружа теоријски
оквир, критичку анализу и истраживања научног и уметничког садржаја пренесеног
на дидактичко-педагошку матрицу.
Полазећи од методичког контекста и актуелних методичких приступа настави
лирике, сагледане су специфичности наставне комуникације с поезијом. Указује се на
претпоставке савремене наставе која као таква једино и може да „придобије” младог
читаоца ученика за читање, доживљавање и тумачење поезије.
Акценат је на значењској димензији текста чији се вишеслојни и вишезначни
поетски свет непосредно доживљава и критички вреднује само кроз истраживачко и
стваралачко поступање. У раду су представљена свеобухватна методолошка полазишта
и осмишљени су методички (припремни, мотивациони, истраживачки) поступци.
На конкретним примерима песама одабраних аутора заснивају се методичке
интерпретације с коментарима које показују како се са ученицима средњошколског
узраста може засновати суверена, научно заснована, наставна интерпретација
поетског текста.
Технички, рад се састоји из седам целина.
Abstract (en)
The goal of this doctorаl thesis is to contribute to the improvement of student
competencies in reading, experiencing and interpreting the author’s lyrics in secondary
school teaching. The topic is current, the structure of the thesis is complex; it provides a
theoretical frame, a critical review and the research of the scientific and artistic content
transferred to the pedagogical and didactic matrix.
Taking a methodical context and a contemporary methodical approach to the teaching
of lyrics into account, the specifics of the communication between teaching and lyrics are
considered. Being crucial in capturing a young reader’s (student’s) attention for reading,
experiencing and interpreting lyrics, the assumptions of contemporary teaching have been
highlighted.
The emphasis lies on the semantic dimension of the text whose multilayered poetic
world of multiple meanings is being experienced directly whereas critically appraised
solely through exploratory and creative acting. The thesis comprises comprehensive
methodological starting points and conceived methodical (preparational, motivational and
exploratory) procedures.
Methodical interpretations with statements of opinions are based on particular poems
of chosen poets thus proving the possibility of attaining an impartial, scientifically based
teaching interpretation of the poetic text with students in secondary schools.
The thesis consists of 7 parts.
Authors Key words
ауторска лирика, средњошколска настава, литерарна комуникација,
методички приступи, интерпретација
Authors Key words
author’s lyrics, secondary school teaching, literary communication,
methodical approach, interpretation
Classification
371.3::821.163.41.09-14(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Циљ ове докторске дисертације је да допринесе развијању ученичких
компетенција при читању, доживљавању и тумачењу ауторске лирике у
средњошколској настави. Тема је актуелна, поставка рада сложена; пружа теоријски
оквир, критичку анализу и истраживања научног и уметничког садржаја пренесеног
на дидактичко-педагошку матрицу.
Полазећи од методичког контекста и актуелних методичких приступа настави
лирике, сагледане су специфичности наставне комуникације с поезијом. Указује се на
претпоставке савремене наставе која као таква једино и може да „придобије” младог
читаоца ученика за читање, доживљавање и тумачење поезије.
Акценат је на значењској димензији текста чији се вишеслојни и вишезначни
поетски свет непосредно доживљава и критички вреднује само кроз истраживачко и
стваралачко поступање. У раду су представљена свеобухватна методолошка полазишта
и осмишљени су методички (припремни, мотивациони, истраживачки) поступци.
На конкретним примерима песама одабраних аутора заснивају се методичке
интерпретације с коментарима које показују како се са ученицима средњошколског
узраста може засновати суверена, научно заснована, наставна интерпретација
поетског текста.
Технички, рад се састоји из седам целина.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.