Title
Развој антихероја од егзистенцијалистичког позоришта до театра апсурда : (Жан Пол Сартр, Албер Ками, Самјуел Бекет и Ежен Јонеско)
Creator
Perović, Sofija, 1985-
Copyright date
2017
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 17.07.2017.
Other responsibilities
mentor
Vinaver-Ković, Milica, 1967-
član komisije
Džunić-Drinjaković, Marija, 1954-
član komisije
Tešanović, Biljana.
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
The evolution of the anti-hero from the existentialist theatre to the theatre of the absurd : (Jean-Paul Sartre, Albert Camus, Samuel Becket and Eugene Ionesco) ; Развитие анти-герой экзистенциалистского театра в театр абсурда :
(Жан-Поль Сартр, Альбéр Камю, Сэмюэл Беккет и Эжен Ионеско)
Publisher
[С. Перовић]
Format
277 листова
description
француска књижевност, француско позориште - француско позориште 20. века, театар апсурда / French literature, French theater - French 20th-century theater, Theater of the absurd
Abstract (sr)
Ова дисертација се бави развојем антихероја од егзистенцијалистичког позоришта до театра апсурда. Тај развојни пут представљен је кроз анализу репрезентативних примера из позоришних комада Жан-Пола Сартра (Jean-Paul Sartre), Албера Камија (Albert Camus), Ежена Јонеска (Eugène Ionesco) и Самјуела Бекета (Samuel Beckett). На почетку је дефинисан појам антихероја у историји књижевности и позоришта, а затим је утврђена разлика између њега и специфичног позоришног јунака ког проналазимо у егзистенцијалистичком позоришту и театру апсурда. Образложено је зашто смо овог јунака ипак одредили као антихероја, а не као хероја.
У првом делу дисертације приказано је рођење антихероја из Сартрове филозофије егзистенцијализма, а затим је укратко дат преглед Сартровог, Камијевог, Бекетовог и Јонесковог позоришта...
Abstract (en)
This thesis deals with the evolution of the antihero from the existentialist theater to the theater of the absurd. This path is demonstrated through the analysis of the representative examples of theater plays written by Jean-Paul Sartre, Albert Camus, Eugène Ionesco and Samuel Beckett. At the very beginning we defined the term antihero and we positioned it in the history of literature and theater. Then, we determined the difference between the traditional antihero and the specific protagonist of existentialist theater and of the theater of the absurd. It is explained why we consider this protagonist to be antihero rather than hero.
In the first part of the thesis, we gave a brief review of Sartre’s, Camus’s, Beckett’s and Ionesco’s theaters showing the birth of the antihero from philosophy of existentialism...
Authors Key words
антихерој, егзистенцијализам, театар апсурда, позориште, Сартр, Ками, Бекет, Јонеско
Authors Key words
antihero, existentialism, theater of the absurd, theater, Sartre, Camus, Beckett, Ionesco
Classification
821.133.1.09:792(44)"19"(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Ова дисертација се бави развојем антихероја од егзистенцијалистичког позоришта до театра апсурда. Тај развојни пут представљен је кроз анализу репрезентативних примера из позоришних комада Жан-Пола Сартра (Jean-Paul Sartre), Албера Камија (Albert Camus), Ежена Јонеска (Eugène Ionesco) и Самјуела Бекета (Samuel Beckett). На почетку је дефинисан појам антихероја у историји књижевности и позоришта, а затим је утврђена разлика између њега и специфичног позоришног јунака ког проналазимо у егзистенцијалистичком позоришту и театру апсурда. Образложено је зашто смо овог јунака ипак одредили као антихероја, а не као хероја.
У првом делу дисертације приказано је рођење антихероја из Сартрове филозофије егзистенцијализма, а затим је укратко дат преглед Сартровог, Камијевог, Бекетовог и Јонесковог позоришта...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.