Title
Nastava leksike i razvoj leksičke kompetencije u početnoj nastavi italijanskog jezika na akademskim studijama
Creator
Drljević, Jelena 1979-
Copyright date
2014
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 10.10.2014.
Other responsibilities
mentor
Vučo, Julijana
član komisije
Samardžić, Mila
član komisije
Đorović, Danijela
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Lexicology teaching and lexical competence development in initial Italian language teaching at academic studies
Publisher
[J. Drljević]
Format
211 listova
description
Primenjena lingvistika (Metodika nastave)
- Metodika nastave, Usvajanje stranog jezika / Applied linguistics (Teaching methodology) -
Teaching methodology, Foreign language acquisition
Abstract (sr)
NASTAVA LEKSIKE I RAZVOJ LEKSIČKE KOMPETENCIJE U POČETNOJ
NASTAVI ITALIJANSKOG JEZIKA NA AKADEMSKIM STUDIJAMA
Rezime:
Predmet našeg istraživanja jeste razvoj leksičke kompetencije italijanskog
kao stranog jezika u početnoj nastavi na akademskim studijama. Bez sumnje, leksička
kompetencija čini ključnu komponentu za dostizanje komunikativne kompetencije,
koja se prirodno nameće kao jedan od osnovnih ciljeva u učenju stranih jezika.
Ostvarivanju leksičke kompetencije prethodi usvajanje brojnih nivoa leksičkog
znanja, ispravno percipiranje mreža asocijacija među rečima, shvatanje društvenog
i kulturnog konteksta – koji, prevazilazeći granice jezika, u velikoj meri utiču na
njegovu pravilnu upotrebu.
U radu se pored teorijskog okvira predstavljaju rezultati jednogodišnjeg
istraživanja kojim smo ispitali načine sticanja leksičkog znanja i mogućnosti razvoja
leksičke kompetencije na početnom nivou akademskog učenja italijanskog jezika
u zavisnosti od primenjene metodike nastave. Rezultati koje smo dobili na osnovu
obimnog korpusa obrađeni su metodama kvantitativne i kvalitativne analize i
tumačeni sa lingvističkog i pedagoškog stanovišta. Kritičkom analizom dobijenih
podataka otkrili smo brojne probleme u usvajanju leksike predviđene za početni nivo
učenja italijanskog jezika, ali i ustanovili didaktičke kriterijume čijom se primenom
izdvojeni problemi mogu ublažiti ili prevazići.
U zaključnom delu rada iznosi se niz predloga za unapređenje nastave leksike
i daju ideje za dalja teorijska i empirijska istraživanja u ovoj oblasti.
Abstract (en)
The subject matter of our dissertation is the development of lexical competence
in Italian as a foreign language, in the initial teaching at academic studies. Lexical
competence is doubtless the key precondition for reaching communicative competence,
which, naturally, imposes itself as one of the main aims in foreign language learning.
The achievement of lexical competence is preceded by the acquisition of numerous
levels of lexical knowledge, correct perception of networks of associations which exist
between words, and understanding of social and cultural context, which, reaching
beyond the limits of a language, influence to a great extent its correct usage.
In addition to the theoretical framework, in our paper we will present
the results of a one-year study in which we have examined the ways of acquiring
lexical knowledge and possibilities of developing lexical competence at the initial
level of the academic Italian language teaching, depending on the applied teaching
methodology. The results obtained after examining a large corpus have been studied
by the methods of quantitative and qualitative analysis, and interpreted from the
linguistic and pedagogical points of view. By the critical analysis of the obtained
results, we have discovered numerous problems in acquiring lexicology planned for
the initial level of learning Italian, but we have also defined didactic criteria whose
application could diminish or overcome these problems.
In the concluding part of our dissertation, we will offer a list of suggestions
for improvement in lexicology teaching and share some ideas for further theoretical
and empirical research in this field.
Authors Key words
leksička kompetencija, strani jezik, italijanski jezik, akademske studije,
nastava leksike
Authors Key words
lexical competence, foreign language, the Italian language, academic
studies, lexicology teaching
Classification
378.147:811.131.1’373
Type
Tekst
Abstract (sr)
NASTAVA LEKSIKE I RAZVOJ LEKSIČKE KOMPETENCIJE U POČETNOJ
NASTAVI ITALIJANSKOG JEZIKA NA AKADEMSKIM STUDIJAMA
Rezime:
Predmet našeg istraživanja jeste razvoj leksičke kompetencije italijanskog
kao stranog jezika u početnoj nastavi na akademskim studijama. Bez sumnje, leksička
kompetencija čini ključnu komponentu za dostizanje komunikativne kompetencije,
koja se prirodno nameće kao jedan od osnovnih ciljeva u učenju stranih jezika.
Ostvarivanju leksičke kompetencije prethodi usvajanje brojnih nivoa leksičkog
znanja, ispravno percipiranje mreža asocijacija među rečima, shvatanje društvenog
i kulturnog konteksta – koji, prevazilazeći granice jezika, u velikoj meri utiču na
njegovu pravilnu upotrebu.
U radu se pored teorijskog okvira predstavljaju rezultati jednogodišnjeg
istraživanja kojim smo ispitali načine sticanja leksičkog znanja i mogućnosti razvoja
leksičke kompetencije na početnom nivou akademskog učenja italijanskog jezika
u zavisnosti od primenjene metodike nastave. Rezultati koje smo dobili na osnovu
obimnog korpusa obrađeni su metodama kvantitativne i kvalitativne analize i
tumačeni sa lingvističkog i pedagoškog stanovišta. Kritičkom analizom dobijenih
podataka otkrili smo brojne probleme u usvajanju leksike predviđene za početni nivo
učenja italijanskog jezika, ali i ustanovili didaktičke kriterijume čijom se primenom
izdvojeni problemi mogu ublažiti ili prevazići.
U zaključnom delu rada iznosi se niz predloga za unapređenje nastave leksike
i daju ideje za dalja teorijska i empirijska istraživanja u ovoj oblasti.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.