Title
Unapređenje bezbednosti saobraćaja na putno-pružnim prelazima
Creator
Kasalica, Sandra I. 1969-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 26.04.2013.
Other responsibilities
mentor
Lučanin, Vojkan, 1958-
član komisije
Ivanović, Gradimir, 1947-
član komisije
Škatarić, Dobrila, 1962-
član komisije
Popović, Vladimir, 1969-
član komisije
Tanasković, Jovan, 1974-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Mašinski fakultet
Alternative title
Safety improvement of traffic at railway crossings
Publisher
[S. Kasalica]
Format
PDF/A (149 listova)
description
Mašinstvo - Železničko mašinstvo – bezbednost u saobraćaju / Mechanical engineering - Railway engineering – Traffic safety
Abstract (sr)
U ovom radu su istraženi statistički modeli za procenu frekvencije nesreća, težine
posledica nesreća i empirijskog rizika koji najviše odgovaraju lokalnim
karakteristikama putnih prelaza Srbiji u cilju identifikacije mesta visokog rizika na
mreži. Uzorak putnih prelaza lociranih na železničkoj mreži u Srbiji je korišćen za
istraživanje sa istorijskim podacima o nesrećama od pet godina. Korišćeni su modeli
regresione analize (Puasonova regresija, Puasonov model sa viškom nula – ZIP,
negativni binomni model – NB, NB model sa viškom nula – ZINB). Za modeliranje
frekvencije nesreća najbolje se pokazao ZIP model. Kod modeliranja i procene težine
posledica nesreća korišćen je multinomni logit model. Za modeliranje empirijskog
rizika podacima najviše odgovara ZINB model. Identifikovane su promenljive koje su
značajno povezane sa brojem i posledicama nesreća. Konačno, kalibrisani modeli
zajedno sa dva kriterijuma za rangiranje koji su primenjeni u ovom radu su poslužili za
identifikaciju putnih prelaza visokog rizika na mreži Železnica Srbije. Prvi kriterijum je
srednji totalni rizik na putnom prelazu, a drugi kriterijum je procena rizika koja je
zasnovana na srednjem empirijskom riziku.
Prihvaćeni modeli frekvencije i posledica nesreća su poslužili za procenu redukcije
nesreća na putnim prelazima primenom odgovarajućih tehničkih mera za podizanje
nivoa bezbednosti. U tu svrhu urađena je sveobuhvatna analiza tehnologija i mera iz
drugih regiona, a koje se danas primenjuju ili se ispituje njihova efikasnost. Koristeći
njihova iskustva data je ocena efikasnosti koju bi te mere imale na putnim prelazima u
Srbiji.
U ovom radu vršeno je i neposredno istraživanje ponašanja vozača na putnom
prelazu osiguranom drumskom signalizacijom, kao i nakon osiguranja istog putnog
prelaza aktivnim sistemom. Ovaj prelazak sa jednog sistema osiguranja na drugi sistem
bio je pogodan da bi se sprovelo istraživanje u cilju sagledavanja ponašanja vozača u
dva različita sistema, kao i bezbednosnih efekata koji su proizašli iz toga.
Abstract (en)
In this paper there were developed statistical models for estimation of accident
frequency, accident severity and empirical risk, that correspond to local characteristics
of crossings in Serbia. The goal was to identify high risk locations. The data used were
from five year period. Several regression models were tried (Poisson regression, Zeroinflated
Poisson – ZIP, negative binomial model – NB, Zero-inflated NB model –
ZINB). The most suitable model for modeling accident frequency was ZIP model. For
modeling accident severity multinomial logit model was used, whereas the best model
for empirical risk was ZINB model. The variables significantly linked to accident
frequency and severity were identified. Finally, the calibrated models together with two
ranking criteria were used in order to indentify high risk crossings in Serbian railway
network. The first criterion was mean total risk at a crossing, and the second one was
based on mean empirical risk.
The accepted models for accident frequency and severity were used for estimating
the reduction of accidents at railway crossings applying the corresponding technical
procedures for safety improvement. In order to accomplish this, there has been
performed a complete analysis of technologies and procedures from various regions,
which are used nowadays or are in phase of examining there efficency. Their results and
experience were used to estimate the efficency that those procedures would have in
Serbia.
In this paper the drivers' behaviour on railway crossing was also studied, both with
road signs and with active warining devices. This upgrade from one system to another
was useful for examining drivers' behaviour in two different systems, as well as the
safety effects that concequently appeared.
Authors Key words
bezbednost, putni prelazi, frekvencije nesreća, posledice nesreća
Authors Key words
safety, railway crossings, accident frequency, accident severity
Classification
656
Subject
Železnički saobraćaj
Type
Tekst
Abstract (sr)
U ovom radu su istraženi statistički modeli za procenu frekvencije nesreća, težine
posledica nesreća i empirijskog rizika koji najviše odgovaraju lokalnim
karakteristikama putnih prelaza Srbiji u cilju identifikacije mesta visokog rizika na
mreži. Uzorak putnih prelaza lociranih na železničkoj mreži u Srbiji je korišćen za
istraživanje sa istorijskim podacima o nesrećama od pet godina. Korišćeni su modeli
regresione analize (Puasonova regresija, Puasonov model sa viškom nula – ZIP,
negativni binomni model – NB, NB model sa viškom nula – ZINB). Za modeliranje
frekvencije nesreća najbolje se pokazao ZIP model. Kod modeliranja i procene težine
posledica nesreća korišćen je multinomni logit model. Za modeliranje empirijskog
rizika podacima najviše odgovara ZINB model. Identifikovane su promenljive koje su
značajno povezane sa brojem i posledicama nesreća. Konačno, kalibrisani modeli
zajedno sa dva kriterijuma za rangiranje koji su primenjeni u ovom radu su poslužili za
identifikaciju putnih prelaza visokog rizika na mreži Železnica Srbije. Prvi kriterijum je
srednji totalni rizik na putnom prelazu, a drugi kriterijum je procena rizika koja je
zasnovana na srednjem empirijskom riziku.
Prihvaćeni modeli frekvencije i posledica nesreća su poslužili za procenu redukcije
nesreća na putnim prelazima primenom odgovarajućih tehničkih mera za podizanje
nivoa bezbednosti. U tu svrhu urađena je sveobuhvatna analiza tehnologija i mera iz
drugih regiona, a koje se danas primenjuju ili se ispituje njihova efikasnost. Koristeći
njihova iskustva data je ocena efikasnosti koju bi te mere imale na putnim prelazima u
Srbiji.
U ovom radu vršeno je i neposredno istraživanje ponašanja vozača na putnom
prelazu osiguranom drumskom signalizacijom, kao i nakon osiguranja istog putnog
prelaza aktivnim sistemom. Ovaj prelazak sa jednog sistema osiguranja na drugi sistem
bio je pogodan da bi se sprovelo istraživanje u cilju sagledavanja ponašanja vozača u
dva različita sistema, kao i bezbednosnih efekata koji su proizašli iz toga.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.