Title
Симболички облици стваралачког израза у архитектонском делу
Creator
Maksimović, Milan D., 1970-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Датум одбране: 20.04.2013.
Other responsibilities
mentor
Mako, Vladimir, 1958-
član komisije
Milunović, Vasilije
član komisije
Šuvaković, Miodrag, 1954-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Arhitektonski fakultet
Group
Departman za arhitekturu
Alternative title
The symbolic forms of creative expression in a work of architecture : doctoral dissertation
Publisher
Београд : [М. Д. Максимовић]
Format
PDF/A (253 lista)
description
Aрхитектура и урбанизам / Architecture and urbanism
Abstract (sr)
Приступ у овом раду полази од симболичке теорије као извора методолошког оквира у конституисању тумачења и доживљавања архитектуре. Предмет истраживања чине симболички облици стваралачког израза схваћени као елементи разумевања значења и смисла који носи једно архитектонско дело у друштвеном и професионалном контексту. Први облик у коме се испитује симболизација израза у архитектонском делу везује се за значења изражајности у неком од симболичких система изван самог дела или саме архитектуре. Означен као трансценденција, у овом смислу стваралачки израз претпоставља одређене симболичке вредности архитектуре, било на нивоу симболичке форме, било на нивоу симболике просторне концепције, мотивације или идеје архитектонског дела. У другом виду, испитиван је облик који је иманентан архитектури као дисциплини и архитектонском делу као непосредно датој објективности. У том смислу, архитектура је посматрана као непосредно дата феноменолошка појавност у којој се преплиће објективитет физичке представе и субјективитет њеног доживљавања. Користећи општу методу разумевања, у раду је примењен поступак генерализације на теоретском нивоу, као и конкретна интерпретација теме (специјализација) у оквиру методе студије случаја, која је спроведена на примерима архитектонских реализација архитекте Бранислава Митровића. У анализи изабраних примера, са одговарајућим компарацијама, изведено је тумачење конкретног стваралаштва према теоретским аспектима теме, чиме је дата интерпретација којом се доводи у везу конкретно тумачење архитектонског дела и разумевање стваралаштва засновано на симболичким функцијама. Резултат представља један модел тумачења стваралачког израза који је, пратећи дату теоретску поставку, изложен у два правца: као начин трансценденције и као начин иманенције архитектонског дела.
Abstract (en)
This dissertation employs the symbolist theory as the methodological framework both for the interpretation and the perception of architecture. In the research the symbolic forms of creative expression are interpreted as elements of understanding the meaning of a work of architecture in a social and professional context. The meaning of expression in one of symbolic systems outside the work of architecture itself or outside architecture as such is investigated as the first form of symbolic expression of architecture. Designated as transcendence, this creative expression implies certain symbolic values of architecture, be it at the level of the symbolic form, symbolic spatial concept, motivation, or the idea of the work of architecture. The second form is discussed as immanent both to architecture as a discipline and the work of architecture as an immediately given objectivity. In that sense, architecture is observed as an immediately given phenomenon, in which the objectivity of physical representation and the subjectivity of its experience are intertwined. Implementing the general method of understanding, the dissertation employs generalization at the theoretical level, as well as the case study methodology in the concrete research issue interpretation (specialization), which is applied to the examples of architectural realizations of the architect Branislav Mitrović. In the analysis of the chosen examples, accompanied by appropriate comparisons, concrete works are interpreted in accordance with the theoretical framework of the research. In that way the concrete interpretation of a work of architecture is closely related to the creative work understanding based on symbolic functions. The resulting model of creative expression interpretation, firmly grounded in the theoretical basis, implies two ways of approaching a work of architecture: as having both transcendental and immanent qualities.
Authors Key words
симболички облици, стваралачки израз, постмодерна архитектура, Бранислав Митровић
Authors Key words
symbolic forms, creative expression, postmodern architecture, Branislav Mitrović
Classification
72.01(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Приступ у овом раду полази од симболичке теорије као извора методолошког оквира у конституисању тумачења и доживљавања архитектуре. Предмет истраживања чине симболички облици стваралачког израза схваћени као елементи разумевања значења и смисла који носи једно архитектонско дело у друштвеном и професионалном контексту. Први облик у коме се испитује симболизација израза у архитектонском делу везује се за значења изражајности у неком од симболичких система изван самог дела или саме архитектуре. Означен као трансценденција, у овом смислу стваралачки израз претпоставља одређене симболичке вредности архитектуре, било на нивоу симболичке форме, било на нивоу симболике просторне концепције, мотивације или идеје архитектонског дела. У другом виду, испитиван је облик који је иманентан архитектури као дисциплини и архитектонском делу као непосредно датој објективности. У том смислу, архитектура је посматрана као непосредно дата феноменолошка појавност у којој се преплиће објективитет физичке представе и субјективитет њеног доживљавања. Користећи општу методу разумевања, у раду је примењен поступак генерализације на теоретском нивоу, као и конкретна интерпретација теме (специјализација) у оквиру методе студије случаја, која је спроведена на примерима архитектонских реализација архитекте Бранислава Митровића. У анализи изабраних примера, са одговарајућим компарацијама, изведено је тумачење конкретног стваралаштва према теоретским аспектима теме, чиме је дата интерпретација којом се доводи у везу конкретно тумачење архитектонског дела и разумевање стваралаштва засновано на симболичким функцијама. Резултат представља један модел тумачења стваралачког израза који је, пратећи дату теоретску поставку, изложен у два правца: као начин трансценденције и као начин иманенције архитектонског дела.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.